Termómetru

preséu de midida de la temperatura

Aparatu que sirve pa midir la temperatura d'un cuerpu, magar que d'avezu mídese la temperatura d'un fluyíu, polo xeneral l'aire. Los más emplegaos antiguamente taben fechos de mercuriu, pero sostituyóse esti material pol alcohol, yá que nun ye tan peligrosu como l'anterior. Esti tipu de termómetru furrula por dilatación: mídese l'aumentu de volume d'alcohol según la temperatura a la que tea espuestu. Otros tipos furrulen por variación de resistencia, emisión lluminosa o cualsiquier otra magnitú que camude cola temperatura.

Termómetru


Escales de temperaturaEditar

La escala más emplegada na mayoría los países ye la escala Celsius o centígrada; esta cabera ye la denomación tradicional, que foi camudada pola de Celsius en 1948 n'honor a Anders Celsius (1701-1744).

Otres escales emplegaes na fabricación de termómetros son:

Dellos termómetros de llaboratoriu fabríquense con dos o más escales.

Tipos de termómetros más emplegaosEditar

  • Termómetru de vidru: trátase d'un tubu de vidru sellau que contién un llíquidu, xeneralmente mercuriu o alcohol, con colume que camuda cuando lo fai la temperatura. Esti cambéu de volume visualízase nuna escala graduada que polo xeneral alcuéntrase en graos Celsius.
  • Termómetru de resistencia:
  • Termopar:

Calibración d'un termómetruEditar

La calibración d'un termómetru realízase por un métodu de comparación, que consiste en comparar la indicación del termómetru cola d'ún de mayor precisión, cuando dambos atópense nun mediu afayaízu que reproduza una temperatura de manera controlao.

Un termómetru calíbrase pa tener confianza na so indicación. Al traviés del certificáu de calibración asegúrase la trazabilidá de patrones ñacionales de midía y facilítense asina les transaiciones comerciales.

Campu d'aplicaciónEditar

La medición esauta de la temperatura ye vital nun ampliu espeutru d'actividaes humanes, tales como los procesos industriales, el monitoréu y control d'alimentos, la salú y la seguranza. De fecu, en cásique tolos seutores la temperatura ye ún de los parámetros clave pa ser midíu.

Termómetros especialesEditar

Pa midir dellos parámetros empléguense ciertos termómetros modificaos, como los que vienen darréu: