Pascual I. (Roma (?) – 11 de febreru de 824). Papa nᵘ 98 de la Ilesia católica de 817 a 824.

Pascual I
98. Papa

29 xineru 817 - 11 febreru 824 (Gregorianu)
Esteban IV (es) Traducir - Eugenio II
obispu católicu


abá

Vida
Nacimientu Romacirca 775
Muerte Roma11 de febreru de 824[1] (48/49 años)
Sepultura basílica de San Pedru
Estudios
Llingües falaes llatín[2]
italianu[3]
Oficiu sacerdote católicu, escritorPapa
Llugares de trabayu Roma y Estaos Pontificios
Santoral
11 de febreru
Creencies
Relixón Ilesia Católica[4]
Orde relixosa Orde de San Benitu
Cambiar los datos en Wikidata

Papáu editar

Perteneciente a una familia noble, nel momentu de la so eleición como papa ocupaba'l cargu de superior del monesteriu de San Esteban en Roma y, tres la so consagración recibió como presente del fíu de Carlomagno, Ludovico Pío (tamién llamáu Luís el Piadosu), los territorios de Córcega y Cerdeña y la confirmación, por aciu el Pactum Ludovicianum, de les donaciones feches al papáu nes décades precedentes por Pipino el Curtiu y Carlomagno: Roma, Tuscia, Perugia, Campania, Tívoli, Exarcado de Rávena, Pentápolis y Sabina, estableciéndose les llendes del Estáu de la Ilesia, dientro de los cualos el pontífiz gociaba de plena soberanía.

Mientres el so pontificáu tuvo que faer frente a la segunda crisis iconoclasta que dende 814 vuelve apaecer en Constantinopla, sol mandatu del emperador bizantín Lleón V l'Armeniu, y que por cuenta de les persecuciones sufiertes provocó una importante arribación de monxos griegos a Roma, y qu'atoparon abellugu nos monesterios, recién construyíos, de San Práxedes, Santa Cecilia y Santos Sergio y Baco.

En 823, coronó al fíu de Ludovico, Lotario I, como emperador correxente col so padre. Mientres el so pontificáu, realizó'l treslláu de munches reliquies de mártires a les ilesies y monesterios romanos y emprestó ayuda a los cristianos de Palestina y España nes sos lluches contra los sarracenos.

Finó en Roma, el 11 de febreru de 824, mientres comisionados imperiales unviaos por Ludovico Pío investigaben la muerte de dos funcionarios papales que, partidarios de primacía del emperador sobre'l papa n'asuntos terrenales, fueren asesinaos por sirvientes del pontífiz.

Pascual, que fuera acusáu de ser l'instigador de diches muertes negó, so xuramentu cualquier implicación pero quiciabes por cuenta d'esto'l pueblu romanu negar a que fuera soterráu na Basílica de San Pedro. El so onomástica celebra'l 11 de febreru.

Referencies editar

  1. dellos autores (2000). «Enciclopedia dei Papi» (italianu).
  2. Afirmao en: Mirabile: Digital Archives for Medieval Culture. Llingua de la obra o nome: italianu. Editorial: SISMEL – Edizioni del Galluzzo.
  3. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: mub20221150875. Data de consulta: 9 febreru 2023.
  4. Afirmao en: Catholic-Hierarchy.org. Identificador Catholic Hierarchy de persona: pasquale. Data de consulta: 22 ochobre 2020. Llingua de la obra o nome: inglés.

Enllaces esternos editar