Policloruro de vinilu

compuestu químicu

El Policloruro de vinilu (PVC) (C2H3Cl)n[1] ye'l productu de la polimerización del monómero de cloruru de vinilu. Ye'l deriváu del plásticu más versátil. Puede producise por aciu cuatro proceso distintos: suspensión, emulsión, masa y solución.

Policloruro de vinilu
Xeneral
Estructura química
Propiedaes físiques
Densidá absoluta 1,39±0,04 gramu por centímetru cúbicu
Puntu de fusión 200±20 grau Celsius
Propiedaes termoquímiques
Peligrosidá
Identificadores
Cambiar los datos en Wikidata
Cloruru de Polivinilo (PVC).
Cloruru de Polivinilo (PVC).

Preséntase como un material blanco qu'empieza a amollecer alredor de los 80 °C y se descompon sobre 140 °C. Ye un polímeru por adición y amás una resina que resulta de la polimerización del cloruru de vinilu o cloroeteno. Tien una bien bona resistencia llétrica y a la llama.

El átomu de cloru enllazáu a unu de cada dos átomos de carbonu confier-y carauterístiques amorfes principalmente y torguen la so recristalización, l'alta cohesión ente molécules y cadenes polimériques del PVC débense principalmente a los momentos dipolares fuertes aniciaos polos átomos de cloru, que de la mesma dan cierta torga estérico ye dicir que repelen molécules con igual carga, creando repulsiones electrostáticas qu'amenorguen la flexibilidá de les cadenes polimériques, esta dificultá na conformanza estructural fai necesariu la incorporación d'aditivos pa ser llográu un productu final deseyáu.

Na industria esisten dos tipos:

  • ríxidos: pa envases, ventanes, tuberíes, que reemplazaron en gran midida al fierro (que s'aferruña más fácilmente), muñeques antigües...;
  • flexibles: cables, xuguetes y muñeques actuales, calzaos, pavimentos, recubrimientos, techos enterriaos...

El PVC carauterizar por ser dúctil y aportunante; presenta estabilidá dimensional y resistencia ambiental. Amás, ye reciclable por dellos métodos.

Llogru editar

Llograr a partir del craqueo del petroleu, que consiste en romper los enllaces químicos del compuestu pa consiguir distintes propiedaes y usos. Lo que se llogra ye l'etilenu, que combináu col cloru llográu del cloruru de sodiu producen etilenu diclorado, que pasa a ser depués cloruru de vinilu. Por aciu un procesu de polimerización apuerta a cloruru de polivinilo o PVC. Antes de sometelo a procesos pa conformar un oxetu'l material entemecer con pigmentos y aditivos como estabilizantes o plastificantes, ente otros.

Resulta paradóxicu qu'unu de los polímeros comerciales menos estables sía coles mesmes unu de los materiales plásticos más interesantes de l'actualidá, lo que se reflexa na gran cantidá de tonelaes que se peracaben añalmente nel mundu. Esi ésitu comercial debióse principalmente al desenvolvimientu de estabilizantes fayadizos y d'otros aditivos que fixeron posible la producción de compuestos termoplásticos de gran utilidá.

Historia editar

El cloruru de polivinilo foi afayáu por accidente a lo menos en dos causes mientres el sieglu XIX: en 1835, per primer vegada, por Henri Victor Regnault, y en 1872 por Eugen Baumann. En dambos casos, el polímeru apaeció como un sólidu blancu nes botelles de cloruru de vinilu dempués de la esposición a la lluz solar. Regnault produció cloruru de vinilu cuando trataba dicloroetano con una solución alcohólica de hidróxidu de potasiu y por fuercia, el poli(cloruru de vinilu), per mediu de la esposición direuta del monómero pel sol. Sicasí, nun alvirtió la importancia de los sos descubrimientos, nin entendió que'l polvu blanco conteníu nel vasu de precipitaos de vidriu yera'l polímeru del líquidu llográu al empiezu. Baumann tuvo ésitu en 1872 al polimerizar varios haluros de vinilu, y foi'l primeru en llograr dalgunos d'estos na forma de productu plásticu.

A principios del sieglu XX, los químicos rusos Ivan Ostromislensky y Fritz Klatte intentaron utilizar el PVC en productos comerciales, pero los sos esfuercios nun tuvieron ésitu por cuenta de les dificultaes de tresformamientu del polímeru. Sí consiguió Ostrominlensky en 1912 les condiciones pa la polimerización del cloruru de vinilu y, desenvolvió téuniques convenientes n'escala de llaboratoriu.

Klatte de Grieskein afayó en 1918 los procesos qu'entá s'empleguen na actualidá pa la producción de cloruru de vinilu al traviés de la reacción n'estáu gaseosu, del cloruru d'hidróxenu y del acetilenu, en presencia de catalizadores.

El cloruru de vinilu y los sos polímeros fueron intereses de llaboratoriu hasta hai 40 años, cuando s'empecipió un llabor d'investigación más fonda y empobinada tantu n'Alemaña, como n'Estaos Xuníos y Rusia.

En 1926, Waldo Semon, en collaboración cola B. F. Goodrich Company, desenvolvió un métodu de plastificación del PVC por aciu l'amiestu con aditivos qu'ayudó a que'l material fora más flexible y más bono de fabricar. Conjuntamente con Reid de la Union Carbide and Chemical Carbon Company, llograron patentes pa la producción de PVC que pueden ser consideraos como los puntos de partida pa la producción industrial d'esti material.

El desenvolvimientu d'un PVC d'Altu Impautu constitúi unu de los descubrimientos de mayor importancia na segunda metá del sieglu XX, en rellación con esti material.

Carauterístiques y propiedaes editar

  • Tien una elevada resistencia a la abrasión, xunto con una baxa densidá (1,4 g/cm3), bona resistencia mecánica y al impautu, lo que lo fai común ya ideal pa la edificación y construcción.
  • Al utilizar aditivos tales como estabilizantes, plastificantes ente otros, el PVC puede tresformase nun material ríxido o flexible, carauterística que-y dexa ser usáu nun gran númberu d'aplicaciones.
  • Ye estable y inerte polo que s'emplega extensivamente onde la hixene ye una prioridá, por casu los catéteres y les bolses pa sangre y hemoderivados tán fabricaes con PVC, según munches tuberíes d'agua potable.
  • Ye un material altamente resistente, los productos de PVC pueden durar hasta más de sesenta años como se comprueba n'aplicaciones tales como tuberíes pa conducción d'agua potable y sanitarios; d'alcuerdu al estáu de les instalaciones espera una enllargada duración del PVC según asocede colos marcos de puertes y ventanes.
  • Por cuenta de los átomos de cloru que formen parte del polímeru PVC, nun se quemar con facilidá nin ambura por sigo solo y cesa d'amburar una vegada que la fonte de calor retiróse. Los perfiles de PVC emplegaos na construcción pa recubrimientos, cielorrasos, puertes y ventanes, deber a la poca inflamabilidad que presenta.
  • Emplégase conducentemente p'aisllar y protexer cables llétricos nel llar, oficines y nes industries por cuenta de que ye un bon aislante llétricu.
  • Vuélvese flexible y moldiable ensin necesidá de sometelo a altes temperatures (basta unos segundos espuestu a una llapada) y caltién la forma dada y propiedaes una vegada esfrecíu a temperatura ambiente, lo cual facilita'l so cambéu.
  • Alto valor enerxéticu. Cuando se recupera la enerxía nos sistemes modernos de combustión de residuos, onde les emisiones contrólense curioso, el PVC apurre enerxía y calor a la industria y a los llares.
  • Ampliu rangu de dureces Resistente a l'agua.
  • Rentable. So costu d'instalación.
  • Ye bien resistente al escomiu

Polimerización editar

El policloruro de vinilu producir a escala industrial per mediu de polimerización radicálica, en bloque, en suspensión o n'emulsión. Los métodos de polimerización en solución tienen menor importancia comercial, siquier n'Europa. Anque nun se faciliten los detalles del procesu, según una patente tipu, el cloruru de vinilu ye polimerizado con un 0,8 % de peróxidu de benzoílo, basáu nel pesu del monómero. La operación realizar a 58 °C mientres 17 hores nun cilindru rotativu, en que'l so interior hai boles d'aceru inoxidable. Por cuenta de que el polímeru ye insoluble nel monómero, la polimerización en bloque ye heteroxénea. La reacción ye malo de controlar y da llugar a un llixeru amenorgamientu de les propiedaes aislantes y de la tresparencia. La forma y el tamañu de les partícules, según la distribución de tamaños pueden ser controlaos variando'l sistema de dispersión y la velocidá de baturiciu.

Toxicidá del cloruru de vinilu editar

Esiste un alderique alrodiu de la toxicidá del PVC. Ente que la industria del PVC niega los sos posibles efeutos tóxicos sobre la salú y el mediu ambiente,[2] ciertos coleutivos y organizaciones ecoloxistes denuncien que la inhalación enllargada de cloruru de vinilu podría ser la causa de dolencies nel fégadu y cáncer.[3]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Substance Details CAS Registry Number: 9002-86-2». Commonchemistry. CAS. Consultáu'l 12 de xunetu de 2012.
  2. http://www.amiclor.org/index.php?option=com_content&view=article&id=109&Itemid=144
  3. Leonard, Annie: "La hestoria de les coses", Buenos Aires, FCE, 2010, p. 119.