Śāriputra (en pali Sāriputta, y en xaponés Sharihotsu) foi unu de los diez principales discípulos de Śākyamuni Buda, conocíu como'l mayor en sabiduría. El nome Śāri Putra significa ‘fíu de Śāri’. Śāriputra tamién ye conocíu como Upatiśyá, Upatishia o Pal Upatissa.

Shariputra
Vida
Nacimientu Rajgir568 de edC
Nacionalidá Magadha
Muerte Rajgir484 de edC (83/84 años)
Alumnu de Buda Gautama
Oficiu filósofumonxu
Seudónimos Знаменосец дхармы y Xeneral do dharma
Creencies
Relixón budismu
Cambiar los datos en Wikidata
Estatua de Shariputra. Myanmar. Sieglu XIX

Śāriputra nació nuna familia de brahmanes nos suburbios de Rajagriha, la capital del antiguu reinu indiu de Magadha. Foi amigu de Maudgalyayana dende la niñez y xuntos convertir en discípulos de Sanjaya Belattipputta, un asceta y unu de los seis maestros non budistes. Poco dempués del llume de Śākyamuni, Śāriputra atópase en Rajagriha con Aśvajit (unu de los discípulos de Śākyamuni). Aśvajit faló-y y esplicó sobre la llei de causalidá y Śāriputra quedó tan impresionáu poles implicaciones d'estes doctrines y el comportamientu noble d'Aśvajrit que de momentu quixo convertise en discípulu de Śākya Muni. Maudgalyayana siguió al so amigu y xuntos llevaron a los 250 restantes discípulos de Sanjaya a la Orde Budista.

Dende tempranu na predicación de Śākyamuni, Śāriputra xunto a Maudgalyayana fueron reconocíos como los principales discípulos d'ésti. Cuando Devadatta provocó una cisma dientro de la Orde Budista y llevóse consigo a unos 500 monxos, fueron Śāriputra y Maudgalyayana quien refutaron a Devadatta y convencieron a los 500 monxos de tornar xunto a Śākyamuni. Śāriputra en particular yera altamente envaloráu por Śākyamuni a tal puntu que Śākyamuni Buda considerar el so socesor. Esto lamentablemente nun llegó a asoceder, yá que Śāriputra cayó enfermu y finó munchos meses primero que Śākyamuni finara na so villa natal de Nalaka.

Nel Sutra del Lotu, solamente Śāriputra constitúi'l primer grupu de los trés grupos de «los qu'escucha la voz», por entender la enseñanza del Buda, por cuenta de que él entendió la intención del Buda al escuchalo predicar el verdaderu aspeutu de tolos fenómenos nel capítulu Medios Arteros del Sutra del Lotu. Más tarde nel capítulu «Semeyances y paráboles» predizse qu'él va algamar el llume nuna futura esistencia y va ser conocíu como'l Buda de la Flor Brillosa.

Muerte editar

Según el Canon Pāḷi, Śāriputra morrió poco tiempu primero que Buda, llogrando'l paranirvāṇa, y cuando'l so ayudante, Supla, comunicó-y el fechu a Ānanda, ésti trescalóse enforma. Él trespaso la noticia a Buda, quien permaneció en paz y regañó la reacción de Ānanda:[1]

«Pero, Ānanda, ¿non te enseñé yá que l'estáu de crecedera nun ye distinta con al respective de toles coses apreciaes o atrayentes, l'estáu de aportar a separáu, l'estáu de aportar a d'otra forma? ¿Qué más se puede esperar? Ye imposible qu'unu pueda prohibir a cualquier cosa nacida, esistente o fabricada, quedar suxeta a la desintegración de desintegrarse. Según cuando la caña más grande cai d'un gran árbol compuestu de duramen, este permanez firme; de la mesma manera, Śāriputra llogró la desapegadura total d'esta gran comunidá de monxos compuesta de duramen, que permanez firme. ¿Qué otra cosa puede esperase? Ye imposible qu'unu pueda prohibir a cualquier cosa nacida, esistente o fabricada, quedar suxeta a la desintegración de desintegrarse».

Bibliografía editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar