Pedro Pablo Peña Cañete (29 de xunu de 1864Asunción – 29 de xunetu de 1943Asunción) foi un médicu, diplomáticu y presidente provisional del Paraguái ente'l 28 de febreru y el 22 de marzu de 1912. El so gabinete tuvo integráu por Higinio Arbo, en Facienda; Eduardo López Moreira, n'Interior; Rogelio Urízar, en Xusticia, Cultu ya Instrucción Pública; Eugenio Alexandrín Garay, en Guerra y Marina, y Fulgencio R. Moreno, en Rellaciones Esteriores.

Pedro Pablo Peña
Presidente de Paraguái


embaxador

Vida
Nacimientu Asunción29 de xunu de 1864
Nacionalidá Bandera de Paraguái Paraguái
Muerte Asunción29 de xunetu de 1943 (79 años)
Estudios
Estudios Universidá Nacional d'Asunción
Oficiu diplomáticupolíticu
Creencies
Partíu políticu Partido Colorado (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Pedro P. Peña naciera en Asunción el 29 de xunu de 1864; fíu de Manuel Peña y Francisca Cañete, y fueron los sos hermanos Jaime (casáu con Serapia Rojas), Susana (casada con Pedro Gómez de la Fuente), Manuel y Héctor. Pedro P. Peña, casáu con Carmen del Molín Torres Xovellanos, foi padre de Raúl (casáu con Haydée Soler Sosa, y quien ocupó'l cargu de ministru d'Educación y Cultu), Jorge (casáu con María Sitcher), Pedro Hugo (casáu con Emiliana Riera, quien foi ministru de Salú Pública y diputáu nacional), Julio ionel (casáu con Madalena Gill Ayala, embaxador nel Perú y altu funcionariu de la Cancillería nacional) y de Natividad Peña. Pela vía materna yera descendiente de José Gaspar Rodríguez de Francia, quien gobernó'l Paraguái mientres les primeres trés décades de la so independencia.

En 1894, egresó como médicu de la Facultá de Medicina de la Universidá de Buenos Aires, dedicándose por dalgún tiempu a la diplomacia, como secretariu de llegación, primero na capital arxentina y depués en París. Tres el so regresu a Asunción, dedicar al so oficiu y a la cátedra universitatia, aportando a decanu de la Facultá de Medicina de la Universidá Nacional d'Asunción y, depués, rector de la mesma casa d'altos estudios. Na mesma dómina publicó dellos trabayos científicos, al respective de enfermedaes como la llepra y la fiebre mariello.

A principios del sieglu XX retomó la so xestión na diplomacia, permaneciendo en tal actividá mientres siete años. Sirvió como ministru plenipotenciario nel Brasil, de 1901 a 1902 y de 1903 a 1905, y como ministru plenipotenciario en Chile, Bolivia y Perú ente 1905 y 1908. Coles mesmes, ente payares de 1902 y abril de 1903 foi ministru de Rellaciones Esteriores del gobiernu del presidente Escurra.

N'avientu de 1910, foi designáu miembru de la Comisión Directiva del Partíu Coloráu, entós na oposición. Casi un añu más tarde, en payares de 1911, los coloraos formaron parte d'una alianza de gobiernu con sectores del Partíu Lliberal. Meses dempués, como derivación de la caótica situación política que se vivía naquel periodu, y metanes una guerra civil, el presidente Liberato Rojas arrenunció al cargu, polo que'l Congresu designó al doctor Pedro Pablo Peña pa exercer la Presidencia Provisional de la República, el 29 de febreru de 1912. Con esto, el Partíu Coloráu volvía aportar al poder perdíu en 1904, anque foi per poques selmanes. L'efímeru Gobiernu de Peña trescurrió metanes una sopelexada situación política, nel marcu de la revolución de 1911-1912, ensin que pudiera realizar obres de dalguna importancia.

Designáu presidente, nun principiu, intentó un alcuerdu col sector cívicu del Partíu Lliberal, que se materializó cola inclusión de Arbo y Urízar, al gabinete. Pero abarruntes recíproques, que terminaron cola destitución del mayor Hipólito Núñez, cercanu a los cívicos, como comandante d'un batallón d'infantería, provocaron el retiru d'estos del gobiernu, a diez díes d'asumir. El país topábase anarquizado por dos revueltes, una empobinada pol ex-presidente Manuel Gondra, nel sur y norte del país, y la otra pol ex-presidente Albino Jara, nel sur y el centru. En retirándose del gobiernu, los cívicos sofitaron a esti postreru. En tantu, los gondristas llegaron a la redoma de la capital, el 14 de marzu, produciéndose fuertes combates na ciudá de Luque, onde los rebeldes salieron victoriosos. Díes dempués, tropes gondristas atacaron Asunción, ente'l 20 y el 22 de marzu, provocando l'arrenunciu del gobiernu. Los ministros y, aproximao, 700 oficiales y civiles coloraos dexaron el país, aldu al exiliu en Corrientes, Arxentina. El presidente renunciante foi asilado na Llegación del Uruguái. El motivu principal de la derrota gubernista deber a la falta de proyeutiles y pertrechos militares del exércitu oficial, a diferencia de los rebeldes, que cuntaron con financiamientu estranxeru considerable.

A más de la so curtia y complicada Presidencia, n'años anteriores y dempués d'ocupar la primer maxistratura, el doctor Peña sirvió a la República n'importantes funciones, demostrando en cada circunstancia un enraigonáu patriotismu. Tres el fallecimientu del xeneral Bernardino Caballero, fundador y presidente del Partíu Coloriáu dende 1887, a fines de febreru de 1912 Pedro P. Peña foi designáu'l so socesor, de manera interina, hasta qu'una convención partidaria, en payares del mesmu añu, confirmar nel cargu. Exerció'l lideralgu institucional del Partíu ente 1912 y 1916 y, depués, ente 1921 y 1923.

Finó en Asunción, a los 79 años d'edá, el 29 de xunetu de 1943.


Predecesor:
Liberato Marcial Rojas
Presidente de la República del Paraguái

1912
Socesor:
Emiliano González Navero

Referencies editar

Enllaces esternos editar