Psilocybe cubensis

especie de fungu

Psilocybe cubensis ye'l nome científicu d'una especie de fungos psilocibios llamaos asina por cuenta de les sos propiedaes enteógenas resultáu de les distintes sustancies químiques que tienen, principalmente la psilocina y la psilocibina.

Psilocybe cubensis
Clasificación científica
Reinu: Fungi
División: Basidiomycota
Clas: Holobasidiomycetes
Orde: Agaricales
Familia: Strophariaceae
Xéneru: Psilocybe
Especie: P. cubensis
(Earle) Singer
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]
{{{nombre}}}
Carauterístiques micolóxiques
 
Himeniu con llámines
 
El sombreru ye convexu
 
Les llámines son adnates
 
El pie tien aniellu
 
Espores de color púrpura
 
La ecoloxía ye saprófita
Comestibilidá: sicotrópica
[editar datos en Wikidata]

Nel vocabulariu popular d'España conocer como gotzi, monguis o cucumiellos; en Méxicu conocer como fungu de San Isidro, según teonanacatl que significa ‘carne de los dioses’; en Guatemala son conocíos en xíriga caleyera como chongos (nome tamién aplicáu a otres especies de fungos psilocibios) o a cencielles san isidros; n'Hondures como santiamén; nos Estaos Xuníos como Golden-Top o Purple Ring; n'Arxentina, Chile, Paraguay y Uruguái como cucumelo y en Brasil como cogumelo (del llatín cucumellum ‘pequeñu calderu’).

Aspeutu editar

Son consideraos cosmopolites y pueden algamar un altor de 8 a 15 cm. El sombrerucu mide ente 2 y 8 cm de diámetru; ye campanuláu de primeres y darréu convexu o planu. El so color varia abondo, dende blancu casi puru con una mancha dorada nel centru, hasta café claro cola mesma mancha anaranxada nel centru. Les espores son café púrpura. El tarmu ye buecu, de color blancu-cremosu o mariellu-amarronao. Cuando se manca, el fungu adopta un color moráu, productu de la esposición de la psilocibina al aire. Cuando tán bien desenvueltos, fórmase un aniellu blancu, membranosu y resistente, que darréu se torna coritu.

Carauterístiques editar

El Psilocybe cubensis ye un fungu cucheru, coprófagu, gregariu; y les sos espores granen nel cuchu de rumiantes (vacunos y non vacunos), en llugares soleyeros y, principalmente, mientres la dómina d'agües, n'ochobre n'Europa y mientres la dómina lluviosa (de mayu a ochobre) en Centroamérica.

La combinación de la fermentadura-descomposición del cuchu coles agües y temperatures elevaes fai que les espores granen y creza el miceliu que depués produz cogordes.

Cultivo editar

El cultivu de Psilocybe cubensis fíxose popular na última metá del sieglu XX col descubrimientu de métodos senciellos pal so cultivu, el más conocíos ye'l PF tek, nesti métodu entemez farina d'arroz integral y vermiculita en tarros sellaos, dempués d'una minuciosa esterilización introdúcense les espores y n'aprosimao 6 selmanes les cogordes completen el so ciclu de vida, dende espora hasta cogorda. N'Europa vienden panes d'arroz y espores pal cultivu caseru.

 
Espores de Psilocybe cubensis

Psilocibina editar

Esta sustancia, una vegada incorporada al organismu, modifica l'afectividá, la rellación cola redolada y el comportamientu. Dependiendo de la dosis, prodúcense fenómenos psico-sensoriales intermitentes. Apurre un estáu de consciencia oníricu-visionariu con una perceición amontada. Los efeutos primarios d'un gramu d'estos fungos nel so ingesta duren de 4 a 6 hores si son tomaos vía oral. Dalgunos de los efeutos pueden dir dende cierta hilaridad, desinhibición o locuacidad: pasando por allucinaciones visuales y auditives; fondes nueves perspectives de la realidá, el tiempu y l'espaciu. . Los efeutos a nivel físicu pasen por un aumentu de la temperatura corporal, alteraciones gastrointestinales (especialmente nauseas o vultures), trestornos perceptivos y perda del equilibriu.

 
Cultivu caseru de P. cubensis.

Dosis editar

La dosis exacta pa percibir los efeutos enteógenos que lo faen famosu depende de dellos factores, ente los cualos podemos estremar: El metabolismu de la persona, l'estáu d'ayunu, l'estáu d'ánimu, el contestu y finalmente, poques gracies, inflúi la concentración de psilocibina del fungu. Una dosis pequeña provoca, trescurríos unos 30 minutos dende la ingesta, una sensación de relajamiento físicu y xeneralmente tamién s'acomuñar con estaos de tranquilidá transitoria, fatiga y cambeos na perceición de la redolada [ensin referencies]. Al cabu d'una hora, la mayoría de les persones qu'inxeren el fungu, afirmen tener una claridá interior que-yos dexa ver la naturaleza con mayor nitidez (auras en flores y persones, árboles con un verde más vivu, el cielu y la puesta de sol como nunca lo veríen nel estáu de conciencia ordinaria).

Si la dosis ye grande los efeutos son muncho más marcaos, pudiendo esperimentar hilaridad, cambeos na noción del tiempu, dificultá nel control muscular (incapacidá pa controlar la espresión facial, que puede revelar tensión) y una interpretación anormal de la información de los sentíos. Tamién puede esperimentase un "viaxe astral", o tener la sensación salir del cuerpu material. Xeneralmente la persona sabe lo que tomó, la cantidá y el tiempu que van durar los efeutos [ensin referencies].

Si la dosis ye entemedia, pueden producise una combinación d'efeutos en dambos sentíos yá esplicaos.

Esti tipu de sustancies nun trai remortines psicolóxiques probaes, pero puede agravar o acelerar enfermedaes psicolóxiques yá presentes o favorecer qu'éstes se desenvuelvan en suxetos con propensión[ensin referencies]. Aun así esperimentóse el so usu terapéuticu contra la depresión, el dolor crónicu, el estrés, consiguiéndose resultancies positives nel tratamientu de les mesmes, magar resulta contradictoriu'l so efeutu n'enfermedaes mentales como la esquizofrenia. La esperimentación con esta y otres sustancies enteógenas ye malo de llevar a cabu por cuenta de gran cantidá de restricciones llegales, favorecíes en gran parte por presiones de la industria farmacéutico[ensin referencies].

Llegalidá editar

N'España, según el boletín oficial del estáu (6 de febreru de 2004)[1] ta prohibida la posesión y venta del fungu Psilocybe sp. Aun así, esiste una forma de comerciu llegal d'espores. Esti fungu ye illegal na mayoría de países del mundu. [1]

Enllaces esternos editar

+ Variedaes de cogordes allucinóxenes

Referencies editar