El revólver (anglicismu de revolver) ye un tipu de pistola que se caracteriza por llevar la munición dispuesta nun tambor o cilindru. De normal utilízase'l términu pistola pa designar a les armes de fueu curtiu semiautomátiques, que suelen llevar la munición agospiada nun cargador.

Smith & Wesson modelu 10, el revólver icónico del sieglu venti
Revólver compactu S&W 60.

Anguaño les pistoles semiautomátiques sustituyeron al revólver en casi toles actividaes correspondientes al usu militar o de fuercies del orde.

Al comparase les prestaciones de los revólveres coles de les pistoles semiautomátiques, nótense dos grandes desventaxes:

  • Portar menor cantidá de munición (comúnmente de 5 a 9 cartuchos nel tambor, dependiendo de l'arma y calibre).
  • El disparu en doble aición rique aplicar una fuercia considerable sobre'l gatíu, yá que tien de montar el percutor y faer xirar el tambor; en simple aición ye similar a una pistola convencional.

Sicasí, les ventayes del revólver son:

  • El so facilidá d'usu.
  • La posibilidá d'emplegar munición más potente (como los cartuchos magnum, ya inclusive cartuchos de fusil como'l .223 Remington).
  • Mayor precisión.
  • Nun se suelen apexar
  • Nun tener un botón pa estrayer el cargador, lo que fai imposible descargar l'arma de manera accidental.

Polos sos anteriores ventayes, inda los prefieren los civiles pa la defensa personal, la cacería y el tiru deportivu. Delles fuercies policiales del mundu inda utilicen el revólver, pero ta en procesu de desusu común poles sos desventaxa. La única actividá policial en qu'inda se caltién necesariu ye nel rescate de rehenes, usando calibres bien potentes. Sicasí, puede sirvir como arma reglamentaria auxiliar en casu de que falle l'arma principal.

Historia editar

Nel sieglu XVIII esistieron dellos revólveres primitivos. Elisha Collier creó unu, probablemente en 1814, del que se fabricaron dellos en 1819 pa les fuercies armaes britániques de la India. En 1822 fabricóse un númberu significativu d'éstos en Londres.

En 1833 l'italianu Francesco Antonio Broccu inventó'l primer revólver de percusión con tambor de cuatro recámares y dempués de dos cañones. En comparanza coles armes n'usu hasta entós, tenía un tambor más curtiu, lo que dexaba alliniar la recámara cargada col cañón y el martiellu gracies a la rotación alredor de la so exa. El so revólver foi esamináu pol rei Carlos Alberto de Saboya mientres el so segundu viaxe a Cerdeña en 1843. Convidáu a Cagliari p'amosar el so inventu y esplicar cómo funcionaba, apurrióse-y un premiu de 300 francos, pero nunca solicitó una patente pa la so invención.

Dos años más tarde, en 1845, nos Estaos Xuníos, Samuel Colt creó una arma que patentó y comercializó.

 
Revólver LeMat d'espiga con tambor de 9 cartuchos, 1865; foi emplegáu mientres la Guerra de Secesión.

Tambor editar

La munición agospiar en recámares que xiren alredor d'una exa, paralelu al cañón, asitiaes nun cilindru metálicu llamáu tambor, que, a midida que dispárase, asitia la siguiente recámara en posición de disparu, alliniada col cañón. Según el so tamañu dexa cinco, seis, siete, ocho y hasta diez disparos ensin recargar l'arma. Esisten tambores que pueden agospiar más de 10 cartuchos, pero son de pequeñu calibre, por casu de 5,5 mm o menos. Tradicionalmente el calibre de los revólveres vien espresáu en centésimes o milésimes de pulgada y, antes entá, en partes d'una toma de plomu, según el númberu de bales o boles que podíen faese con dicha cantidá de metal según el diámetru máximu d'aquelles.

Funcionamientu del revólver n'aición simple editar

Cuando'l tambor tien munición:

  • Faise recular el martiellu hasta'l tope, remanando'l trinquete de suxeción, lo que se denomina amartellar. Al faelo provócase'l xiru del tambor, por aciu una uña xunida al mecanismu del martiellu, p'alliniar la siguiente recámara al cañón de l'arma.
  • Finalmente, al apertar el gatíu (disparador ye'l términu téunicu correutu) col furabollos, el trinquete suéltase y el martiellu, que tien nel so estremu un resalte aguyáu, llamáu percutor, retorna abruptamente a la so posición orixinal, cutiendo violentamente'l fulminante del culote, lo que produz una alta presión que lo calecer hasta faelo españar, enerxía que se tresmite a la pólvora del cartuchu, que tamién españa, provocando muncha mayor enerxía y el disparu de la bala.

Clasificación editar

Los revólveres clasificar según el mecanismu de disparu en:

Aición Simple (AS): El gatíu realiza namái una aición, lliberar el mecanismu percutor. Riquen amartellase (col pulgar de la mesma mano o'l cantar de la mano contraria a la qu'empuña l'arma) antes d'apertar el gatíu. Calteniendo primíu este, pueden realizase disparos siguíos con namái faer recular hasta'l tope'l martiellu-percutor (lo qu'obliga a xirar simultáneamente al tambor, dada la uña solidaria con dichu mecanismu) col cantar de la mano contraria, ensin que llegue a funcionar el trinquete, que ralentizaría los disparos. Característicu de los primeros revólveres y de delles marques que siguen el conceutu clásicu del revólver.

Doble Aición Única (DAU): El gatíu realiza dos remanes, amartellar el mecanismu percutor y lliberar. Pueden disparase con solo apertar el gatíu. El mecanismu de doble aición única realiza tol ciclu de xirar el tambor, armar el martiellu y soltalo, pa disparar l'arma, al apertar el gatíu, en dos etapes distintes del so percorríu, que pueden controlase con abondu entrenamientu por cuenta de la distinta resistencia qu'opón en caúna d'elles. Característicu de los revólveres que tienen martiellu ocultu o mal llamaos "ensin martiellu".

Doble Aición (DA): Pueden trabayar indistintamente de los dos formes. Porque se realiza'l amartillamiento direutamente sobre'l martiellu, como primiendo'l gatíu. En dambos casos el siguir primiendo'l gatíu llibera'l mecanismu percutor. Ye'l común de los revólveres modernos.

Otres Como semiautomáticos y automáticos. Esti tipu de revólveres suel ser del tipu (DA), pero amás cunten, polo xeneral, con un tambor y cañón especial. Como'l casu del antiguu revólver automáticu Webley-Fosbery, capaz de disparar los 6 tiros del so tambor con una sola presión del gatíu, lo que lo convierte nun revólver automáticu. Otru exemplu son dellos revólveres fabricaos por Mateba, que tienen la capacidá, dempués d'executar el disparu, de dexar amartellada l'arma; d'esta miente, el revólver puede ser clasificáu como semiautomático.

Dellos modelos de revólveres, especialmente los compautos de pequeñu calibre y cañón curtiu que xeneralmente s'empleguen pa porte ocultu en bolsos o bolsos, como midida de seguridá adicional, teníen un gatíu plegable, ensin guardamonte, lo qu'amenorgaba l'espaciu necesariu pa guardalo y solo apaecía cuando s'amartellaben. Esti mecanismu tamién s'utiliza n'escopetes, especialmente les de dos cañones.

Según la manera de recarga pueden ser basculantes: el cañón, col so puntu de mira, el tambor, el so soporte y la so exa, formando un conxuntu, basculan en vertical, respectu d'una exa tresversal, al soltar un trinquete asitiáu próximu al martiellu-percutor, a la so esquierda, daqué más adelantráu, que puede ser remanáu col pulgar de la mesma mano qu'empuña l'arma. Al faelo dexen visible la parte trasera del tambor, que puede balerase de cartuchos o casquillos con namái entornalo escontra baxo, y rellenalo con otros, o bien de tambor total o parcialmente extraíble, de cuenta que la so exa puede retirase, tirando d'él escontra alantre, por aciu un resorte en muelle que-y fai recuperar la so posición inicial al soltalo, colo que'l tambor puede ser retiráu pa camudalo por otru, o baleralo y recargalo, según rícase o disponga. Lo más frecuente ye que'l tambor quede xuníu, por aciu una segunda exa, buecu, por que'l so interior escurre la exa de suxeción, xuníu a una estructura rectangular que bascula respectu d'otru exa tamién paralela a los anteriores y al cañón, y per debaxo d'ellos, de cuenta que'l tambor queda disponible pal so vaciáu y recarga, ensin esprendese de l'arma.

Otra posibilidá ye una ventana basculante, practicada na semiesfera qu'anubre la parte trasera del tambor, que dexa ver si queda munición ensin disparar (apreciando que nun ta cutíu'l mistu o fulminante del casquillo) estrayer ésta, una a una, y sustituyila. Esto dexa siguir apuntando y col revólver dispuestu pa disparar mientres casi tola maniobra, sacante la estraición de les vainas o casquillos, que rique llevantar l'arma pela so parte delantera, pa dexalos cayer, pero plantega l'inconveniente de la lentitú de recargar. Toos estos inconvenientes, amás de la difícil alliniación perfecta, sobremanera tres el so usu repitíu, avieyamientu, espaciu ente'l tambor y el cañón, y del mistu o fulminante col martiellu-percutor, sobremanera nel sistema basculante, según la perda de compresión por tales motivos, restando algame y precisión a l'arma, que tenía de compensar aumentando'l calibre, llevó a la so progresiva sustitución por pistoles con depósitos internos fixos o cargadores extraíbles. Dambos alimentaben la munición por aciu muelles. L'inconveniente de tales sistemes ye que, con namái una bala que se encasquille, hai que desmontar tou l'arma, ente que los revólveres pueden siguir disparando'l restu de la munición, o recargala ensin nengún problema, anque dalguna bala nun se pudiera disparar por cualesquier causa o defectu, de l'arma, de la mentada alliniación, o del cartuchu.

Miscelánea editar

Dellos revólveres utilizaos d'antiguo poles fuercies armaes de dellos países fueron los Colt Single Action Army, los Smith&Wesson 1917 y los Webley.

Marques y fabricantes de revólveres:

  • Smith & Wesson (S&W)
  • Colt
  • Taurus (Beretta)
  • Sturm Ruger & Company
  • Remington
  • Magnum Research
  • Enfield
  • Korth Waffenfabrik
  • Webley & Scott

Cartuchos conocíos qu'empleguen los revólveres:

Cartuchos comunes mientres la dómina del Vieyu Oeste:

  • .32-20
  • .38-40
  • .44-40

El revólver Aguamala M47 puede emplegar la totalidá de cartuchos de 9 mm p'arma curtia.

Galería editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar