Sus

xéneru de mamíferos

Sus ye un xéneru de mamíferos artiodáctilos de la familia Suidae orixinariu d'Eurasia qu'inclúi los gochos domésticos y los xabariles. Los más cercanos parientes de la familia de los suídos son los pécaris americanos y, más llonxanu, el phacochoerus africanu.

Sus
Gochu
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Mammalia
Orde: Artiodactyla
Familia: Suidae
Xéneru: Sus
Linnaeus, 1758
Especies
Ver el testu otros usos
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Carauterístiques y comportamientu editar

Un gochu tien un morru de ñariz, güeyos pequeños y una cola curtia y rizada. Tien el cuerpu gordu y pates curties. Tien cuatro deos en cada pie, col más llargu, los deos medianos utilizar pa caminar.

Los gochos son omnívoros, que quier dicir que pueden comer plantes y animales. Los gochos escargaten y comen cualquier tipu de comida, incluyendo inseutos muertos, merucos, corteces d'árboles, animales muertos, escrementos (incluyendo los suyos), basura y otros gochos. En llibertá, busquen animales, primero comen fueyes y yerba, raigaños, frutes y flores. Dacuando, en cautividá, pueden comese al más nuevu de la peada.

Les femes tán madures pa preñase alredor de los 8 a 18 meses d'edá. Entren en celu cada 21 díes. Los machos son sexualmente maduros ente 8 a 10 meses d'edá.[1] Una camada de llechonos tien ente 6 y 12.

Los gochos nun tienen glándules sudorípares funcionales,[2] polo que tienen d'esfrecese dende una fonte esterna, de normal agua o folla cuando lo precisen. Tamién s'enllamuerguen pa protexese de la radiación actínica. Tamién amiesta proteición contra inseutos y parásitos.

Especies editar

 
Sus scrofa domesticus

Referencies editar

Enllaces esternos editar