Species Plantarum (embrivíu Sp. Pl.) foi espublizáu en 1753, como un trabayu en dos volúmenes por Carlos Linneo. La so principal importancia anicia en que ye'l puntu de partida de la nomenclatura botánica que s'usa anguaño. Esto quier dicir que nun s'acepten como «válidamente publicaos» los nomes de taxones anteriores a la fecha de publicación d'esti llibru, y los primeros taxones «válidamente publicaos» son los qu'apaecen nesti llibru.

Species Plantarum
obra escrita
Datos
Autor Carlos Linneo
Llingua de la obra llatín
País orixinal Bandera de Suecia Suecia
Cambiar los datos en Wikidata
Páxina del títulu del llibru.

Les sos carauterístiques son les siguientes:

  • Contenía toles plantes entós conocíes, en total 5940 especies.
  • Dexaba la fácil identificación de plantes, por aciu un sistema de clasificación que les arrexuntaba n'especies, xéneros, órdenes y clases. Por aciu el conteo de pistilos y estames, cualquier persona, entá ensin munches conocencies sobre plantes, yera capaz de llegar a nivel de xéneru al cual la planta pertenecía.

El primer volume de la primer edición toma 11 páxines ensin numberar nes páxines d'introducción, del 1 al 560; ente que'l segundu volume referir a les páxines 561 a 1200, más 31 páxines ensin numberar d'índiz, amiestes y errates.

Dempués de la so primer edición, esta obra tuvo delles ediciones posteriores, siguiendo dempués de la muerte del so autor orixinal. Species Plantarum tamién marca'l puntu de partida d'una gran puxanza na popularidá de la ciencia, y podría dicise que ye una de les publicaciones más importantes de la bioloxía.

Linneo publicó la segunda y tercer edición d'esta obra. La segunda, en dos volúmenes, foi publicada ente 1762 y 1763, coles páxines de correiciones y material complementario. La tercer edición foi en realidá bien paecida a la del segundu, pero coles correiciones y material complementario integráu nel testu, y publicóse en 1764.

Dempués de la muerte de Linneo, Carl Ludwig Willdenow llevó a cabu una nueva edición, bien ampliada del trabayu. Esta edición titulóse Editio Quarto , o «cuarta edición», y foi publicada en seis volúmenes, en trelce partes, dende 1797 hasta 1830, y foi terminada dempués de la muerte de Willdenow. La sesta edición foi publicada baxu Heinrich Friedrich Link y Albert Gottfried Dietrich en dos volúmenes ente 1831 y 1833.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar