La República de Pisa (n'italianu: Repubblica di Pisa) foi un estáu independiente de facto creáu pela ciudá costera de Pisa a finales del sieglu XI, asitiáu na desaguada del ríu Arno na Toscana, Italia. Esistió como tal hasta 1406. Xunto a Amalfi, Venecia y Xénova yera una de los cuatro repúbliques marítimes.

República de Massa
Reinu d'Italia (1861-1946)
República de Pisa
(de sieglu X a 1406 (Gregorianu))
Estado cliente (es) Traducir
Alministración
Capital Pisa
Forma de gobiernu Oligarquía
Llingües oficiales llatín
toscanu
Relixón oficial catolicismu
Xeografía
Economía
Moneda denario (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La República de Pisa llegó a convertise nuna potencia económica y los sos comerciantes llegaron a controlar gran parte del Mediterraneu, antes de ser superaos polos xenoveses nel sieglu XIII. La dómina de máximu poderíu pisanu ta comprendida ente los sieglos XII y XIII.

Supremacía editar

Dende los sos oríxenes, Pisa atópase en continua llucha contra los sarracenos, que controlaben Córcega y Cerdeña. Ante tal amenaza, en 1016, pisanos y xenoveses prindaron dambes islles, empecipiando'l periodu de supremacía pisana nel Mediterraneu occidental. Cuando pocu más tarde, Pisa espulsó a Xénova de Cerdeña, empezó una tirante rellación ente dambes repúbliques.

A partir d'entós, empieza una rápida espansión de la república de Pisa a lo llargo del mare nostrum. Ente 1030 y 1035, Pisa conquista Cartago y, ente 1051 y 1052, l'almirante Jacopo Ciurini conquista Córcega a los xenoveses. En 1077, el Papa Gregorio VII reconoz les "lleis y costumes del mar" instituyíes por Pisa. En 1092 el Papa Urbanu II ratifica la supremacía pisana en Córcega y Cerdeña y concéde-y el rangu d'arzobispáu. En 1116, nuna espedición conxunta col conde de Barcelona, asalta Mallorca y Eivissa y establécense puestos comerciales por tol Mediterraneu gracies a la so participación nes Cruzaes: Túnez, Alexandría, Acre, Tiro, Constantinopla...

Cayente y final editar

Sicasí la rivalidá ente Pisa y Xénova apinar nel sieglu XIII y españó na batalla de Meloria (1284), que marcó'l cayente del poderíu pisano, col arrenunciu de Pisa a toa pretensión sobre Córcega y la cesión a Xénova de parte de Cerdeña (1299). Tres estes derrotes, el poder marítimo de Pisa escastar de manera definitiva y Xénova, rematando con ésitu una serie d'empreses, pasó a desbancar al so rival na supremacía comercial nel Mediterraneu.

Finalmente en 1402 foi vendida a la República de Florencia polos Visconti y dempués d'una inútil resistencia, la ciudá foi integrada na república florentina.

Referencies editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar