La pagoda ye l'edificiu de dellos niveles común en dellos países asiáticos, ente otros China, Vietnam, Xapón, Tailandia y Corea. La mayoría de les pagodes construyir con fines relixosos, principalmente como parte del budismu, polo cual alcuéntrense cerca o dientro de templos budistes.

Pagoda
Cambiar los datos en Wikidata
Pagoda en Kioto, Xapón.
Pagoda Xa Loi en Ciudá Ho Chi Minh, Vietnam.

La pagoda moderna ye una evolución de la estupa india, una estructura en forma de túmulu onde s'abelugaben reliquies sagraes.[1] La forma arquitectónica de la estupa esparder por Asia, tomando diverses formes al incorporáse-y detalles específicos de cada llocalidá.

Por cuenta del so altor, les pagodes atraen los rayos, lo cual reforzaba'l que fueren percibíes como llugares cargaos espiritualmente. Munches pagodes tienen nel so techu una estructura que funciona como, pararrayos, llamada "finial". Amás de la so función física, el finial tien un significáu simbólicu nel budismu (suel representar al mani o quintu elementu), y dacuando ye decoráu con diseños de flor de lotu.

Estructura editar

Les pagodes de madera son sorprendentes pieces d'arquiteutura d'hasta cinco pisos. A pesar de la so antigüedá son capaces d'aguantar inclusive terremotos[2] que derrumbaríen edificios modernos. Una de les razones ye'l material con que tán construyíes. La estructura del edificiu ta fecha con madera, un material que presenta menor rixidez que los materiales de construcción modernos, como'l formigón o l'aceru, y soporta mayores deformaciones antes de rompese..

Los tablones que les formen tienen una fuerte unión ensin necesidá de clavos. Arriendes d'ello, si la tierra empieza a solmenar la madera, los tablones de dichu material xúnense unos con otros inda más por cuenta de unes xuntes nes que s'enserten les abertures pequeñu y estrechu de los tablones. Estes estructures son bien flexibles gracies a los mil xuntes engarzadas (aproximao) coles que pueden llegar a cuntar esta construcción.

Etimoloxía editar

Na cultura occidental, la pallabra pagoda apaez en Francia en 1545, como pagode , que significaba "templu de relixones orientales". El términu, de la mesma, derivó d'un vocablu portugués de 1516, d'orixe desconocíu. Un posible raigañu ye'l dravidiano pagodi o pagavadi, un nome de la diosa Kali deriváu del sánscritu bhagavati, y el persa butkada ("templu").

Fontes budistes apunten que'l términu sánscritu "dhatu garba" (contenedor de reliquies sagraes) evolucionó escontra'l cingalés "dagoba", que se refier a una estupa.

Pagodes famoses editar

Referencies editar

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar