Santa Ana de Pusa

conceyu de la provincia de Cuenca (España)

Santa Ana de Pusa ye un conceyu español de la provincia de Toledo, na comunidá autónoma de Castiella-La Mancha, allugáu na contorna de La Jara, perteneciente a les Tierres de Talavera. Xeográficamente ta nel valle del ríu Pusa, afluente del Tajo. Tien clima continental.

Santa Ana de Pusa
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia de Toledo
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Santa Ana de Pusa (es) Traducir Luis Fernando Gomez Pinilla
Nome oficial Santa Ana de Pusa (es)[1]
Códigu postal 45653
Xeografía
Coordenaes 39°45′49″N 4°42′57″W / 39.763611111111°N 4.7158333333333°O / 39.763611111111; -4.7158333333333
Santa Ana de Pusa alcuéntrase n'España
Santa Ana de Pusa
Santa Ana de Pusa
Santa Ana de Pusa (España)
Superficie 19 km²
Altitú 594 m
Llenda con San Martín de Pusa, Los Navalmorales, Los Navalucillos, Retamoso de la Jara, Alcaudete de la Jara y San Bartolomé de las Abiertas
Demografía
Población 346 hab. (2023)
- 203 homes (2019)

- 150 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Toledo
0.02% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 18,21 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
ayuntamientosantaanadepusa.org
Cambiar los datos en Wikidata

Toponimia editar

Nun principiu llamóse Santa Ana de la Bienvenida. El nome primitivu foi El Canchar, paraxa alcontrada a la salida d'un valle. Antes de la fundación del pobláu esistía una ermita dedicada a La nuesa Señora de Bienvenida de la que'l pueblu tomó'l so apellíu. Mientres el sieglu XII estender por Castiella el cultu a Santa Ana, y en 1578 llamóse asina al pueblu pola ilesia llevantada pal so cultu. El llugar de Santa Ana pasa a depender de San Martín de Pusa; denominándose a partir de finales del sieglu XVIII Santa Ana de Pusa.

Historia editar

Esti territoriu yá yera conocíu polos hispanovisigodos y por musulmanes, atestiguaos polos afayos arqueolóxicos. Los sos primeros fundadores fueron Diego García de López y Blas Muñoz nel 1522, na paraxa conocida como El Canchar. Finaos éstos, el señor de Valdepusa en 1524 funda un caserío y deseyando repoblalo concede carta puebla'l 16 d'ochobre de 1526 a ventidós vecinos de Magán, que denominaron el llugar como "Santa Ana de Bienvenida". Ye'l postreru de los pueblos fundaos en Valdepusa.

Demografía editar

Gráfica d'evolución demográfica de Santa Ana de Pusa ente 1900 y 2006
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia

Economía editar

L'actividá económica principal, anguaño cinxir al cultivu de cebera, viña y especialmente de la olivar, pa la posterior estracción del aceite. L'oru liquido de la almazara de la llocalidá foi catalogáu y reconocíu en dellos certámenes, como unu de los aceites de mayor calidá a nivel nacional ya internacional, respondíu por en consecuencia por un bon númberu de premios recibíos a lo llargo de los años. Tamién esisten otru tipu de negocios o industries, como la Estación de Serviciu, una Axencia Inmobiliaria que lleva por bandera'l nome de la llocalidá, dos tiendas d'ultramarinos franquiciadas, cuatro bares y dos explotación ganaderes.

Monumentos y llugares d'interés editar

Los monumentos principales son la ermita de Cristu y la ponte romanu

Al sur del conceyu esiste un llugar pintorescu y abondo formosu en primavera y seronda que se denomina "Los Riscales"

Fiestes editar

De dómines remotes data la fiesta de "los perros" que se celebra'l 20 de xineru, onde los quintos vistir con pieles de cabra, tísnense la cara con carbón y acompáñense de llueques a la cintura y botes de vinu (llenes d'agua), pa primeru buscar y dempués moyar a les moces del llugar con total permisividad, dende la madrugada y hasta la hora de la misa y dempués tírense a les moces a la fonte y moyar coles botes.

Igual de relevante y orixinal ye la quema del Judas, un moñecu relleno de paya y petardos fechu polos 'quintos' d'esi mesmu añu, que se quemar coincidiendo col domingu de resurreición en Selmana Santa.

Amás d'éstes, los dos fiestes grandes del pueblu son 'La Santa' (26 de xunetu) y 'El Cristu', nel segundu fin de selmana de setiembre.

La so cultura actual recibe les influencies de los trés grandes nucleos urbanos próximos, sobremanera de Madrid, pero tamién Talavera de la Reina y Toledo.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar