Nicolas Poussin

pintor francés (1594–1665)

Nicolas Poussin (xunu de 1594Les Andelys – 19 de payares de 1665Roma) foi un pintor francés, unu de los más destacaos de la escuela clasicista. Poussin foi'l fundador y gran prauticante de la pintura clásica francesa del sieglu XVII. La so obra simboliza les virtúes de la claridá, la lóxica y l'orde. La so influencia nel arte francés llega hasta l'actualidá.

Nicolas Poussin
Premier peintre du Roi (en) Traducir

1641 - 1665
Vida
Nacimientu Les Andelys[1]xunu de 1594[2]
Nacionalidá Bandera de Francia Reinu de Francia [3]
Bandera de Francia Francia
Muerte Roma[4]19 de payares de 1665[5] (71 años)
Sepultura basílica de San Lorenzo in Lucina (es) Traducir[6]
Familia
Casáu con Anne-Marie Dughet (en) Traducir (1630 – 1664)
Familia
Estudios
Llingües falaes francés[7]
italianu[8]
Alumnu de Quentin Varin
Ferdinand Elle
Nöel, III Jouvenet (es) Traducir
Georges Lallemand (es) Traducir
Profesor de Gaspard Dughet
Charles Le Brun
Pierre Le Tellier
Pietro Santi Bartoli (es) Traducir
Jean Dughet (es) Traducir
Oficiu pintor, artista gráficudibuxante arquiteutónicu
Llugares de trabayu París, Roma y Florencia
Trabayos destacaos Et in Arcadia ego (es) Traducir
La inspiración del poeta (es) Traducir
Landscape during a Thunderstorm with Pyramus and Thisbe (en) Traducir
The Four Seasons (en) Traducir
Seven Sacraments (en) Traducir
The Victory of Joshua over the Amorites (en) Traducir
Influyencies Quentin Varin y Domenico Zampieri (es) Traducir
Movimientu Clasicismu[9]
Xéneru artísticu pintura de historia (es) Traducir
pintura relixosa
pintura mitolóxica
arte de pintar
alegoría (es) Traducir
figura (es) Traducir
pintura de paisaxe
semeya
autorretrato (es) Traducir
arte sacro
pintura de batalla (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Pasó la mayor parte de la so vida pintando en Roma, sacante mientres un curtiu periodu nel que'l cardenal Richelieu ordenó-y tornar a Francia como pintor del rei. La mayor parte de les sos obres son pintures d'historia de temes relixoses o mitolóxicos que de cutiu tienen un importante elementu paisaxísticu. Hasta'l sieglu XX permaneció como fonte d'inspiración dominante pa los artistes d'orientación clásica como Jacques Louis David y Paul Cezanne.

Biografía editar

 
La muerte de Xermánicu, de Poussin (1628).
 
Tancredo y Erminia de Poussin (principios de los años 1630, oleu sobre llenzu, 98.5 x 146.5 cm, Muséu del Hermitage) amuesa una evolución de la primera emulación de Poussin de Caravaggio pa volver al clasicismu.

Primeros años editar

El primer biógrafu de Nicolas Poussin foi'l so amigu Giovanni Pietro Bellori,[10] quien rellata que Poussin nació cerca de Les Andelys, agora perteneciente al departamentu de Eure, en Normandía y que recibió una educación qu'incluyía daqué de llatín, daqué que depués-y sería d'utilidá. Los sos primeros dibuxos llamaron l'atención de Quentin Varin, un pintor llocal, de quien Poussin convertir n'aprendiz. Dir a París a los dieciocho años d'edá. Ellí empezó a asistir al taller del pintor flamencu Ferdinand Elle, y depués al de George Lallemand, dambos maestros menores a los que güei se recuerda por ser maestros de Poussin. L'arte francés atopar nun estáu de transición: el vieyu sistema d'aprendices taba en decadencia, y Simon Vouet entá nun estableciera la formación académica que lo sustituyó. Dempués de conocer al matemáticu Alexandre Courtois, Poussin sintióse bien interesáu pol estudiu de la so coleición de grabaos de Marcantonio Raimondi basaos en maestros italianos.

Dempués de dos intentos fallíos de dir a Roma, xuntar con Giambattista Marín, el poeta de la corte de María de Médicis, en Lyon. Marín contratar pa ilustrar el so poema Adone y nuna serie d'ilustraciones pa una edición proyeutada de Les metamorfosis d'Ovidiu.[11] Recibir na so casa, y, en 1624 dexó-y a Poussin (que s'había vistu ralentizáu por encargos en Lyon y París) xunise con él en Roma. Suxurióse que foi esta temprana amistá con Martino, y l'encargu d'ilustraciones de la so poesía (que lo llevó a les temes d'Ovidiu), lo que sirvió de base o, siquier reforzó, el destacáu erotismu de la obra temprana de Poussin.[12]

En Roma editar

Poussin tenía trenta años cuando llegó a Roma en 1624. De primeres moró con Simon Vouet.[13] Al traviés de Marín, presentáron-y a Marcello Sacchetti, quien de la mesma lo presentó a otru de los sos primeros patronos, el cardenal Francesco Barberini.

 
Bacanal (1634-1635). National Gallery (Londres).
 
Helios y Faetón con Saturno y los Cuatro Estaciones (c. 1635)

Les dificultaes financieres empezaron cola marcha a España de Barberini, acompañáu por Cassiano dal Pozzo, l'anticuariu y secretariu del cardenal, quien más tarde se convertiría en patrón y gran amigu. Sicasí, al tornar d'España en 1626 la posición de Poussin fíxose estable, col mecenalgu anováu de los Barberini y el so círculu. Dos grandes encargos nesti periodu dieron como resultáu la primer obra maestra de Poussin, la Muerte de Xermánicu (1628), en parte inspiráu polos relieves del sarcófagu de Meleagro,[14] y l'encargu pa San Pedro'l Martiriu de San Erasmo (1629, Pinacotena Vaticana), deldora de los dibuxos sobre la mesma tema ellaboraos pol pintor barrocu contemporaneu, Pietro da Cortona.[15] Careciendo, foi recibíu na casa del so compatriota Gaspard Dughet y curiáu pola so fía Anna María, con quien se casó Poussin en 1629. Los sos dos cuñaos yeren artistes y Gaspard Dughet más tarde asumió l'apellíu de Poussin.[16]

Mientres les décades de 1620 y 1630, tuvo la oportunidá d'esperimentar y formular la so posición sobre la pintura en rellación con otros. Con esta finalidá estudió l'Antigüedá, según trabayos como les bacanales de Ticianu (La bacanal de los andrios, Baco y Ariadna, y la Ufrienda a Venus) nel Casín Ludovisi y les pintures de Domenichino y Guido Reni.[17] Coles mesmes, taba remaneciendo'l barrocu romanu: na década de los 1620 Cortona foi produciendo les sos primeres pintures romanes pa la familia Sacchetti; Bernini, que se creara reputación como escultor, taba diseñando'l gran baldaquino de bronce en San Pedro; y una atélite imaxinación arquitectónica taba remaneciendo nes obres de Borromini.

Poussin conoció a otros artistes en Roma y tendía a faese amigu d'aquellos con enclinos artísticos escontra'l clasicismu: l'escultor francés François Duquesnoy, con quien vivió en 1626; l'artista francés Jacques Stella; Claudio Lorena; Domenichino; Andrea Sacchi. Y xunióse a una academia informal d'artistes y patronos que s'oponíen al estilu barrocu contemporaneu que se formó alredor de Joachim von Sandrart.

Naquella dómina'l Papáu yera'l principal patrón artísticu de Roma. El martiriu de San Erasmo de Poussin pa San Pedro foi l'únicu encargu papal de Poussin, que consiguió gracies al cardenal Barberini, el sobrín del papa, y a Poussin nun se-y volvió pidir que contribuyera con grandes altares o pintures a gran escala pa un Papa.[18]

La so posterior carrera dependió del mecenalgu priváu. Aparte del cardenal Francesco Barberini, ente los sos primeros patronos tuvieron el cardenal Luigi Omodei, pa quien produció los Trunfos de Flora (h. 1630-32, Louvre), o'l cardenal Richelieu, quien-y encargó delles Bacanales. Para Vincenzo Giustiniani realizó Masacre de los inocentes (fecha temprana desconocida, Muséu Condé, Chantilly).[19] Cassiano dal Pozzo convertir nel dueñu de la primer serie de Siete Sacramentos (finales de los años 1630, castiellu de Belvoir). Y con Paul Fréart de Chantelou, con quien Poussin, por llamada de Sublet de Noyers, tornó a Francia en 1640.

En Francia editar

 
Et in Arcadia ego o Los pastores de Arcadia (1637-1638). Muséu del Louvre (París).

Lluis XIII dio-y el títulu de Primer pintor de corte. Mientres dos años en París realizó delles pintures pa les capiyes reales (La última cena, pintada para Versalles, agora nel Louvre) y ocho dibujos pa la fábrica de tapiz de gobelinos, les series de Los trabayos de Hércules pal Louvre, El trunfu de la verdá pal cardenal Richelieu (Louvre) y munchos otros trabayos menores.

En 1642, disgustáu poles intrigues de Simon Vouet, Fouquières y l'arquiteutu Jacques Lemercier, Poussin retornó a Roma. Ellí, en 1648 terminó para de Chantelou la segunda serie de Los siete sacramentos (Galería de Bridgewater), y tamién el so noble Paisaxe con Diogenes (Louvre). Esta pintura amuesa al filósofu refugando la so última posesión mundana, una copa, dempués de ver a un home beber agua nel concu de la so mano.[20] En 1649 pintó La conversión de San Pablo (Louvre) pal poeta risible Paul Scarron, y en 1651 La Sagrada Familia (Louvre) pal duque de Créquy. Añu tres d'añu siguió produciendo una enorme variedá de trabayos, munchos de los cualos inclúyense na llista dada por Félibien.

La so salú empioró a partir de 1650. La mano derecha tremecía-y cada vegada más, daqué que se nota nos sos últimos dibuxos.[21] Poussin morrió en Roma'l 19 de payares de 1665 y foi soterráu na Basílica de San Llorienzo in Lucina, habiéndo-y premuerto la so esposa. Chateaubriand donó'l monumentu a Poussin en 1820.

Nun tuvo fíos propios, pero adoptó como fíu a Gaspard Dughet (Gasparo Duche), el so cuñáu, quien se convirtió en pintor y tomó l'apellíu del pintor.

Estilu editar

 
Midas ante Baco, escontra 1630, Alte Pinakothek, Múnich.

A lo llargo de la so vida, Poussin caltúvose alloñáu del enclín popular escontra lo decorativo tan mesma del artes francés de la dómina. Nes obres de Poussin xúnense la sobrevivencia de los impulsos del Renacimientu y una referencia consciente al arte de l'antigüedá clásica como l'estándar d'excelencia. El so propósitu yera la claridá d'espresión que se llograba al traviés del disegno o "nobleza de diseñu" preferíu al colorie o color.[22] Quiciabes la so esmolición col disegno puede vese meyor nes copies grabaes de les sos obres; ente los munchos que reproducíen los sos cuadros, dalgunos de los más esitosos son Audran, Claudine Stella, Picart y Pesne.

Na obra de Poussin prevalecíen les temes de la traxedia y la muerte.[23] Et in Arcadia ego, una tema que pintó dos veces, una en 1627 y otra en 1637-38, ejemplifica el so enfoque cerebral. Nesta composición, idealizaos pastores esaminen una tumba que tien grabada la frase del títulu, que de cutiu s'interpreta como un memento mori: "Inclusive na Arcadia toi", como si dicir la Muerte personificada. Según l'historiador del arte Christopher Wright, Poussin pretendía que les sos obres "amosaren la más refinada y típica actitú y emoción pal papel que tán interpretando", pero taba esmolecíu pola emoción "nuna manera más xeneralizada y nada específica... Asina dambes composiciones de Et in Arcadia Ego (Chatsworth y Louvre) la tema ye ser consciente de la muerte, en vida. Los modelos específicos nada importen. Nun pretendemos sentir simpatía por ellos y en llugar d'ello vemos obligaos polos artistes a pensar sobre una tema."[23]

Poussin ye una importante figura nel desenvolvimientu de la pintura de paisaxes. Nes sos primeres pintures, el paisaxe de normal formaba un fondu graciosu pa un grupu de figures; más tarde progresó a la pintura de paisaxe por sigo mesmu, anque la figura nunca acaba de tar ausente. Exemplos son Paisaxe con San Juan en Patmos (1640, Institutu d'Arte de Chicago) y Paisaxe con una calzada romana (1648, Galería Dulwich).[24]

Obres editar

 
La inspiración del poeta (detalle de les muyeres a la izquierda) - h. 1630

La meyor coleición de pintures y dibuxos de Poussin ta en posesión del Louvre de París, anque hai otres obres de Poussin en munchos otros museos del mundu. En Madrid hai dellos nel Muséu del Prado.[25] En Roma, nel Palaciu Colonna y Palaciu Valentini hai notables trabayos d'él, y unu de los departamentos privaos del Palazzo Doria-Pamphili ta decoráu con una gran serie de paisaxes en témpera.

Poussin foi un artista prolíficu que, amás, dio llugar a numberoses imitaciones. De siguío, señálense dalgunes de les sos obres más destacaes.

Galería editar

Referencies editar

  1. URL de la referencia: https://data.bnf.fr/ark:/12148/cb119204967.
  2. Afirmao en: Diccionario Bénézit. Autor: Emmanuel Bénézit. Llingua de la obra o nome: francés. Data d'espublización: 1911.
  3. «llista d'artistes del Muséu Nacional de Suecia» (12 febreru 2016). Consultáu'l 27 febreru 2016.
  4. URL de la referencia: http://arts-graphiques.louvre.fr/detail/artistes/1/2141-POUSSIN-Nicolas. Data de consulta: 18 ochobre 2020.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. Afirmao en: academia.edu. Identificador Academia.edu de publicación: 33993312/La_mémoire_funèbre_de_Nicolas_Poussin_Volonté_du_peintre_et_initiatives_concurrentes_avant_Chateaubriand_in_Histoire_monde_et_cultures_religieuses_2016_4_n_40._DEMO_.
  7. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  8. Identificador CONOR.SI: 28751459. Afirmao en: CONOR.SI.
  9. URL de la referencia: https://www.metmuseum.org/toah/hd/pous/hd_pous.htm.
  10. Los sos Vides de los pintores publicar en Roma, 1672. L'otru biógrafu contemporaneu de Poussin foi André Félibien.
  11. Estos "dibuxos de Marín" calteníos nel castiellu de Windsor atopar ente les escases obres que pueden identificase de Poussin executaes enantes de la so llegada a Roma.
  12. Standring, Timothy. "Poussin's Erotica", Apollo (revista), 1.03.2009. Consultáu'l 28.05.2009.
  13. Nun censu de 1624 (Friedlaender).
  14. Nel inventariu Barberini; güei nel Institutu d'Arte de Minneápolis. El sarcófagu de Meleagro que vió Poussin ye'l qu'anguaño s'atopa nos Museos Capitolinos.
  15. Blunt, Anthony. Nicholas Poussin, Phaidon 1958, p. 85-88.
  16. Blunt 1958, p.55.
  17. Blunt 1958, 54-9.
  18. Wright 1984, p.18.
  19. D'esta obra hai un primer bocetu nel Muséu Británicu
  20. Wright 1985, p. 211.
  21. Wright 1985, p. 254
  22. Pace, Claire, "Disegno y colorie", Oxford Art online. Consultáu'l 16.02.2013.
  23. 23,0 23,1 Wright 1985, p. 13.
  24. Poussin y el paisaxe heroico por Joseph Phelan, consultáu'l 17.12.2009.
  25. Un artículu sobre Nicolas Poussin y descripción de caúna de les obres de Poussin nel Prado, puede atopase nel so Enciclopedia on line.
  26. Nueva capa descubierta nuna obra maestra francesa

Bibliografía editar

  • Anthony Blunt, The paintings of N. Poussin, Londres, 1009
  • Yves Bonnefoy, Rome, 1630: l'horizon du premier baroque, Flammarion, 1970.
  • Henry Keazor, Poussin, Colonia, Taschen, 2007, ed. esp.

Enllaces esternos editar