Sylvia nisoria

(Redirixío dende Papuda ferriasca)

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu. La Sylvia nisoria ye una especie d'ave paseriforme de la familia Sylviidae que vive en Eurasia y África Oriental.

Sylvia nisoria
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Sylviidae
Xéneru: Sylvia
Especie: S. nisoria
(Bechstein, 1792)
Consultes
[editar datos en Wikidata]
Cuculus canorus canorus + Sylvia nisoria

Descripción editar

Presenta un tamañu grande pa ser una papuda, con un llargor d'unos 15 a 17 cm, un valumbu d'unos 24 a 26 cm, y un pesu de 26 a 30 g. Los adultos son de color gris mate, d'un tonu más escuru alredor de los güeyos, que destaquen col iris de color mariellu. El mentón, pescuezu, pechu, banduyu, y lladrales, son d'un color blancuciu tapizáu de medies llunes en tonu gris. Les ales son más escures con plumes grises y pardes. Pates marrón arrosáu. Femes y machos a penes estrémense, siendo'l plumaxe del mesmu color. Los exemplares inmaduros ostenten un plumaxe d'un tonu más apagáu.

Distribución editar

Esta especie estiéndese y reproduz per bona parte d'Europa central y oriental, llegando hasta los Alpes y los Balcanes nel sur, y pela mayor parte del oeste del Asia templada. Últimamente ta menguando la so población n'en delles árees y en países como por casu Alemaña, por cuenta de la perda del so hábitat que ta siendo amenazáu por una agricultura intensiva. Ye un páxaru migratoriu, que pasa los iviernos nel este d'África. N'España la papuda ferriasca tien una presencia ocasional, esto ye, pocu común o accidental.

Hábitat editar

Alcontrar en campos abiertos, onde la vexetación ye mayoritariamente arbustiva, yá que ye ente la maleza y nes carbes onde esta papuda va construyir los sos niales.

Dieta editar

Como la mayoría de les papudes, ye insectívora, anque tamién inxer bayes y otres frutes.

Cantar editar

Emite un trino estensu; esplega un cantar melodioso entemecíu con cháchara, emitíu con frecuencia en plenu vuelu. La so voz de reclamu descríbese como un "tac" aspru.

Referencies editar

  1. BirdLife International (2012). «Sylvia nisoria» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2012.2. Consultáu'l 10 d'agostu de 2013.

Enllaces esternos editar