Na mitoloxía griega, Parnasu foi fíu de Poseidón y de la ninfa Cleodora,[1] héroe epónimu de la cadena montascosa que s'estiende ente los territorios de los dorios y los focenses.

Parnasu
Información
Sexu masculín
Padres Poseidón y Cleopompus (en) Traducir Cleodora (es) Traducir
[editar datos en Wikidata]
Dibuxu de Nicolas Poussin de Apolo y les Muses nel Parnasu

Atribúyese-y la fundación del oráculu de Delfos, que depués habría d'ocupar Apolo, na fastera del denomináu monte Parnasu, nel que teníen la so morada les Muses, qu'allegaron llamaes por esti dios procedentes del monte Helicón. Por esa razón considerar al Parnasu como la patria simbólica de los poetes, y, por estensión, viénose usando para titular escoyetes d'autores de les más prestixoses obres artístiques y lliteraries.

Na fastera meridional del Parnasu ta asitiada la fonte Castalia y el santuariu panhelénicu de Delfos, dedicáu a Apolo, onde taba'l oráculu de Delfos.

Etimoloxía editar

El nome Parnasu (en griegu antiguu,΄Ορος Παρνασσός, Παρνασσός, Parnassós) paez tener el so etimoloxía nel sustratu del pre-griegu (tamién llamada pelasgu o pelásgico), al tener como sufixu *-ssos, frecuente nos topónimos (ej. Knossos, Korinthos, Zakynthos). D'otru llau, pa *Parna- propúnxose'l mesmu raigañu que la pallabra que significa "casa" n'hitita.

Ver tamién editar

Notes editar

  1. Pausanias, Descripción de Grecia X.6.13; fonte citada en en:Kleodora.