El Pasu Jiayu (chinu simplificáu: 嘉峪关; chinu tradicional: 嘉峪关; pinyin: Jiāyù Guan; lliteralmente "Escelente Pasu del Valle") ye'l primer pasu nel estremu oeste de la Gran Muralla China, cerca de la ciudá de Jiayuguan na provincia de Gansu. Tamién se llamó Pasu Jiayuguan, sicasí, esta forma ye redundante yá que "guan" significa "pasu" en chinu. Xunto col Pasu Juyong y el Pasu Shanhai, ye unu de los principales pasos de la Gran Muralla.

La Gran Muralla
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Fuerte Jiayuguan.
Llugar  China
Criterios Cultural: i, ii, iii, iv, vi
Referencia 438
Inscripción 1987 (XI Sesión)
Área Asia y Oceanía
Cambiar los datos en Wikidata
Una seición de la Gran Muralla China cerca del fuerte.

En 1987, xunto a Shanhaiguan, Jiayuguan ye consideráu como un elementu individual na llista del Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco.[1]

Allugamientu editar

El pasu atopar nel puntu más estrechu de la seición occidental del corredor de Hexi, 6 quilómetros al suroeste de la ciudá de Jiayuguan, en Gansu. La estructura atopar ente dos colina, una de les cualos llámase Jiayuguan. Construyóse cerca d'un oasis nel estremu occidental de China.

Descripción editar

 
Parte del muriu de tierra empisonada (col nivel cimeru de lladriyu de folla) que s'atopen en Jiayuguan.
 
Una torre d'esquina, ensin nengún trabayu de restauración realizáu nesta seición.

El pasu ye de forma trapezoidal, con un perímetru de 733 metros y una superficie de más de 33.500 metros cuadraos. El llargor total de la muralla de la ciudá ye 733 metros y l'altor ye de 11 metros.

Hai dos puertes: una nel llau este del pasu, y l'otru nel llau oeste. En cada puerta hai un edificiu. Una inscripción de "Jiayuguan" en chinu escribir na construcción na puerta oeste. Los llaos sur y norte del d'accesu tán coneutaos a la Gran Muralla. Hai una torre en cada esquina del pasu. Nel llau norte, dientro de los dos puertes, hai grandes carreteres que conducen a la parte cimera del pasu.

Historia editar

 
La Gran Muralla China cerca de Jiauguan.

La estructura foi construyida mientres la primera dinastía Ming, alredor del añu 1372. La fortaleza reforzárase en gran midida debíu a la medrana d'una invasión por Tamerlán el turcu, pero ésti morrió de vieyera mientres lideraba un exércitu escontra China.

Importancia editar

 
Pintura d'un militar nuna puerta del fuerte.

Ente los pasos de la Gran Muralla, Jiayuguan ye'l más intactu de l'antigua edificación militar. El pasu tamién conocíu col nome de "primer y mayor pasu sol cielu" (chinu: 天下第一雄关), nun tien de confundir se col "Primer Pasu sol Cielu" (chinu: 天下第一关), un nome del Pasu Shanhai nel estremu oriental de la Gran Muralla, cerca de Qinhuangdao, en Hebei.

Alredor de Jiayuguan hai pocos sitios históricos como n'otros llugares de la provincia de Gansu y na Ruta de la Seda de la que foi parte esti pasu.

Referencies editar

  1. http://www.chinaheritagenewsletter.org/features.php?searchterm=001_greatwall.inc&issue=001 Bruce G. Doar: La Gran Muralla China: tanxible, intanxible y destructible.]

Enllaces esternos editar