Teresa de Portugal, condesa de Flandes

Teresa de Portugal (¿?, 1151 - Veurne, Flandes, 1218). Infanta de Portugal, fía d'Alfonso I Enríquez y de la so esposa Mafalda de Saboya.

Teresa de Portugal, condesa de Flandes
rexenta Reinu de Portugal

mayu 1169 (Gregorianu) - agostu 1184 (Gregorianu)
Alfonso I de Portugal
Vida
Nacimientu Coímbra1157 (greg.)
Nacionalidá Reinu de Portugal
Muerte Veurne (es) Traducir6 de mayu de 1218 (greg.) (60/61 años)
Sepultura abadía de Claraval (es) Traducir
Causa de la muerte afogamientu
Familia
Padre Alfonso I de Portugal
Madre Mafalda de Saboya
Casada con Felipe de Alsacia (es) Traducir (1184 (Gregorianu), 1183 (Gregorianu)m. 1191 (Gregorianu))[1]
Odón III de Borgoña (es) Traducir (1194 (Gregorianu), 1193 (Gregorianu) – Repudio (es) Traducir 1195 (Gregorianu))[1]
Fíos/es 0
Hermanos/es
Pueblu Casa de Borgoña (es) Traducir
Oficiu política
Creencies
Relixón cristianismu
Cambiar los datos en Wikidata

En 1184 Teresa #casar con Felipe d'Alsacia, conde de Flandes, siendo condesa de Flandes. Por cuenta de la dificultá de pronunciar el so nome, Teresa #camudar a Matilde (Matilda o Mahaut).

La boda foi celebrada na Catedral de Notre-Dame de Tournai, en Bruxes, tres la muerte d'Isabel de Vermandois, la primer esposa de Felipe, que nun tuvo descendencia. Esta boda foi frutu de la necesidá que tenía Felipe de tener un descendiente por que'l condáu nun cayera en manes de #los franceses. Pela so parte, Portugal, un país naciellu, quería asegurar una importante alianza con Flandes y la reconocencia europea. Teresa traxo una considerable dote, daqué qu'ayudó a Felipe a remanar la guerra contra Francia que s'enllargó un par d'años más, faciendo les paces en 1186. Un númberu razonable d'inmigrantes portugueses (principalmente comerciantes) tamién foi a Flandes cola Infanta.

Teresa vivió nuna de les cortes reales más luxoses d'Europa, onde Felipe patrocinó a Chrétien de Troyes, autor d'un famosu ciclu del Rei Arturo y padre de la tema del Grial na lliteratura.

Sicasí, como Isabel de Vermandois, Teresa nunca dio a lluz, y dempués de la muerte de Felipe, el condáu pasó a la so hermana Margarita I, condesa de Flandes.

Tres la muerte de Felipe n'agostu de 1191, Teresa #casar por segunda vegada en 1194 col so primu, el duque Eudes III de Borgoña. Teresa intercedió favorablemente ante'l Rei de Francia por que'l so sobrín l'infante Fernando de Portugal #casar con Juana de Constantinopla, condesa de Flandes, sobrina de María de Francia, fía del rei Felipe Augusto (Felipe II de Francia). Del so segundu matrimoniu nun tuvo nengún fíu y el matrimoniu foi anuláu en 1195 por razones de consanguinidá. El duque volvió #contraer matrimoniu con Alicia de Vergy.

Teresa foi la fía favorita d'Alfonso I. María Roma, historiadora portuguesa, #describir como una muyer formoso y lleno d'arguyu con una enerxía viril” de la fibra de la so güela Teresa, condesa de Portugal.

El 6 de mayu de 1218, atopó la muerte a con secuencia d'una cayida del so xarré nun banzáu cerca Furnes, en Bélxica.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Identificador de persona en The Peerage: p11430.htm#i114293. Data de consulta: 7 agostu 2020.

Bibliografía editar