Scott Peterson

guionista estauxunidense

Scott Lee Peterson (24 d'ochobre de 1972San Diego) ye un antiguu representante de fertilizante, declaráu culpable del asesinatu de la so esposa, Laci Peterson, y del so fíu non nato. Esti casu predominó los medios estauxunidenses mientres delles selmanes. El 16 de marzu de 2005, Peterson foi condergáu a la pena capital, y ta anguaño encarceláu nel corredor de la muerte de la prisión de San Quintín, en California.

Scott Peterson
Vida
Nacimientu San Diego24 d'ochobre de 1972 (51 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Familia
Casáu con Laci Peterson (en) Traducir
Fíos/es Conner Peterson (en) Traducir
Estudios
Estudios Universidá Politéunica Estatal de California
Cathedral Catholic High School (en) Traducir
Llingües falaes inglés
Oficiu asesín
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

El so padre, Lee Arthur Peterson (nacíu'l 9 de mayu de 1939) trabayaba pa una empresa de tresporte terrestre antes de convertise en propietariu d'una sociedá d'embalaxe. La so madre, Jacqueline Helen Latham (nacida'l 16 de Setiembre, 1943) yera dueña d'una pequeña boutique en Modesto, llamada «The Put On».[1] Mientres los sos estudios en The University High School en San Diego, trabayó como un cadete d'un cursu de golf local, y participó nel equipu de golf del so llicéu, onde unu de los sos compañeros d'equipu foi'l futuru astru de PGA, Phil Mickelson.

Trabayó como camareru nun café de San Luis Obispo mientres los sos estudios na Universidá Politéunica del Estáu de California, llugar onde conoció a la so futura esposa, nesi entós Laci Rocha. La pareya casar en 1997.

La desapaición de Laci Peterson editar

Laci Peterson sumió ente'l 23 o'l 24 d'avientu de 2002. Taba embarazada de 8 meses y la nacencia taba previstu pal 10 de febreru de 2003 y la pareya decidiera nomalo Connor. La fecha y les causes exactes de la muerte de Laci nunca se pudieron confirmar. Peterson dio avisu de la desapaición de la so muyer la viéspora de navidá y l'asuntu causó de momentu sensación nos medios norteamericanos a nivel nacional. Scott Peterson dio una conferencia de prensa, arrodiáu tantu de la so familia como la de la so esposa y de tolos residentes de la llocalidá de Modesto. Declaró que al momentu de la desapaición de la so esposa, él atopábase pescando nel puertu de Berkeley. Los cuerpos de la so muyer y del bebe fueron atopaos separaos en distintos llugares y feches (Laci foi atopada'l 14 d'abril y el fetu'l 13 d'abril de 2003), aproximao a 5 quilómetros del llugar onde Peterson dixo tar pescando'l día en que sumió. Peterson nun foi consideráu sospechosu nun principiu, por cuenta del gran enfotu na so inocencia de parte de la familia de Laci como de les sos amistaes, a lo menos hasta un mes dempués de la desapaición de la nueva esposa. Pero'l 17 de xineru, trescendió que Peterson tuviera dellos amoríos, especialmente foi'l casu cola kinesioterapeuta Amber Frey. Por cuenta de esti revelador acontecimientu, la familia de Laci dexó d'empresta-y el so sofitu. Frey convertir nun testimoniu clave en contra de Peterson, aceptando la grabación telefónica de les sos conversaciones con él, cola esperanza de llograr una confesión. Pero l'abarrunto declaróse siempres inocente col so amante, inda cuando cuestionar sobre la so posible responsabilidá sobre la desapaición de la so esposa embarazada. Los medios de comunicación especularon la posibilidá de que lo más probable yera que Peterson sabía que taba siendo investigáu, pero esto nunca pudo demostrase. Frey declaró a la policía que dos selmanes antes de la desapaición de Laci, Peterson dixéra-y que yera viudu, que "perdiera a la so esposa". Les grabaciones de les conversaciones telefóniques ente Peterson y Frey fueron escuchaes mientres el xuiciu y publicáronse les trescripciones. Los sos conteníos fueron particularmente bien comprometedores pal acusáu, revelándose que díes dempués de la desapaición de la so muyer, Peterson díxo-y tar de vacaciones en París. Unu d'esos tantos llamaos foi realizáu nuna velada n'honor a la so esposa mientres la nueche vieya.

Afayu de los cuerpos editar

El 14 d'abril, afayóse'l cuerpu d'un fetu masculín col so gordón umbilical, na Badea de San Francisco. A otru día, atopóse'l torso parcial femenín nes sos cercaníes, ensin manes nin pies. Los cuerpos fueron darréu identificaos como los de Laci y Connor Peterson. Realizóse-yos l'autopsia, pero l'avanzáu estáu de descomposición torgó conocer les causes de la so muerte. Los fiscales dixeron que Laci pudo ser afogada o esgañada na so casa.[2] La Oficina Federal d'Investigación (FBI) realizó una investigación mélicu-llegal a la casa, a la carroceta de Scott, a les ferramientes del vehículu, al taller y al bote.[3] Solo atoparon pelo.

Arrestu y Xuiciu editar

Peterson foi arrestáu'l 18 d'abril de 2003 en La Jolla (California) nel estacionamiento d'un campu de golf, onde declaró que se diba a atopar col so padre y el so hermanu pa un alcuentru deportivu. Nesi llugar, atopóse que nel so vehículu portaba 15000 dólares n'efeutivu, 4 teléfonos móviles, equipu pa camping, una carta impresa la nueche anterior indicando los llugares pa llegar al trabayu del so amante Amber Frey, viagra y el permisu de conducir del so hermanu, ente otros artículos.[4] Tenía'l pelo y barba tiñíu de roxu, y la policía dedució que Peterson entamaba fuxir, posiblemente escontra Méxicu.

La policía investigó de volao sobre un posible llazu ente Peterson y la desapaición en 1996 de Kristin Smart, una moza de 19 años, qu'estudiaba na Universidá Politéunica del Estáu de California mientres el mesmu periodu en que'l matrimoniu Peterson tuvieron inscritos. Efeutivamente el nome de Scott Peterson figuraría nuna curtia llista que los investigadores de la dómina teníen consideráu, pero Peterson negó públicamente que nun tuvo nada que ver con esi asuntu, y los investigadores nun pudieron faer nada al respeutu.

En primer instancia, Peterson pidió ser representáu por abogaos d'oficiu del condáu de Stanislaus. Kent Faulkner, Chief Deputy Public Defender, y el so asistente Maureen Keller fueron los designaos nel so casu.[5] Pero'l sospechosu declaró que tenía los abondos ingresos pa costearse unu, asina ye que foi Mark Geragos quien s'encargó del so defensa.[5] El 20 de xineru de 2004, viendo que l'atención mediática yera demasiáu grande y l'hostilidá de la opinión pública escontra de Scott Peterson diba creciendo, el xuez decidió treslladar el xuiciu escontra Redwood City, nel condáu de San Mateo, a 150 km del llugar inicial.[6] El xuiciu, the People of the State of California vs. Scott Peterson, empecipió en xunu 2004 siguíu de cerca por tolos medios. Los abogaos Rick Distaso y Mark Geragos encargar de la defensa de Peterson.

Amber Frey, quien apurrió'l so testimoniu na oficina del procurador, contrató'l so propiu abogáu, Gloria Allred, pa protexela de los periodistes. Allred nun s'atopaba so la restricción del mandatu de silenciu impuesta a los protagonistes del procesu, y anque ella declaró que'l so veceru nun tenía opinión tocantes a la culpabilidá de Peterson, Allred siempres s'amosó particularmente llana colos procuradores.

Ella apaeció frecuentemente na T.V. mientres el xuiciu, y siempres apaeció criticando la defensa na mínima oportunidá.[7] Allred tamién xugó un papel clave p'azorronar dellos asuntos tocantes al pasáu del so veceru, Ron Frey, el padre de Amber, quien tamién contrató un abogáu pa nun trate arreyáu nel asuntu y la restricción del silenciu.[8]

Los abogaos de Peterson punxeron como base l'ausencia de pruebes direutes, ya intentando desacreditar el significáu de pruebes circunstanciales.[9] Mentaron que los restos de Connor Peterson yeren d'un embaranzu de términu, y emitieron la hipótesis que Laci fuera secuestrada y tomada rehén hasta la nacencia del so fíu, antes de ser asesinada al pie del so fíu y ser llanzada a la badea. Pero los espertos forenses de la oficina del procurador fueron capaces d'establecer que l'embaranzu nun yera de términu, y que'l ñácaru finó coles mesmes que la madre.[10] Geragos dixo inclusive que la muyer fuera secuestrada por una secta satánica y que Peterson yera un canalla por engañar a la so muyer embarazada, pero non un asesín.[11]

Mientres les deliberaciones del xuráu, unu d'ellos foi reemplazáu por causa de la so conducta. Dempués foi la vez del voceru del xuráu, Gregory Jackson, quien pidió ser releváu yá que los sos homólogos queríen el so llugar, por esi motivu tamién foi reemplazáu. El 12 de payares, el nuevu xuráu declaró culpable d'homicidiu en primer grau con agravantes pola muerte de la so esposa, y del asesinatu en segundu grau por matar al so fíu non nato. La fase de condena empezó'l 30 de payares pa rematar el 13 d'avientu y siendo les 1.30 hores (hora standard del pacíficu), el xuráu compuestu por 12 persones encamentó la pena de muerte a Peterson.

Mientres les entrevistes, los miembros del xuráu declararon que se vieron sorprendíos pola actitú de Peterson, bien particularmente la so falta d'emoción mientres el xuiciu y les escuches telefóniques que fueron presentaes y qu'acusaben claramente al culpable. Argumentaron el so veredictu sobre "ciertu centenar de pieces del ruempecabeces sobre pruebes circunstanciales que fueron apaeciendo nel xuiciu, del allugamientu xeográficu del cuerpu de Laci Peterson, y la cantidá de mentires que Scott cuntó dempués de la desapaición de la so esposa".

Condena y siguimientu editar

El xuez Alfred A. Delucchi condergó a Scott Peterson a la pena capital el 16 de marzu de 2005, calificando l'asesinatu de la so esposa como "cruel, insensible, y despiadáu".[12] El métodu pa la execución prescrita ye muerte per inyeición letal. El xuez refuga un segundu procesu (que se solicitara alegando conducta desaveniente del xuráu y gran influencia de los medios informativos nel casu) y ordena a Peterson, amás, costear los gastos funerarios de la so esposa por un monto de 10.000 dólares.

Scott Peterson ingresa na mañana del 17 de marzu de 2005 a San Quentin, una penitenciaría cerca de la badea onde foi atopáu'l cuerpu de Laci y onde s'atopa'l corredor de la muerte del Estáu, a 30 km al norte de San Francisco. Equí allúgase a 643 prisioneros mientres esperen la inyeición letal. El so archivu ta a la espera del llamáu. En xineru de 2005, díes dempués del veredictu de culpabilidá, Amber Frey publica un llibru sobre la so rellación con Scott Peterson. Vese sometida a crítiques por utilizar el so romance p'arriquecimientos personales. La fecha de la publicación del llibru, dempués del términu del xuiciu, alimenta la hipótesis sobre la violación del votu de silenciu impuesta pol xuez a los testigos, trabayando sobre'l casu mientres tol xuiciu. El so editor aconseyaríalu que si Peterson fuera declaráu inocente, non podría publicar dichu llibru. La familia de Laci tamién la criticó por poner una semeya d'ella ente Laci y Scott sobre la cubierta del llibru.

El 31 d'ochobre de 2007, la Corte d'Apelaciones del V Distritu de Fresnu confirma un xuiciu precedente d'un tribunal del condáu de Stanislaus quitando a Scott Peterson de la póliza del seguru de vida de la so esposa, suscripta nel añu 2001 (póliza mutua). Como otros criminales bien mediáticos, Peterson recibe anguaño una enorme cantidá de corréu d'almiradores, qu'en dellos casos inclúin propuestes de matrimoniu. Richelle Nice, miembru del xuráu mientres el procesu (llamada Strawberry Shortcake por dellos espectadores del xuiciu por causa de la so melota pelirroxa), figura ente les sos fans. Escribiólu por primer vegada por conseyu de la so terapeuta.

Peterson anguaño espera la so execución en solitariu por cuenta de que por la naturaleza grotesca del crime que cometió, la mayor parte de los recluyíos si nun ye que la totalidá de la población carcelaria desea faer xusticia per mano propia.

Referencies editar

  1. «Ancestry of Conner Peterson». Wargs.com. Consultáu'l 20 de payares de 2010.
  2. «In closing, prosecutor says parenthood pushed Peterson to kill - Courttv.com - Trials». Courttv.com. Archiváu dende l'orixinal, el 28 de febreru de 2009. Consultáu'l 20 de payares de 2010.
  3. «The Scott Peterson Trial». Writ.news.findlaw.com (20 de xunetu de 2004). Consultáu'l 21 de xunu de 2011.
  4. «Items Found in Peterson's Car». Crime.about.com (18 d'abril de 2003). Consultáu'l 20 de payares de 2010.
  5. 5,0 5,1 Finz, Stacy (3 de mayu de 2003). L.A. attorney says client wants to vindicate himself by finding killer. San Francisco Chronicle. http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?file=/c/a/2003/05/03/MN122043.DTL. Consultáu'l 1 de mayu de 2009. 
  6. Judge Moves Peterson Trial to San Mateo County. Fox News. 20 de xineru de 2004. http://www.foxnews.com/story/0,2933,108939,00.html. Consultáu'l 1 de mayu de 2009. 
  7. «COURT TV ONLINE - The Scott Peterson Murder Trial». Courttv.com. Archiváu dende l'orixinal, el 28 de febreru de 2009. Consultáu'l 20 de payares de 2010.
  8. CNN.com - Transcripts. Transcripts.cnn.com. 13 de payares de 2003. http://transcripts.cnn.com/TRANSCRIPTS/0311/13/lkl.00.html. Consultáu'l 20 de payares de 2010. 
  9. «TRIALS - Two-timer, yes, but non double murderer: Peterson's defense lays out its case». Courttv.Com. Archiváu dende l'orixinal, el 28 de febreru de 2009. Consultáu'l 20 de payares de 2010.
  10. «Peterson's unborn son died at time of his wife's disappearance, expert says - Courttv.com - Trials». Courttv.com. Archiváu dende l'orixinal, el 28 de febreru de 2009. Consultáu'l 20 de payares de 2010.
  11. C. Spencer Beggs (10 de xunu de 2003). Experts: Non Proof of Satanic Cults - U.S. & World. FOXNews.com. http://www.foxnews.com/story/0,2933,89038,00.html. Consultáu'l 20 de payares de 2010. 
  12. «Judge sentences Scott Peterson to death for killing his wife and unborn son - Courttv.com - Trials». Courttv.com. Archiváu dende l'orixinal, el 28 de febreru de 2009. Consultáu'l 20 de payares de 2010.

Enllaces esternos editar