Salou Djibo (15 d'abril de 1965Namaro (es) Traducir)[1] ye un militar nixerín, "comandante de la compañía de sofitu de Niaméi".[2] Dende'l golpe d'Estáu del 18 de febreru de 2010, que destituyó al Presidente de la República Tandja Mamadou, Djibo sería'l mandatariu de facto del Níxer na so calidá de presidente del Conseyu Supremu pa la Restauración de la Democracia.[3][4][5] Sicasí, al momentu de redactar esti artículu, repórtase coles mesmes al Cnel. Djibrilla Hima Hamidou como presidente del CSRD.

Salou Djibo
President of Niger (en) Traducir

18 febreru 2010 - 7 abril 2011
Mamadou Tandja - Mahamadou Issoufu
Vida
Nacimientu Namaro (es) Traducir15 d'abril de 1965 (59 años)
Nacionalidá Níxer
Grupu étnicu zarma (es) Traducir
Estudios
Estudios Meknes Royal Military Academy (en) Traducir
Llingües falaes francés
Oficiu políticu, militaroficial
Miembru de Consejo Supremo para la Restauración de la Democracia (es) Traducir
Graduación general de cuerpo de ejército (es) Traducir
Creencies
Partíu políticu Consejo Supremo para la Restauración de la Democracia (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Salou Djibo nació en 1965 en Namaro , un pueblu y comuña rural, n'estrecha Níxer a la del ríu Níxer . [5] Ye de zarma ascendencia. Djibo ta casáu y tien cinco fíos.

En 1995, Djibo sometió a un entrenamientu militar en Bouaké , Costa de Marfil antes d'empezar l'entrenamientu oficial en 1996. Foi comisionado como segundu teniente en 1997 y ganó les promociones más a teniente en 1998, capitán en 2003 y chef d'Escadron (mayor) n'ochobre de 2006. Djibo tamién recibió formación en Marruecos y China .

De dellos puestos que tuvo Djibo, foi instructor nel centru militar Agaedres, comandante del pelotón, comandante, 121 de commandement Compagnie d'Appui y de Servicios, y el comandante de la guarnición de la capital de Níxer, Niaméi

Djibo sirve nes Naciones Xuníes pal caltenimientu de la paz les fuercies de Costa de Marfil (2004) y la República Democrática d'El Congu (2006).

El 18 de febreru de 2010 les fuercies militares del Níxer tomaron el poder arrestando al presidente Tandja Mamadou y al so gabinete na casa presidencial onde s'atopaben. Declaróse un estáu de Toque de queda y suspendióse la constitución. Nun comunicáu pidíase-y al pueblu que se metiera nos sos llares pa evitar la perda de vides, ente que les radios y televisiones siguíen tresmitiendo. Asina se formó'l CSRD lideráu por Djibo.

El 17 de xineru de 2011 ye arrestáu'l derrocáu Tandja Mamadou, nuna carcel pela rodiada de Niaméi, quien tuviera n'arrestu domiciliariu na Casa Presidencial dende'l so derrocamientu.

Tres celebrase eleiciones rexonales el 11 de xineru de 2011, hubo muncha inestabilidá, asina que el 20 de xineru los candidatos pidieron al conseyu eleutoral suspender les eleiciones hasta febreru, el presidente del conseyu d'estáu, Djibo refugó la petició pol regresu de la democracia.

El CSRD anunció que pretendía faer del Níxer un modelu de democracia y de bona gobernación.[6]

Djibo yera "pocu conocíu" antes del golpe d'Estáu. Procedente de la etnia djerma-songhay, desempeñárase nes fuercies de la ONX en Costa de Marfil y na República Democrática d'El Congu.[7]

Pal 15 d'agostu de 2010 tomóse tao d'alarma pola grave crisis de fame qu'había nel país, nunca antes vista inclusive superando entá más a la qu'había habído en 2005, pidióse ayuda internacional pa traer alimentos al país.

Finalmente, el 7 d'abril de 2011 apurrió'l poder al presidente electu Mahamadou Issoufu[8]

Referencies editar