El tofu ye una comida oriental, preparada con granes de soya, agua y solidificante o coagulante. Ye un componente común na cocina oriental.[1][2] Preparar por aciu el cuayamientu de la llamada “lleche de soya” y la so prensado posterior pa dixebrar la parte líquida de la sólida, de manera similar a como se preparar el quesu a partir de la lleche. Tien una testura firme paecida a la del quesu, color blancu crema y suel presentase en forma de cubos.

Tofu
Nome Tofu
Procedencia China
Fecha de creación 100
Procedencia China
Detalles
Ingredientes Bebida de soya, semilla de soja (es) Traducir y Pleuronectes platessa
Materiales usaos Bebida de soya
Más información
Gastronomía gastronomía de Xapón y gastronomía de China (es) Traducir
[editar datos en Wikidata]
Tofu

El tofu aniciar en China. La lleenda china atribúi la so invención al príncipe Liu An (劉安, 179 e.C. - 122 a .C.). El tofu y la so téunica de producción foi introducíu a Corea y Xapón mientres el periodu Nara. Tamién s'espublizó a otres partes del Este Asiáticu. Ye bien probable que'l so espardimientu coincidiera cola espansión del budismu, yá que ye una importante fonte de proteínes na dieta vexetariana del budismu asiáticu. Li Shizhen, de la dinastía Ming, describe un métodu de faer tofu nel Bencao Gangmu.

El tofu ye baxu en caloríes, con cantidaes relativamente grandes de proteína y bien poca grasa. Ye ricu en fierro y dependiendo del coagulante usáu mientres la so manufactura, puede tamién tener altos conteníos de calciu y/o magnesiu.

El tofu ye bien emplegáu na cocina xaponesa, que-y dio fama n'Occidente, pero'l so usu ta tamién bien estendíu en China y na cocina asiática polo xeneral.

Si cocinar con dalguna especie el tofu toma'l sabor de la mesma, lo que fai d'él un bon ingrediente pa guisos y sopes especiales. Nengún productu animal intervién na so ellaboración, siendo por ello llargamente usáu como sustitutu parcial de la carne polos vexetarianos.

Etimoloxía editar

El vocablu “tofu”, al igual que nel inglés, provién de tōfu (豆腐) en xaponés (pronunciación xaponesa: [ toː.ɸɯ ] ) que de la mesma deriva del chinu "tou-fu", compuestu polos calteres de frijol y “cuayáu” o “lleldáu” .

Producción editar

El tofu llógrase coagulando la lleche de soya y prensando el cuayo llográu.

Coagulantes básicos editar

Estos coagulantes usar de forma industrial, y consisten na adición d'un sal non tóxico a la lleche de soya:

  • Sulfatu de calciu (yelsu): Ye'l sistema tradicional y el más estendíu pa llograr tofu al estilu chinu. Produz un tofu tienru pero de testura llixeramente argayadiza. Nun dexa rastru de sabor perceptible nel productu final. El tofu llográu fai que'l productu sía tamién ricu en calciu
  • Cloruru de magnesiu y cloruru de calciu: Dambos sales tienen un altu grau de solubilidá na agua y afecten a la proteína de soya de la mesma. Producen un tofu con una testura tienro y uniforme.

Coagulantes acedos editar

  • Glucono delta-lactona (GDL, aditivu Y-575): Ácidu orgánico usáu nes recetes chines de Tofu, que produz un tofu de fina testura, casi cola apariencia de la gelatina. Esti coagulante usar de forma específica pa los tofus más nidios, y apurre un toque de sabor acedo al productu rematáu.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Du Bois, Christine M., Chee Beng Tan and Sidney Wilfred Mintz (2008). University of Illinois Press: The World of Soi. ISBN 9780252033414.
  2. Knopper, (Xineru de 2002), p.16

Enllaces esternos editar

 
Artículu de traducción automática a partir de "Tofu" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.