La Torre de Porzolana o Pagoda de Porzolana de Nankín (chinu: 南京陶塔, pinyin: Nánjīng Táotǎ), foi una pagoda de casi 80 m d'altor asitiada a veres del ríu Yangtsé na ciudá de Nankín, antigua capital de China. Foi construyida nel sieglu XV mientres la dinastía Ming, y destruyida nel sieglu XIX mientres la rebelión Taiping.

Torre de porzolana
Pagoda y edificiu desapaecíu
Llocalización
PaísBandera de la República Popular China República Popular China
Provincies Jiangsu
Ciudá Nankín
Distritu Qinhuai (es) Traducir
Coordenaes 32°00′40″N 118°46′40″E / 32.0111°N 118.7778°E / 32.0111; 118.7778
Torre de porzolana alcuéntrase en República Popular China
Torre de porzolana
Torre de porzolana
Torre de porzolana (República Popular China)
Historia y usu
Apertura1431
Cambiar los datos en Wikidata
La pagoda de porzolana, nun dibuxu de Fischer von Erlach de 1721.

Descripción editar

La torre taba asitiada nel centru d'un xardín pobláu con plantes y animales exóticos. Yera una torre octogonal, con una base de 30 m de diámetru y 79 m d'altor, siendo unu de los edificios más altos de China naquella dómina. La pagoda dixebrábase en nueve altures, y contenía una escalera interior d'accesu de 184 pasos. La última cubierta taba rematada con una piña d'oru. Namái unes poques pagodes chines superábenla n'altor, como la Pagoda Liaoli en Hebei, del sieglu XI (84 m), o la desapaecida pagoda de Chang'an, del S. VII y de 100 m d'altor.

La torre foi construyida con lladriyos de porzolana blanca, de los que se diz que reflexaben la lluz del sol, mientres que pela nueche allumábase con 140 llámpares.

Nes parés de porzolana encualláronse pieces de vidriu y cerámica vidrada de colores verde, mariellu, y marrón, recreando motivos florales, ilustraciones d'animales y paisaxes, según dellos motivos budistes.

Historia editar

 
Parte del marcu d'una de les puertes del templu.

La torre foi diseñada mientres el reináu del emperador Yongle[1] (dende 1402 hasta 1424) poco primero de la so construcción. Foi afayada polos occidentales al traviés de los viaxes d'esploradores como Johan Nieuhof, quien la citaben dacuando como una de los siete maravíes del mundu. La torre considerar polos mesmos chinos como una ayalga nacional.

En 1801 la torre foi algamada por un rayu que baltó los trés últimes plantes, que fueron rápido restauraes. Mientres la década de 1850, la rebelión Taiping algamó la ciudá de Nankín, y los rebeldes tomaron la ciudá, destruyendo los motivos budistes de la torre y l'escalera central, pa evitar que la facción rival utilizar como torre d'observación. La torre caltúvose de pies hasta 1856, fecha na que los Taiping destruyir finalmente. Los restos de la torre permanecieron escaecíos hasta feches recién.

En 2010, Wang Jianlin, un empresariu chinu, donó 156 millones de dólares d'Estaos Xuníos (USD$156,000,000) a la ciudá de Nanjing pa la reconstrucción de la pagoda. Ésta ye la mayor donación personal enxamás rexistrada en China.

Referencies editar

Enllaces esternos editar