Organizaciones Revolucionaries Integraes

Organizaciones Revolucionaries Integraes (ORI) foi l'agrupación política, creada en xunetu de 1961, p'axuntar al Movimientu 26 de Xunetu de Fidel Castro, al Partíu Socialista Popular (PSP) de Blas Roca, y al Directoriu Revolucionariu 13 de Marzu de Faure Chomón.

Organizaciones Revolucionaries Integraes
partíu políticu
Llocalización
Sede L'Habana
Direición Cuba
Historia
Fundación1961
Disolución 1962
Cambiar los datos en Wikidata

Foi'l primer intentu d'arrexuntar nun mesmu frente les fuercies polítiques de la revolución cubana. Unu de los principales problemes foi la tensión creada por cuenta de que dicha organización definíase como un partíu de mases cuando los sos integrantes yeren puramente escoyíos. Sicasí, crítiques internes, sobremanera de Castro escontra'l PSP y específicamente a unu de los sos integrantes, Aníbal Escalante, secretariu d'organización de les ORI, traxeron a un procesu de reorganización con víes a formar efeutivamente un partíu únicu revolucionariu. Lo principal yera les crítiques a que los nuevos cuadros del ORI proveníen del PSP cooptando de fechu la nueva estructura. Dichu procesu, de rectificación como se dixo oficialmente, remata'l 26 de marzu de 1962 cuando dio pasu a la formación del Partíu Xuníu de la Revolución Socialista de Cuba (PURSC).

Secretariáu de les ORI editar

De siguío la rellación de los 24 homes y una muyer miembros de la Direición Nacional de les ORI:

La "Microfraición" (Segundu Procesu a Escalante) editar

Nel so informe Raúl Castro fainos saber qué cosa ye la "Microfraición", términu hasta'l momentu desconocíu pa toos:

"A mediaos del añu 1966 llegaron al nuesu poder distintes informaciones sobre opiniones, crítiques a la direición de la revolución y específicamente al compañeru comandante Fidel Castro según comentarios contra la llinia ideolóxica del Partíu Comunista de Cuba Partíu, provenientes de dellos vieyos militantes del PSP...".

Plantegaben que la pequeña burguesía yera la clase predominante nos grupos revolucionarios y que fixera intentos por llograr que tol poder pasara a les sos manes. L'exemplu más importante qu'utilizaben yera que al producise'l trunfu de la revolución, los elementos de derecha trataron d'atayala y caltener a Cuba nel campu capitalista, pero al aprobase la reforma agraria y dictase otres lleis revolucionaries, el gobiernu de los Estaos Xuníos cerró l'intercambiu comercial, fortaleciendo la corriente genuinamente revolucionaria nel interior del país. Con posterioridá, la pequeña burguesía y los elementos anticomunistes centraron los sos ataques contra los vieyos miembros del PSP, especialmente contra Aníbal Escalante, que yera'l que más firmemente defendía les posiciones ideolóxiques de la clase obrera.

Amás:

  • Envaloraben que les series diverxencies ente Cuba y China fortalecíen la corriente que representaba Aníbal Escalante.
  • Que'l problema con China yera beneficiosu amás, porque, según ellos debilitaba la tesis de que l'únicu camín que tienen los pueblos d'América Llatina ye'l de les armes.
  • Oponíense polo xeneral a la llucha armada alegando la inesistencia de condiciones oxetives y suxetives.
  • Envaloraben que la llucha tal que taba plantegada en Venezuela yera una aventura.
  • Taben en contra de los planteamientos fechos pol comandante Fidel Castro el 26 de xunetu de 1966, onde se refirió a l'ayuda de la Xunión Soviética a Chile, a Brasil y delles oligarquíes llatinoamericanes.

Actividaes realizaes pola "Microfraición" editar

D'alcuerdu al informe lleíu por Raúl Castro el grupu realizó les siguientes actividaes delictives:

  • Tantéu de la opinión de los vieyos militantes y exdirigentes del PSP.
  • Intentos de sondéu de dellos miembros del Comité Central.
  • Acercamientu a funcionarios y ciudadanos soviéticos, alemanes y checoslovacos, miembros del partíu dalgunos, representantes del gobiernu, y otros, periodistes con accesu a dirixentes del Comité Central del Partíu Comunista de la Xunión Soviética, col fin de faer llegar los sos puntos de vista contrarios a la llinia del Partíu Comunista de Cuba y crear un estáu d'opinión na direición d'estos partíos favorable a les sos posiciones, llegando inclusive a pretender qu'esistiera una presión político y económico per parte de la Xunión Soviética qu'obligara a la revolución a averase a esi país.

Crítiques y comentarios que realizaben los elementos microfraccionarios editar

  • Sobre la preparación combativa: criticábase acremente atopándo-y tou tipu de defectos y falles, que no fondero revelaben una actitú contraria a la preparación militar del pueblu.
  • Les constantes movilizaciones o cambeos de los cuadros d'una actividá a otra, d'un cargu a otru, nun dexaben la especialización y toma d'esperiencia.
  • Dir dos años a l'agricultura nun diba resolver nengún problema, qu'había que llograr que los obreros que se fueren tornaren y eso llográbase col usu del estímulu material, que la unviada de los militantes al campu yera incorreutu, qu'éstos nun podríen suplir la esperiencia práctico y secular del llabrador.
  • La planificación esistente yera mala, que nun se taba utilizando como preséu principal nel desenvolvimientu harmónicu de la nuesa economía, que los planes fáense, refáense toos intervienen na so ellaboración a tolos niveles, qu'hai que trabayar trés o cuatro veces más de lo que se debía.
  • La salida (escontra los Estaos Xuníos) por Camarioca tuviera que suspendese porque la cantidá de xente que se diba yera mayor de lo que s'esperaba, que se taba armando un espectáculu negativu.
  • La entrada gratis a los espectáculos deportivos, la midida yera demagóxica, yá que s'aumentar el dineru circulante y promovía la inflación.
  • Nun se publicar materiales de conteníu marxista.
  • La influencia de la pequeña burguesía yera bastante fuerte na nuesa revolución, qu'eso yera malu pal partíu, que la corriente ideolóxica qu'agora predominaba yera la de la pequeña burguesía.
  • El nuesu partíu yera débil ideológicamente, que tendríamos dificultá pa pagar los nuesos compromisos, acordies cola disponibilidad del azucre naquel momentu —1966 y 1967— que nun nos algamar y que la XRSS tendría que siguir suministrando ayuda.
  • El trabayu voluntariu de los domingos al campu: nun rindía beneficiu dalgunu, porque causaba más gasto treslladar a la xente que'l rendimientu llográu, la emulación socialista tenía de tar so la responsabilidá del movimientu obreru cola aplicación del estímulu moral y material, xugando unu y l'otru.

Circulación de documentos contrarios a la llinia del Partíu, xuntes y círculos d'Estudiu editar

  • El grupu reproducía, circulaba ya intercambiaba distintos documentos contrarios a la llinia del partíu cola conocencia y participación d'Aníbal Escalante, que hubo de recibir del deteníu Félix Fleitas Posadas un folletu del dirixente del Partíu Comunista Venezolanu, Daniel Chirinos.
  • Aníbal Escalante tamién-y apurrió al so exsecretaria —na práutica siguía siendo secretaria— una copia reproducida de la carta respuesta del Partíu Comunista Venezolanu al nuesu primer ministru.
  • Reproducción del artículu "Crear dos, trés vietnames"[1] apaecíu na checoslovaca "Reportar" onde se calificaba de románticu, aventureru anarquista al compañeru comandante Che Guevara.

Acercamientu a estranxeros editar

  • Aníbal Escalante realizó distintes xestiones pa faer llegar al esterior les discrepancies que'l grupu tenía cola llinia del partíu y a estos efeutos aprobada contactos que se faíen con estranxeros, empobinaba la información que tenía de dase a los mesmos y realizaba xestiones pa llograr viaxar a la XRSS y otros países onde pudiera esplicar la so posición.
  • N'ocasión de ser designáu'l doctor Emilio de Quesada por qu'en unión del doctor Alonso asistiera a un congresu médicu n'Europa a fines del añu 1966, recibió Quesada orientaciones d'Aníbal Escalante pa entrevistase cola soviética Galia Dubróskaia, miembru del PCUS, o del Komsomol, por que-y apurriera una carta de presentación, col propósitu d'imponela de les opiniones discrepantes de la llinia del partíu que tenía'l grupu.
  • Quesada xestiona permanecer dellos díes en Checoslovaquia, oportunidá qu'aprovecharía pa entrevistase col doctor Frantisek Kriegel miembru del Comité Central del Partíu Comunista Checu.
  • Esta entrevista foi consultada con Aníbal Escalante, según la forma en que tenía de tresllada-y a Kriegel les opiniones del grupu.
  • Kriegel mandó-y dicir a Aníbal Escalante que "si la cosa internamente taba asina tenía que curiase yá que podríen matalo".

Falta de llealtá al Partíu y al país editar

Sigue Raúl Castro lleendo'l so informe:

Mientres l'interrogatoriu'l deteníu Octavio Fernández Bonis ¨reconstruyó¨ el documentu dictáu por Aníbal, que'l so conteníu ye de sumu interés porque revela con toa claridá les idees y los propósitos, según l'absoluta falta de llealtá al partíu y al país, de los encartaos. Fueron amás estes mesmes opiniones les qu'Aníbal trató de faer llegar por tolos medios a la direición soviética, nun desgualdráu intentu de llograr la so inxerencia y sofitu n'asuntos que incumben única y puramente al nuesu pueblu y el nuesu partíu.

Según la versión d'Octavio Fernández Bonis, el documentu dictáu a él por Aníbal Escalante, pa ser apurríu a Listov y por que ésti de la mesma facer llegar al direutor d'Izvestia espresaba lo siguiente:

  • Ante la nueva actitú de De Gaulle en Francia dempués del so fracasu en Vietnam y Arxelia, presentándose ante'l mundu col mesmu "slogan" del sieglu pasáu de "llibertá, llegalidá y fraternidá" y adoptando una posición xusta de coesistencia pacífica, de llibre comerciu con tolos países, inclusive tácticamente frente al imperialismu yanqui anque estratéxicamente coincide pola so posición de clase aguiyóse una corriente na nuesa patria al calor d'un creitu que la mesma fíxonos tratando d'averanos políticamente tamién. "A esti fin entamóse una serie d'actividaes, tanto culturales como sociales: Salón de Mayu, xires turístiques, etcétera, facilitando asina esi acercamientu ente grupos. Esti grupu ta dirixíu por Llanusa, Marcelo Fernández, Alfredo Guevara y Carlos Franqui.
  • Lóxicamente esto obedez a la política de tratar d'alloñanos cada vez más de la Xunión Soviética.
  • Apocayá establecióse como material d'estudiu nos nucleos del partíu'l llibru Régis Debray "¿Revolución na revolución?". Debray ye un espulsáu de la Mocedá Comunista Francesa por abarruntase perteneza al serviciu d'intelixencia francés. El so llibru desconoz el papel del partíu y de la clase obrera en llucha pol poder.
  • Siguiendo esa tónica d'editar materiales nuevos despreciando los manuales y otros llibros que recueyen delles esperiencies tanto filosófica como económicamente suprímese la Política, dando asina oportunidá d'editar llibros que nun tienen un cabal conceutu marxista pol nuevu organismu creáu: l'Institutu del Llibru.
  • La promoción de cuadros nel partíu facer con compañeros de procedencia pequeñu-burguesa y non proletaria, reflexándose por tantu en tol trabayu conceutos y métodos ayenos a la clase obrera.
  • Cuando se realicen nuevos ingresos nel partíu pregúntase-yos a estos compañeros la so opinión sobre la XRSS pa determinar si simpatiza o non.
  • Si la respuesta ye afirmativa, entós hai qu'aldericar col compañeru pa esclaria-y dellos problemes...
  • Toa esta política condució en concencia a dir sustituyendo de les responsabilidaes a vieyos comunistes por entender que los mesmos tienen posiciones prosoviétiques.
  • Na América Llatina atopamos práuticamente divorciaos cola mayoría de los partíos comunistes pola nuesa concepción de cómo desenvolver la llucha. Esto puede creanos serios problemes tocantes a la solidaridá escontra la nuesa revolución y l'unidá d'aición frente al imperialismu.

Referencies editar

  1. Che Guevara, "Mensaxe a la Tricontinental", L'Habana, abril-mayu de 1967.