Archidiócesis de Sevilla

La archidiócesis de Sevilla (en llatín: Archidioecesis Hispalensis) ye una sede metropolitana de la Ilesia católica n'España, y preside la provincia eclesiástica de Sevilla, con seis diócesis sufragáneas. La so Patrona ye la Virxe de los Reis, tamién patrona de la ciudá.

Archidiócesis de Sevilla
archidiócesis metropolitana católica romana (es) Traducir
Llocalización
Sede Sevilla
Direición España
Historia
Organigrama
Presidente José Ángel Sáiz Meneses (es) Traducir (17 abril 2021)
Bolsa de valores provincia eclesiástica de Sevilla (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Xerarquía editar

Historia editar

Mientres la dómina romana, Sevilla foi la capital de la provincia de la Bética, y l'orixe de la diócesis remontar a la Sede Apostólica, o a lo menos el sieglu I. San Geroncio, obispu d'Itálica, predicó na Bética mientres los tiempos apostólicos, y qu'ensin batura a duldes dexaron a un pastor de la so propia Sevilla. Ye ciertu que nel añu 303, cuando les Santes Xusta y Rufina fueron martirizadas por negase a adorar al ídolu de Salambó, hubo un obispu de Sevilla llamáu Sabín, qu'asistió al Conseyu de Illiberis nel añu 287.

Zenón (472-486) foi nomáu vicariu apostólicu pol papa Simplicio, y el papa Hormisdas dio'l mesmu cargu al obispu Salustio nes provincies de Bética y Lusitania. Sicasí, la sede fíxose pernomada sobremanera polos santos hermanos santos Leandro y Isidoro. El primeru d'ellos contribuyó a la conversión de San Hermenegildo y Recaredo , y presidió el III Conceyu de Toledo nel 589. Ente que el postreru presidió'l IV Conceyu de Toledo y foi'l maestru de la España medieval.

El fíu del rei Felipe de Castiella foi nomáu arzobispu de Sevilla, ente que se-y dio como coaxutor de Santu Domingu Raimundo de Losana, obispu de Segovia , que se convirtió n'arzobispu cinco años dempués, na abdicación del Infante. Amás de los capítulos de la catedral, otra comunidá de clérigos formar pa cantar l'oficiu divín na Capiya Real de Sevilla (presidida pola Virxe de los Reis) de 1252.

La mayoría de les otres mezquites de la ciudá convertir n'ilesies, pero la Santa María la Blanca, la Santa Cruz y la San Bartolomé fueron daes los Xudíos como sinagogues. La catedral aniciar na gran mezquita, que foi'l trabayu de los emires que construyeron la mezquita Aljama, reconstruyida en 1171 polos emires almohades, Yusuf-ben Yacub. Con cuenta de garantizar la orientación llitúrxica, cuando la mezquita foi convertida en catedral, teniendo igual anchor y llargor que l'edificiu, y estremóse en dos partes, siendo la parte menor (asitiada nel este) dixebrada del restu por una balaustrada y rexa, pa formar la capiya real.

Col descubrimientu d'América, les primeres diócesis americanes fueron sufragáneas d'esta archidiócesis, teniendo Sevilla xurisdicción sobre estes hasta la elevación a archidiócesis de les Santu Domingu, Méxicu y Lima en 1546.

La diócesis d'Huelva formar en 1953 por una bulda del papa Pío XII a partir de la superficie de l'actual provincia d'Huelva.

La diócesis de Xerez tamién s'alzó d'igual forma que la d'Huelva en 1980 coyendo la parte de la provincia de Cádiz que pertenecía a esta archidiócesis.

Organización editar

La archidiócesis tien como sufragáneas les diócesis de Cádiz y Ceuta, Córdoba, Huelva, Canaries, San Cristóbal de La Laguna y Asidonia-Xerez.

Catedral y basíliques editar

 
Catedral de Sevilla.

Tanto la catedral metropolitana como los cuatro basíliques menores de la archidiócesis atópense'l la ciudá de Sevilla, son:

Catedral Metropolitana de Santa María de la Sede de Sevilla
Basílica de Santa María de la Esperanza Macarena

El papa Pablo VI declarar basílica menor en 1966.

Basílica de Jesús del Gran Poder

El papa Xuan Pablo II declarar basílica menor en 1992.

Basílica de Santa María Auxiliadora

Foi declarada basílica en 2008 pol papa Benitu XVI.

Basílica del Cristu de la Expiración

El papa Benitu XVI declarar basílica menor en 2012.

 
Esperanza Macarena.
Esperanza Macarena.  
 
Jesús del Gran Poder.
Jesús del Gran Poder.  
 
Santa María Auxiliadora.
Santa María Auxiliadora.  
 
Cristu de la Expiración.
Cristu de la Expiración.  

Patrones editar

 
Virxe de los Reis y urna de san Fernando.
Virxe de los Reyes

Ye patrona de la archidiócesis y de la ciudá de Sevilla. Procesiona pola redolada de la catedral cada 15 d'agostu, día de l'Asunción de la Virxe María. Foi coronada canónicamente en 1904, siendo la primera d'Andalucía.

San Fernando

Atópase soterráu na Capiya Real de la catedral de Sevilla. Foi canonizáu pol papa Clemente X el 7 de febreru de 1671.

Episcopologio editar

Estadístiques editar

Según el Anuariu Pontificiu de 2015, la diócesis sevillana[1] cuntaba con:

Amás, según cifres oficiales, nel cursu 2017-18 formáronse 62 seminaristes mayores na diócesis: 50 nel Seminariu Mayor diocesanu y 12 nel Seminariu Redemptoris Mater local.[2]

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • Sánchez Herrero, José. Historia de les diócesis españoles; Iglesias de Sevilla, Huelva, Xerez y Cádiz y Ceuta, Madri-Córdoba Biblioteca d'Autores Cristianos, 2002. ISBN 8479146214 ISBN 978-8479146214
  • Ros, Carlos. Historia de la Ilesia de Sevilla, Sevilla, CASTILLEJO, 1992. ISBN 84-8058-005-4

Referencies editar

  1. Cheney, David M.. «Sevilla {Seville} (Archdiocese) [Catholic-Hierarchy]». Consultáu'l 18 d'abril de 2017.
  2. «Estadístiques de seminarios | CEE» (castellanu). Consultáu'l 18 d'abril de 2017.

Enllaces esternos editar