Salares

conceyu de la provincia de Málaga (España)

Salares ye un conceyu español de la contorna de l'Axarquía, na provincia de Málaga, Andalucía. Asitiáu na ruta mudéxar y forma parte del Parque Natural Sierres de Tejeda, Almijara y Alhama.

Salares
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Málaga
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Salares (es) Traducir Ángel Fernández García
Nome oficial Salares (es)[1]
Códigu postal 29714
Xeografía
Coordenaes 36°51′18″N 4°01′28″W / 36.8549°N 4.0244°O / 36.8549; -4.0244
Salares alcuéntrase n'España
Salares
Salares
Salares (España)
Superficie 11 km²
Altitú 540 m
Llenda con Sedella, Canillas de Albaida y Arenas
Demografía
Población 187 hab. (2023)
- 87 homes (2019)

- 82 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.01% de provincia de Málaga
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 17 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
salares.es
Cambiar los datos en Wikidata

Situación y llendes editar

Llatitú: 36º 51' Llargor: -4º 01', a 63 km de Málaga y 34 km de Vélez-Málaga Llinda: al norte col conceyu granadín d'Alhama de Granada, al este col conceyu de Canillas de Albaida, al syr col conceyu d'Arenas y al oeste col conceyu de Sedella.

Demografía editar

El conceyu, que tien una superficie de 10 km²,[2] cuenta según el padrón municipal pa 2017 del INE con 175 habitantes y una densidá de 17,5 hab./km².

Gráfica d'evolución demográfica de Salares ente 1842 y 2017

     Población de derechu según los censos de población del INE.[3]      Población según el padrón municipal de 2017.[4]

Economía editar

Evolución de la delda viva editar

El conceutu de delda viva contempla namái les deldes con caxes y bancos relatives a creitos financieros, valores de renta fixa y préstamos o creitos tresferíos a terceros, escluyéndose, poro, la delda comercial.

Gráfica d'evolución de la delda viva del conceyu ente 2008 y 2014

     Delda viva del conceyu en miles d'Euros según datos del Ministeriu de Facienda y Ad. Públiques.[5]

Monumentos editar

Ilesia de Santa Ana editar

La Ilesia parroquial de Santa Ana ye l'edificiu más importante del pueblu. La so construcción data del sieglu XVI. Ye una obra d'estilu mudéxar d'una sola nave con cruceru. La nave principal cubrir con armadura de tirantes con llazos. El so esterior ye bien simple, con accesu del llau del Evanxeliu por arcu de mediu puntu. El minarete foi declaráu Monumentu Nacional el 16 de payares de 1979, y declarada como una de les pieces más belles del arte almohade na nuesa península.

Hai de solliñar el minarete de la mezquita al que se-y añadió un cuerpu de campanes y recíclase pa usu cristianu. Llevantáu en fábrica de lladriyu coloráu ente los sieglos XIII y XIV, con dos cuerpos, cuatro baldíos rehundidos con magníficos paños de sebka.

Al restaurar la ilesia parroquial en 1991, apaecieron restos de la pintura orixinal, so grueses capes de cal, obra del sieglu XVI.

Ponte medieval y otros restos arqueolóxicos editar

La ponte sobre'l ríu Salares atópase na aguada oriental de la llomba sobre la que s'asitia la villa. Probablemente d'orixe medieval, foi oxetu de reconstrucciones posteriores, una d'elles datada en 1863 en que la so fecha punxo ser atenuada la rimada alomada primitiva (Carlos Gozalbez Cravioto: Les pontes medievales de la Axarquia malagueña. Publicáu nes Actes del IV congresu Internacional de Caminería Hispánica. T.I. Guadalaxara 2001. páxs. 399-412). Ye d'un solu güeyu o vanu, sofitando los sos machos sobre la roca de les aguaes. Na so estructura actual, l'arcu y la bóveda son de lladriyu. Otros restos arqueolóxicos son los restos de la fortaleza na mesma villa y los restos de la mezquita, xunto a la ilesia.

Casa Torrexón editar

A escasos metros de la ilesia de Santa Ana puede trate casar Torrexón, una xoya de l'arquiteutura popular andalusí, que se caltién en perfectu estáu.

Fiestes editar

  • Les fiestes son 26 de xunetu y el 17 de xineru n'honor a los sos patrones, Santa Ana y San Antón y el primer domingu de mayu celebra la romería de la Virxe de Fátima.
  • As-Sharq
  • Festival árabe Andalusí: celébrase los díes 20,21 y 22 de setiembre y consiste nun eventu con formatu ferial que s'entama anguaño teniendo como marcu de referencia la cultura andalusí, y d'últimes ye una muestra d'artesanía y agricultura ecolóxica, na que s'enmarquen amás otres manifestaciones culturales como gastronomía, música, poesía, pintura, hestoria, y otros menesteres amestaos a los recursos naturales, según les maneres de vida tradicionales nestos paisaxes mientres sieglos anteriores, nos qu'ensin dulda la dependencia y convivencia ente Home y Naturaleza fuera muncho más estrecha.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Institutu Nacional d'Estadística (ed.): «Población, superficie y densidá por conceyos.». Archiváu dende l'orixinal, el 21 de setiembre de 2013.
  3. Cifres de población y Censos demográficos
  4. Institutu Nacional d'Estadística (ed.): «Nomenclátor: Población del Padrón Continuo por Unidad Poblacional».
  5. Delda Viva de les Entidaes Llocales

Enllaces esternos editar