Petrochelidon fulva

especie de páxaru
03-10-2021 00:00

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Petrochelidon fulva
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Orde: Passeriformes
Familia: Hirundinidae
Xéneru: Petrochelidon
Especie: P. fulva
(Vieillot, 1808)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Petrochelidon fulva[2] ye una especie d'ave de la familia Hirundinidae mesma del sur de Norteamérica y el Caribe. Pertenez al mesmu xéneru de la más familiar y estendida golondrina risquera de Norteamérica. La golondrina de cueva alcuéntrase en Méxicu'l, sur d'Estaos Xuníos y nes Antilles Mayores. Les poblaciones del interior de Méxicu, el Yucatán y les Antilles meridionales son sedentaries pero'l restu son migratories.

Les golondrines puebleras miden de 12 a 14 cm, en llargor y pesu 19 g en permediu. Tienen una parte cimera de color azul-gris y al mandu del gargüelu son de color chocolate-mandarina.

Hai dos subespecies nel sur d'Estaos Xuníos; una llamada fulva en Florida y la otra llamada pelodoma nos estaos del sureste d'Estaos Xuníos y nordeste de Méxicu. La subespecie cubana cavicola ye bien similar a la fulva.

Referencies editar

  1. BirdLife International (2012). «Petrochelidon fulva» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2014.2. Consultáu'l 19 de febreru de 2015.
  2. Bernis, F; De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J . «Nombres en castellano de las aves del mundo recomendados por la Sociedad Española de Ornitología (Novena parte: Orden Passeriformes, Familias Cotingidae a Motacillidae)». Ardeola 51 (2):  páxs. 491-499. https://www.seo.org/wp-content/uploads/tmp/docs/vol_51_2_noveno.pdf.  Consultáu'l 19 de febreru de 2015

Bibliografía editar

  • Oberle, Mark (2003). Les aves de Puertu Ricu en fotografíes editorial=Editorial Humanitas. ISBN 0-9650104-2-2.

Enllaces esternos editar