Tamias sibiricus

especie de mamíferu

L'esguil de Siberia o esguil coreanu (Tamias sibiricus) ye una especie de royedor esciuromorfo de la familia de los esciúridos (Sciuridae) qu'habita nel norte d'Asia, dende'l centru de Rusia a China, Corea, y Hokkaidō, nel norte de Xapón. Vive en hábitats montiegos con un sotobosque arbustivo. Colonizó partes del este y centru d'Europa, por cuenta d'escapes del cautiverio.

Tamias sibiricus
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Dominiu: Eukaryota
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Subfilu: Vertebrata
Clas: Mammalia
Subclas: Theria
Infraclas: Placentalia
Orde: Rodentia
Suborde: Sciuromorpha
Infraorde: Sciurognathi
Familia: Sciuridae
Xéneru: Eutamias
Especie: E. sibiricus
(Laxmann, 1769)
Distribución
Subespecies[2]
  • Y. s. sibiricus
  • Y. s. asiaticus
  • Y. s. lineatus
  • Y. s. okadae
  • Y. s. ordinalis
  • Y. s. orientalis
  • Y. s. pallasi
  • Y. s. senescens
  • Y. s. umbrosus
Sinonimia
Eutamias sibiricus Laxmann, 1769
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Los sos enemigos son les aves de presa, mustélidos y gatos.

Descripción editar

 
Esguil coreanu en llibertá

Típiques del esguil de Siberia son los cinco franxes blanques y escures a lo llargo del llombu. Mide de 18 a 25 cm de llargu, de los cualos un terciu pertenez a lo cabero. El pesu de los adultos depende de la dómina del añu, pero ye de normal de 50 a 150 g. El so tamañu ye relativamente pequeñu en comparanza con otros esciúridos, como la esguil coloráu (Sciurus vulgaris).

La so fórmula dental ye:

Comportamientu editar

L'esguil coreanu ye una especie diurna, que vive en montes de coníferes y mistos con sotobosque arbustivo. Ye una bona escaladora, pero caltiénse sobremanera nel suelu. Vive nuna lluriga, que puede aportar a de 2,5 m de llargu y 1,5 m de fondura. La lluriga consiste nuna cámara nial, delles cámares d'almacenamientu y cámares de residuos. Vive en colonies onde cada individuu tien el so propiu territoriu; el territoriu va dende 700 hasta 4000 m², y ye mayor en femes qu'en machos, y tamién ye mayor na seronda qu'en primavera. L'esguil de Siberia marca'l so territoriu con orina, pero tamién coles glándules que tien sobre les sos mexelles.

En contraste cola so vida solitaria, arrexuntar en pareyes nel iviernu. L'apareyamientu empecípiase dempués del iviernu, nel mes d'abril. Dempués del apareyamientu, los esguiles vuelven a la so vida solitaria. Tienen rangos de xestación de 35 a 40 díes.[3]

Aliméntase de arbustos, cogordes, bayes, páxaros y otros animales pequeños.[3]

En casos raros, l'esguil coreanu puede arrobinar enfermedaes (como la rabia) a seres humanos por mordedura a otros animales.

Cautiverio editar

Los esguiles de Siberia popularizáronse como mascotes, precisando un gran espaciu pa nun cayer nel estrés, y siendo necesariu que con regularidá sían soltaes nuna habitación o cortil zarrada a prueba d'escapes, por que cuerran y xueguen de forma semilibre, teniendo en cuenta que son animales bien interesaos. Son menos actives pel hibiernu, y en cautiverio de normal enviernen nes habitaciones con calefacción.

Los esguiles coreanos xeneralmente viven de 6 a 10 años. La mayoría de los especímenes nacíos en cautiverio vuélvense dondos hasta ciertu puntu, siendo más fácil la doma d'exemplares nuevos. Como mascotes estos esguiles esfruten de frutos secos, frutes, verdures y los bloques de royedores de llaboratoriu.

Referencies editar

  1. Tsytsulina, K., Formozov, N., Shar, S., Lkhagvasuren, D. & Sheftel, B. (2008). Tamias sibiricus. En: UICN 2008. Llista Roxa d'Especies Amenazaes UICN. Consultáu'l 8 January 2009.
  2. Tamias (Eutamias) sibiricus, Mammal Species of the World, 3rd ed.
  3. 3,0 3,1 MacDonald, David; Priscilla Barret (1993). Mammals of Britain & Europe 1 (n'inglés). London: HarperCollins, páx. 230. ISBN 0002197790.

Enllaces esternos editar