Sistema de votación

Un sistema de votación ye una forma d'escoyer ente delles opciones basáu na decisión de los votantes. L'actu de votar tien el so usu más conocíu nes eleiciones polítiques, nes que s'escueye d'ente los candidatos a cargos públicos. Les votaciones pueden emplegase tamién pa conceder premios, escoyer ente distintos planes d'aición o, por aciu un programa informáticu, determinar la solución a problemes complexos.

mandos de votación PowerVote
Sistema de votación PowerVote

Un sistema de votación consiste nes regles que rixen cómo pueden espresar los sos deseos los votantes y como s'amiesten estos deseos pa llegar a un resultáu final. El campu qu'estudia los sistemes de votación llámase teoría de votaciones, un subcampo de les ciencies polítiques y les matemátiques. La teoría de votaciones empezó a desenvolvese nel sieglu 18 y produció munches propuestes de sistemes de votación.

La regla de la mayoría diz que si más de la metá de los votantes decantar por una de les opciones, ésta ten de ser la resultancia única de la eleición. Ésti puédese considerar como'l sistema de votación más senciellu. Pero munches votaciones riquen regles más complexes, especialmente si hai más de dos resultaos posibles.

Aspeutos de los sistemes de votación editar

Un sistema de votación especifica la forma de la votación, el rangu de votos posibles y el métodu de cuenta, un algoritmu pa determinar la resultancia. Esta resultancia puede ser un ganador simple o dellos ganadores, como asocede nes eleiciones d'una llexislatura. El sistema de votación puede especificar tamién cómo se distribúi'l poder ente los votantes, y cómo s'estremen los votantes en circunscripciones que los sos resultancies tomar en cuenta independientemente.

Les realizaciones de les eleiciones nel mundu real de normal non considérense parte de los sistemes de votación. Por casu, ente que un sistema de votación especifica la votación de forma astracta, nun especifica cómo va ser el votu físicamente; si va tener la forma d'un cachu de papel, una tarxeta furada, una mano alzada o si va ser un votu electrónicu. Un sistema de votación tampoco especifica de qué manera los votos caltiénense de callao—o si nun lu faen—, cómo verificar que los votos cúntense correutamente o quién debi poder votar. Estos aspeutos son parte del campu de les eleiciones y los sistemes eleutorales.

 
Receptor USB PowerVote
 
Receptor d'infrarroxos

El votu editar

 
Mando de votación inálambrico PowerVote

Los distintos sistemes de votación tienen distintes formes de dexar a los individuos espresar los sos votos. Nos sistemes de sistemes de votación preferencial, como la segunda vuelta instantánea, el método Borda o'l métodu Condorcet los votantes ordenen la llista d'opciones de más preferíu a menos preferíu.

Na regla de la pluralidá los votantes escueyen una única opción, ente que na regla d'aprobación pueden escoyer tantes como quieran. Nos sistemes de votos que dexen acumuladura, como la regla acumulativa los votantes pueden votar pol mesmu candidatu delles vegaes.

Dellos sistemes de votación inclúin eleiciones adicionales nel votu, como escribir el nome del candidatu o la opción nengunu de los anteriores.

 
Sistema de votación interactiva de CustomVote, mandos de votación electrónicos y mandu pal control del PowerPoint. El meyor métodu pa llograr respuesta de los asistentes en cualquier eventu o congresos.
Ficheru:Pa la votación interactiva solo fai falta pc receptor y mandos.gif
Receptor USB pal sistema de votación interactiva de CustomVote, el recetor prinda la respuesta de los mandos de votación electrónicos y unviar al software de votación.

Y fueron 15'818'214

Pesu de los votos editar

Munches eleiciones realícense siguiendo'l lema “una persona, un votu”, que vien dicir que los votos de cada votante tienen de valir lo mesmo. Sicasí, esto nun se cumple en tolos sistemes. Nes votaciones de la redolada empresarial de normal el pesu de cada votu corresponder cola cantidá remanes que tien cada votante, lo que convierte'l lema en “una aición, un votu”.

Los votos pueden tener pesos distintos por otres razones, el distintu rangu de los votantes. Un casu especial d'esta situación ye cuando a un votante dáse-y el privilexu de resolver los empates. El votante qu'exerz esti privilexu puede o nun tener capacidá pa emitir un votu ordinariu. Si nun puede emitir un votu ordinariu, el suyu ye un votu menos importante que'l restu. Los desempates eleutorales pueden resolvese por aciu otros métodos, como llanzar una moneda.

La votación interactiva editar

La votación interactiva dexa a importantes grupos de persones votar sobre una tema o responder a una entruga. Cada persona tien un control remotu col que puede faese seleiciones. Cada control comunica a distancia con un ordenador al traviés de receptores asitiaos alredor de la sala o al traviés d'un únicu receptor conectáu al ordenador del ponente con un conector USB. Dempués d'una hora - o cuando tolos participantes respondieren - el sistema termina la votación pa esa entruga en particular y marca los resultaos. Polo xeneral, los resultaos son darréu puestos a disposición de los participantes al traviés d'un gráficu de barres qu'apaez nel proyeutor.

En situaciones nes que se riquir el siguimientu, el númberu de serie de cada mandu introduzse primeramente na base de datos del ordenador. D'esta manera, la respuesta de cada persona puede identificase más tarde.

Amás del ordenador del speaker y del proyeutor, el sistema de votación interactiva típicu tien los siguientes componentes:

  • un receptor
  • mandos inalámbricos (unu pa cada participante)
  • el software del sistema
     
    Sistema de votación OMBEA

Aplicaciones editar

El sistema de votación electrónicu utilizar nuna amplia gama d'industries y organizaciones. Dellos exemplos inclúin:

  • Educación
  • Formación Empresarial
  • Congresos
     
    Tecláu inalámbricu RF con pantalla LCD
  • Investigación de Mercáu *Soporte a la Decisión
  • Xuegos Televisivos tipu ¿Quién quier ser millonariu?
  • Conferencies y Evento
  • Educación Médica Continua *Midida y

Evaluación del ROI

Beneficios de la votación interactiva editar

Dalgunos de los beneficios potenciales de los sistemes de votación interactiva son [ensin referencies]:

  • Ameyorar l'atención
  • Aumentar la retención de la conocencia *

Encuesta anónima * Siguir les respuestes individuales

  • Ver los resultaos de votación de momentu
  • Crear un ambiente d'aprendizaxe interactivo y risonderu
  • Confirmar l'entendimientu públicu de los puntos clave de momentu
  •  
    Mando de votación d'infrarroxos
    Arrexuntar datos para reportes y analises

0939550844

Referencies editar

Enllaces esternos editar