Poni de les Shetland

El poni de les Shetland ye una de les races de poni más pequeñes qu'esisten (90-110 cm. d'altor). Ye orixinariu de les islles Shetland, asitiaes al noroeste d'Escocia. Esta raza de caballos presenta una coloración diversa: pardu, marrón claro, blancu y negru, etc. Ye unu de los ponis más fuertes y ye bien peludo. Los ponis de les Shetland esisten en dos tamaños distintos: el poni de les Shetland orixinal y el poni de les Shetland miniatura, tamién llamáu Mini-Shetland.

Raza de caballuPoni de les Shetland
Datos xenerales
Orixe Escocia (Islles Xetland)
Estáu de conservación sin riesgo (es) Traducir
Formáu por Miniature Shetland pony (en) Traducir
Carauterístiques físiques
Color chestnut with flaxen (en) Traducir y negro (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Carauterístiques editar

Según l'estándar de la raza, el poni de les Shetland orixinal con tres años o menos d'edá nun tien de superar los 102 cm d'alzada y con 4 años o más d'edá nun tien de superar los 107 cm d'alzada. Pel otru llau, el poni de les Shetland miniatura adultu tien de tener una alzada siempres inferior a los 87 cm. Amás de los dos tamaños distintos caltuviéronse dos llinies morfolóxiques distintes. Una llinia presenta una morfoloxía carauterística de caballos de tiru con muncho güesu y una cabeza más llarga y la otra llinia, tamién llamada llinia moderna, con una estructura ósea fina, cabeza pequeña y un carauterísticu porte altu de la cola (paecíu a los caballos árabes). Toles capes, con esceición de la capa appaloosa acéptense. Ye por ello que pueden atopase una gran diversidá de colores distintos: negros, alazanos, castañales, ruanos, palominos, pintos, tordos etc. El pelo del poni de les Shetland ye bien carauterísticu: pel hibiernu tien un pelo trupu formáu por dos capes que lu protexen con gran eficacia del fríu y hasta ciertu puntu de l'agua, y pel branu tien un pelo bien curtiu, sedosu y brillosu. Les clines y la cola son siempres llargues y bien tupies. La cabeza tien de ser pequeña y bien proporcionada. Les oreyes son tamién pequeñes. La frente ye ancha y los güeyos grandes, escuros ya intelixentes. En rares ocasiones atópense poni de les Shetland con güeyos azules que tamién s'acepten dientro del estándar de la raza. El cuerpu del poni de les Shetland tien de ser fuerte, con ampliu espaciu pal corazón y pulmones, bien musculado y con aplomos correutos. Los cascos tienen de ser arrondaos, fuertes y bien proporcionaos.

El poni de les Shetland destaca pol so gran vitalidá, resistencia y robusticidad. Relativu al so tamañu ye la raza de caballu más fuerte qu'esiste. Créese qu'esta fuercia desenvolver a lo llargo de sieglos nos cualos el poni de les Shetland usóse como animal de trabayu nel campu. Recién a medidados del sieglu XIX empezó a utilizase tamién como caballu de tiru. Cuando nel añu 1847 prohibiéronse los trabayos de neños nes mines de carbón, los poni de les Shetland fueron utilizaos pa trabayar nes mines. Yá nesa dómina'l poni de les Shetland amás atraxo enforma atención como caballu de monta pa neños y como caballu de tiru pa la práutica de la gabita. Anguaño'l poni de les Shetland gocia de gran popularidá en tol mundu gracies al so calter dondu, la so gran intelixencia y la so enorme capacidá d'aprendizaxe. El temperamentu del poni de les Shetland ye ideal tantu pa la monta de neños como pa la gabita, siempres y cuando se recuerda que ye imprescindible domarlo cola mesma seriedá y disciplina que cualquier caballu de gran alzada.

Historia editar

L'orixe del poni de les Shetland son les islles Shetland, asitiaes al noroeste d'Escocia.

Al invadir les islles Shetlands, los escandinavos cruciaron a los caballos d'ellí colos ponis de Dale, y de ende surdieron los ponis de les Shetland.

Referencies editar

Shetland Poni Studbook Society, "el poni güei" (n'inglés)
Shetland Poni Studbook Society, "estándares" (n'inglés)

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Curiaos y conseyos pa los Shetland
Entrugues y respuestes sobre los Shetland