Abrir el menú principal
WordPerfect 5.1, un procesador de testu que tenía una interfaz de llinia de comandos.

El procesador de testu ye un tipu de aplicación informática pa la creación, edición, cambéu y procesamientu de documentos de testu con formatu (tal como'l tipu y tamañu de la tipografía, adición de gráficos, etc), a diferencia de los editores de testu, que remanen solo testu simple.

El procesadores de testos son una clase de software con múltiples funcionalidades pa la redacción, con distintes tipografíes, tamaños de lletres o calteres, colores, tipos de párrafos, efectos artísticos y otres opciones.

Representa una alternativa moderna a les antigües máquines d'escribir, siendo muncho más potente y versátil.

FuncionesEditar

Screencast amosando'l manexu d'encabezadures en Libreoffice Writer, un procesador de tipu WYSIWYG.

El procesadores de testos brinden una amplia gama de funcionalidades, yá sían tipográfiques, semántiques, organizativas y estétiques; estes con variantes según el programa informáticu de que se disponga.


Como asocede cola mayoría de les muyeres del cabaré informátiques, los trabayos realizaos nun procesador de testos pueden ser guardaos en forma d'archivos, usualmente llamaos documentos, según impresos al traviés de distintos medios.

El procesadores de testu tamién incorporen correctores d'ortografía y gramática, según diccionarios multilingües y de sinónimos o tesauros, que faciliten en gran midida'l llabor de redacción.

TiposEditar

 
Captura de pantalla de LyX con dellos documentos abiertos.

La mayoría de los procesadores de testu más utilizaos na actualidá basar nel conceutu WYSIWYG (del inglés What You See Is What You Get, que significa ‘lo que ves ye lo que llogres’), nel que l'aspeutu final del documentu ye'l que l'usuariu ve mientres lo edita. Esti tipu de programes utilicen formatos d'archivu propios o estándares, tales como OpenDocument (.odt) o Office Open XML (.docx). Dellos procesadores de testu bastante reconocíos que pertenecen a esta categoría son Apache OpenOffice Writer, LibreOffice Writer, Microsoft Word, AbiWord, KWord.

Un aproximamientu distintu a la edición de testos ye la que faen el editores de TeX (y los sos derivaos como LaTeX), qu'usen código fuente (testu planu) que ye procesáu pa crear archivos de testu con formatu en forma d'un archivu d'impresión, tal como PDF o PostScript. Ente esti tipu de programes atópense Kile, Texmaker, TeXstudio, TeXworks, ente otros.

Otru tipu son el procesadores WYSIWYM (del inglés What You See Is What You Mean, que significa ‘lo que ves ye lo que quies dicir’). Estos integren les carauterístiques de los editores de TeX coles carauterístiques de los procesadores WYSIWYG. Dientro d'esta categoría destácase'l programa LyX.

Ver tamiénEditar

Enllaces esternosEditar