Provincia de Bukhará

provincia d'Uzbequistán

Bukhará (n'uzbecu: Бухоро вилояти, Buxoro viloyati) ye una de les dolce provincies que, xunto cola república autónoma Karakalpakia y la ciudá capital Taxkent, conformen la República d'Uzbequistán. La so capital ye la homónima Bukhará. Ta allugada nel centru-sur del país, llindando al norte con Navoi, al sureste con Kashkadar, al suroeste con Turkmenistán y al noroeste con Karakalpakia. Con 39 400 km² ye la tercer entidá más estensa —por detrás de Karakalpakia y Navoi— y con 35 hab/km², la tercera menos densamente poblada, per delantre de Karakalpakia y Navoi, la menos densamente poblada.

Provincia de Bukhará
Alministración
PaísBandera d'Uzbequistán Uzbequistán
ISO 3166-2 UZ-BU
Tipu d'entidá provincia d'Uzbequistán
Capital Bukhará
Nome llocal Buxoro viloyati (uz)
Xeografía
Coordenaes 40°10′N 63°40′E / 40.17°N 63.67°E / 40.17; 63.67
Superficie 39400 km²
Llenda con Provincia de Navoi, Provincia de Kashkadar (es) Traducir, Provincia de Corasmia (es) Traducir y República Autónoma de Karakalpakstan
Altitú media 206 m
Demografía
Población 1 543 900 hab. (2009)
Densidá 39,19 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+05:00
Fundación 15 xineru 1938
buxoro.uz…
Cambiar los datos en Wikidata

Xeografía editar

La provincia de Bukhara cubre una superficie de 39.400 km², y tópase asitiada al suroeste d'Uzbequistán. Fai frontera con Turkmenistán al suroeste, según cola provincia de Navoi al este, Jizzakh al sureste, Corasmia al noroeste n'apenes un curtiu tramu, y la República de Karakalpakia al noroeste. El desiertu de Kyzyl Kum abarca gran parte del so territoriu.

El territoriu de la provincia ye ricu en depósitos de gas natural y petroleu. Del so suelu estrayer amás grafitu, mármol, granitu, yelsu, azufre, cal, según otros materiales usaos pa la manufactura de materiales de construcción.

Demografía editar

La población de la provincia de Bukhara ye de 1.534.900 habitantes, de los cualos 68% vive n'árees rurales, y 32% n'árees urbanes. Na provincia conviven uzbecos y taxiquistaninos, siendo estos últimos mayoría na población. La convivencia de dambos grupos étnicos na provincia foi pacífica, en contraste col Valle de Fergana, onde se rexistraron conflictos étnicos y sociales. Les comunidaes, que suelen ser na so mayoría mistes, saben ser billingües, fálase tanto'l persa como'l uzbecu, y incluse ye fenómenu común el mestizaje. Dambos grupos exhiben una cultura de mancomún y una organización económica similar. Ye común la espresión na provincia de "un pueblu con dos idiomes".

Economía editar

La industria enerxético ye de fundamental importancia na economía de la provincia. Esisten importantes depósitos petrolíferos como los de Kandim, Okkum y Parsonkul, de los cualos calcúlase 10 millones de tonelaes de reserves de petroleu y 220 mil millones de metros cúbicos de gas natural.

Otra industria importante ye la testil, que xira en base al algodón y la seda. Tamién la provincia carauterizar pola producción d'artesaníes tradicionales uzbeques, de les cualos destaquen los cerámicos y el bordáu con oru.

La producción agrícola basar nel algodón y el trigu, ente que la ganadería centrar nel ganáu ovín d'Astracán y na crianza del viérbene de seda.

Referencies editar

Enllaces esternos editar