Rede Europea d'Información y Documentación sobre América Llatina

La Rede Europea d'Información y Documentación sobre América Llatina (REDIAL) ye una asociación de biblioteques y centro de documentación europeos sobre América Llatina n'Alemaña, España, Francia, Países Baxos, Reinu Xuníu, Rusia y Suecia. REDIAL ye una plataforma d'alcuentru dende la que contribuyir al desenvolvimientu de la comunicación, el sofitu mutuu y l'intercambiu d'información ente investigadores, bibliotecarios y documentalistes que trabayen nel área de les humanidaes y ciencies sociales llatinoamericanes n'Europa. REDIAL ye una asociación europea, ensin fines d'arriquecimientu, de calter internacional, acoyida al amparu de la llexislación belga. La so estructura organizativa ta formada por un comité executivu, compuestu polos coordinadores nacionales escoyíos poles instituciones miembros de cada país y una asamblea xeneral de socios.

Rede Europea d'Información y Documentación sobre América Llatina
organización internacional
Direición España
Cambiar los datos en Wikidata

Publicaciones editar

  • El blog REDIAL & CEISAL Portal Americanista Europeo recueye les novedaes de los distintos centros latinoamericanistas europeos
  • El Anuariu Americanista Européu 2003-2014 ye una revista científica fundada en 2003, ta dedicada a la investigación y la documentación americanistes europees. El so oxetivu ye presentar resultancies d'investigaciones sociales y humanístiques, refl exiones o estaos de la cuestión sobre los Estudios Llatinoamericanos n'Europa. Cada númberu dedicar a una tema monográfica ya inclúi tamién una seición sobre fontes, fondos y coleiciones. El so periodicidad ye añal. Dende 2009 ye una publicación puramente electrónica.

Organizaciones miembro n'España editar

Historia editar

En 1988, respondiendo a la invitación surdida del CNRS (Centre National de la Recherche Scientifique) de Francia, latinoamericanistas y centros d'información científica ya investigación europeos rexuntar pa entamar el Simposio “Los sistemes d'Información en Ciencies Sociales y Humanes sobre América Llatina n'Europa: balance pa una cooperación europea” a celebrar nel marcu del 46º Congresu Internacional d'Americanistes que tuvo llugar n'Ámsterdam.

Nel intre del Simposio llegar al alcuerdu de constituyir una rede europea que tuviera como oxetivu dar siguimientu a la investigación sobre los conteníos del Simposio, lo que conducía a asumir la responsabilidá de crear preseos coleutivos de trabayu, en materia de documentación, pal intercambiu d'información producida sobre América Llatina n'Europa.

Con oxetu de formalizar y llevar a la práctica los alcuerdos asumíos n'Ámsterdam, celebrar na sede del CSIC, en Madrid, l'Alcuentru Européu conocíu como La xunta de Madrid (6 y 7 de marzu de 1989). Respondieron a la convocatoria 35 instituciones d'estudiu, investigación y documentación europees sobre América Llatina n'Europa. Establecióse un plan d'aición que tenía de ser lleváu a cabu nel marcu d'una asociación internacional que garantizara la continuidá de los trabayos y el desenvolvimientu de los sos oxetivos. Nomóse un Comité coordinador, con calter provisional, col compromisu d'ellaborar un borrador d'Estatutos.

L'Asamblea constituyente de REDIAL (Rede Europea d'Información y Documentación sobre América Llatina) tuvo llugar en Francia (Bordeaux-Talence y Saint Emilion), los díes 30 de payares, 1 y 2 d'avientu de 1989. Constituyir en miembros fundadores 35 centros d'investigación, biblioteques, centros de documentación, ONGS, y asociaciones especializaes n'América Llatina d'Alemaña, Austria, Bélxica, España, Francia, Países Baxu y Reinu Uníu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar