Palaciu arzobispal de Sevilla

El palaciu arzobispal de Sevilla ye la residencia oficial del arzobispu titular de l'Archidiócesis de Sevilla (España), correspondiendo esti cargu dende l'añu 2021 a José Ángel Saiz Meneses. Foi declaráu Monumentu Históricu Artísticu nel añu 1969.

Palaciu arzobispal
Bien d'Interés Cultural
Palacio Arzobispal (es)
edificiu, monumentu, palacio arzobispal (es) Traducir, aljibe (es) Traducir y Pozu
Llocalización
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Sevilla
Conceyu Sevilla
Coordenaes 37°23′13″N 5°59′31″W / 37.3869°N 5.99187°O / 37.3869; -5.99187
Palaciu arzobispal de Sevilla alcuéntrase n'España
Palaciu arzobispal de Sevilla
Palaciu arzobispal de Sevilla
Palaciu arzobispal de Sevilla (España)
Historia y usu
Usu palacio arzobispal (es) Traducir
Arquiteutura
Estilu arquiteutura barroca
Patrimoniu
BIC RI-51-0003811[1]
Cambiar los datos en Wikidata
Vista dende la fonte.
Palaciu Arzobispal dende la Giralda

Situación editar

Atópase na plaza Virxe de los Reis, onde ta tamién la Giralda y una parte de la fachada de la catedral. Al pie de la Giralda, na mesma plaza, atópase la Puerta de Palos de la Catedral, que ye'l llugar por onde salen les cofraderíes mientres les procesiones de Selmana Santa, por atopase nel percorríu oficial denomináu carrera oficial. La plaza da accesu tamién a la cai Mateos Gago, unu de los principales accesos al barriu Santa Cruz.

Historia editar

Dempués de reconquistar de Sevilla en 1248 pol santificado rei Fernandu III de Castiella, son dexar unes cases en 1251 pol mesmu rei a Raimundo de Losana, obispu de Segovia, por que se estableciera na ciudá. Estes cases taben edificaes sobre construcciones almohades que de la mesma taben construyíes sobre un conxuntu termal de la dómina romana, topaos a un nivel más fondu.

Del palaciu mandáu llevantar pa don Raimundo, que foi'l primer obispu de Sevilla dempués de reconquistar, nun queda práuticamente restu dalgunu.

A lo llargo de los sieglos foise ampliando hasta qu'a mediaos de sieglu xvi una de les reformes dexar cola estructura que puede vese nel presente, alredor de dos patios d'estilu manierista que ye lo primeru que percibe'l visitante del monumentu. Tien una estensión de 6.700 m² ocupando casi toa una mazana.

La portada, d'estilu barrocu, obra de Lorenzo Fernández de Iglesias y Diego Antonio Díaz, foi construyida nel xviii, ta considerada una de los meyores del barrocu sevillanu, cabo destacar los colores albero y sangre de toru con que ta decorada, colores qu'acompañen a otros edificios emblemáticos de la ciudá.[2]

Nes últimes décades del sieglu xviii, l'entós arzobispu, Alonso Marcos de Llanes Argüelles, dotó y abrió la biblioteca del palaciu. Amás, realizó dellos encargos al pintor José Suárez pa la decoración del palaciu, y tamién pal palaciu arzobispal de Umbrete, utilizáu polos arzobispos como residencia braniza.[3] Mientres la guerra de la Independencia, foi utilizáu como sede de la comandancia xeneral del exércitu francés y residencia del mariscal Soult y los sos oficiales. Años dempués fueron los duques de Montpensier que taben acabante llegar a la ciudá, los qu'ocuparon les sos estancies como vivienda ocasional mientres se realizaben obres nel palaciu de San Telmo.

Conteníu editar

Namás cruciar l'estragal de la portada lo primero que puede reparase son dos patios d'estilu manierista construyíos ente los sieglos xvii y xviii, el segundu tien una fonte del sieglu xvi, detrás d'esti patiu atopen les dependencies del Archivu Xeneral del Arzobispáu y la biblioteca, que caltién tola documentación eclesiástica de la archidiócesis hispalense, datando los más antiguos del sieglu xiv, los fondos d'esti archivu ta siendo reordenaos y clasificaos dende l'añu 1972 so la supervisión de la Institución Colombina catalogándose aproximao más de 13.000 legajos, unos 300 pergaminos y cerca de 800 llibros llegando a ocupar más de 2.500 metros lliniales.

 
Detalle de la fachada.

Hai de solliñar la so escalera central, d'un solu tiru y tres tramos, una auténtica obra d'arte que data de la segunda metá del sieglu xvii, diseñada por fray Manuel Ramos, realizada con mármoles de colores y decorada con pintures murales atribuyíes a Juan d'Espinaral.

Tamién son almirables el salón principal col so techu pintáu al frescu con setentes llenzos aponderando a la ilesia católica, y el restu de salones.

Amás tien una importante coleición de pintures y escultures del barrocu sevillanu, partida pol palaciu, superada namái en Sevilla pol Muséu de Belles Artes y la catedral, convirtiéndose na tercer pinacoteca de la ciudá. Ente les sos pintures pueden vese obres de Francisco Herrera'l Viejo, Francisco Pacheco, Zurbarán, Murillo, Juan de Zamora y Juan d'Espinaral. A esto hai qu'añader coleiciones procedentes de les escueles italiano y holandés, tamién d'estilu barrocu.

Estos fondos pictóricos fueron catalogaos en 1979 por Valdivieso y Serrera determinando qu'esisten 296 pintures, conteniendo obres que daten de los sieglos xvi al xx, anque la mayoría d'ellos tán dataos ente los sieglos xvii al xviii.

 
Vista xeneral de la plaza de la Virxe de los Reis, col palaciu arzobispal a la derecha de la imaxe.

El palaciu tien nel so patiu interior na fachada oeste una ventana ficticia o falsa cola so correspondiente rexa, asemeyando una ventana real, por razones desconocíes.

La so cercanía cola catedral fixo posible que d'antiguo se comunicaren dambos edificios por pasaxes o pasiellos balconados.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «base de datos de monumentos de Wiki Loves Monuments» (13 payares 2017).
  2. Francisco Javier Herrera García (1988): Lorenzo Fernández de Iglesias, un canteru montañés n'Andalucía occidental, n'Atriu, vol. 0, núm. 0, páxs. 1-28.
  3. Francisco Amor Martínez (2000): Les empreses artístiques del arzobispu ilustráu D. Alonso de Llanes y Argüelles (1783-1795), en Llaboratoriu d'Arte, nᵘ13.

Bibliografía editar

  • FALCÓN MÁRQUEZ, Teodoro (1993). El Palaciu Arzobispal de Sevilla. Sevilla. Editorial: Caja San Fernando.
  • FALCÓN MÁRQUEZ, Teodoro (1997). El Palaciu Arzobispal de Sevilla. Córdoba. Editorial: Publicaciones Obra Social y Cultural CajaSur. ISBN 84-7959-193-5

Enllaces esternos editar