Robledo del Mazo

conceyu de la provincia de Cuenca (España)

Robledo del Mazo ye un conceyu español de la provincia de Toledo, na comunidá autónoma de Castiella-La Mancha.

Robledo del Mazo
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia de Toledo
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa de Robledo del Mazo (es) Traducir María Victoria Acero Alonso
Nome oficial Robledo del Mazo (es)[1]
Códigu postal 45674
Xeografía
Coordenaes 39°36′33″N 4°54′18″W / 39.609166666667°N 4.905°O / 39.609166666667; -4.905
Robledo del Mazo alcuéntrase n'España
Robledo del Mazo
Robledo del Mazo
Robledo del Mazo (España)
Superficie 136.71 km²
Altitú 737 m
Llenda con Sevilleja de la Jara, Torrecilla de la Jara, Espinoso del Rey, Los Navalucillos y Anchuras
Demografía
Población 247 hab. (2023)
- 158 homes (2019)

- 123 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Toledo
0.01% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 1,81 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata

Amás del nucleu de población del mesmu nome, el conceyu inclúi les pedaníes o anexos de Las Hunfrías, Robledillo, Navaltoril y Piedraescrita.

Xeografía editar

Esta llocalidá allugar na zona occidental de los Montes de Toledo, gociando d'una gran riqueza natural y paisaxística. El conceyu ta travesáu pel ríu Gévalo, en que'l so valle allugar la mayor parte de les pedaníes -Robledillo y Navaltoril atópense enclavaos sobre cuetos-. Otros cursos d'agua son el regueru del Prunu y la Gargüelu de les Llanches; esta última forma nel so descensu del monte hasta seis saltos d'agua, que reciben el nome de Les Chorreras y foi protexida pol gobiernu de Castiella-La Mancha, dientro del apartáu de flora amenazada, constituyéndose nuna "microrreserva natural" por cuntar con especies vexetales úniques nestes llatitúes y mesmes d'otros climes o de la dómina terciaria. L'altitú media d'esti conceyu ye d'unos 750 metros, algamar los 1150 en cumes como'l Risco de la Talaya o del Talayón.

Demografía editar

Magar cuntar con una estensión de 137 km² y la so población partida en cinco nucleos, la población censada ye de tan solo 476 habitantes, sufriendo esta zona un notable éxodu rural. Sicasí, cabo mentar qu'esti númberu multiplicar mientres les fines de selmana y los meses de branu.

Gráfica d'evolución demográfica de Robledo del Mazo ente 1900 y 2006
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia

Historia editar

Documentos del sieglu XVI recueyen la fundación d'esti caserío dos sieglos antes, por un grupu de vaqueros y colmeneros (apicultores) que mercaron a Talavera de la Reina una zona poblada d'encines y carbayos na que s'establecieron.

El toponímicu "del Mazo" provendría d'un artiluxu qu'estos primeros productores de miel escurrieron pa estornar a los osos qu'allegaben al reclamu del miel: este consistía nun gran mazu movíu pel agua d'un regueru que producía un fuerte soníu rítmicu.

Na pedanía de Piedraescrita, que paez ser más antigua que Carbayeda, allúgase un templu del sieglu XII y estilu mudéxar, la Ermita de La nuesa Señora de Piedraescrita. Cuenta con tres naves, con accesu pela cara norte y un ábside. Nel interior esiste azulejería renacentista talaverana, frescos románicos y barrocos, una pila bautismal posiblemente paleocristiana y un Cristu Crucificáu barrocu.

Datos d'interés editar

  • La zona convirtióse nos últimos años nun reclamu pa los senderistas
  • Los habitantes de les pedaníes suelen referise a la zona como "Valle del Gévalo", otorgándola un calter de contorna de forma implícita.
  • Piedraescrita cunta con bastantes lleendes aludiendo a la so fundación y el so nome. La web de la Diputación Provincial faise ecu de delles de les que paecen más documentaes: orixe nel sieglu XII, amestáu a los caballeros templarios

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  • Catastru del marqués de la Ensenada (1753). Respuestes Xenerales al Interrogatoriu de la lletra A. (son de Sevilleja de la Jara pero contién los datos relativos a Robledo del Mazo). [1].