Torralba de Oropesa

conceyu de la provincia de Cuenca (España)

Torralba de Oropesa ye un conceyu español de la provincia de Toledo, na comunidá autónoma de Castiella-La Mancha, allugáu na contorna de la Campana de Oropesa, nes Tierres de Talavera. Na llanura del Campu Arañuelo, ente sufreres, encinares y monte baxu. Clima continental.

Torralba de Oropesa
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia de Toledo
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa de Torralba de Oropesa María del Mar Iglesias Arroyo
Nome oficial Torralba de Oropesa (es)[1]
Códigu postal 45569
Xeografía
Coordenaes 39°56′00″N 5°09′12″W / 39.933333333333°N 5.1533333333333°O / 39.933333333333; -5.1533333333333
Torralba de Oropesa alcuéntrase n'España
Torralba de Oropesa
Torralba de Oropesa
Torralba de Oropesa (España)
Superficie 23 km²
Altitú 396 m
Llenda con Oropesa, Velada y Alcañizo
Demografía
Población 192 hab. (2023)
- 108 homes (2019)

- 103 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Toledo
0.01% de Castiella-La Mancha
0% de España
Densidá 8,35 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
torralbadeoropesa.org
Cambiar los datos en Wikidata

Toponimia editar

Llamóse "Torralba de baxo", porque tien una torre blanca bien antigua y porque ye probable qu'hubiera dos nucleos de población, el de baxo y otru de riba que s'alcuentra nun llugar más eleváu. Llámase dempués "Torralba de Oropesa" por pertenecer a la xurisdicción d'Oropesa.

Historia editar

Atopáronse restos de cerámiques griegues, que probablemente daten de la dómina romana. Ye territoriu realengu hasta que, en 1303, el castiellu de Oropesa ye propiedá del infante don Juan fíu del rei Alfonsu X y ye natural que les aldegues o poblaos de les sos cercaníes, como Torralba, pasaren al señoríu del Infante. En 1366 pasa la villa de Oropesa y les sos aldegues a un señor feudal llamáu García Álvarez de Toledo; integraben el señoríu, ente otres, esta villa. Torralba de Oropesa tien identificada la so hestoria cola d'Oropesa, como una de les aldegues de la so xurisdicción tomando parte nos aprovechamientos y contribuyendo igualmente en producción al llevantamientu de les cargues xenerales del Estáu o Campana de Oropesa, como se denominó a ésta y los dolce pueblos que lu componíen. En 1642 por orde del rei Felipe IV declaróse-y la categoría de "villa" col privilexu de exención de Oropesa.

Foi consideráu un pueblu de tránsitu por cuenta de la riqueza de les sos agües soterrañes, d'ende la so lema 'Torralba de Oropesa, parada y fonda' yá que cientos de paisanos allegaben a per agua y pasaben unos díes nel conceyu. Amás ye'l trubiecu del bordáu pela zona xunto con Lagartera una y bones munches muyeres torralbeñas trabayaron p'agrupaciones corduderes d'ellí debíu alta demanda.

Demografía editar

Gráfica d'evolución demográfica de Torralba de Oropesa ente 1900 y 2006
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia

Monumentos y llugares d'interés editar

  • Ermita de la Virxe de Aravalles. Gallardoniada col Primer Premiu Castiella-La Mancha d'Arquiteutura 1999. Nel so interior esisten tres naves, ta rematada por un ábside na parte de tras onde ta allugáu l'altar col so retablu y vidrera.
  • Hospital de La nuesa Señora de l'Asunción. Antiguu hospital de probes transeúntes y relixosos d'observancia; ta formáu por dellos cuerpos que zarren un patiu cuadráu. La so fachada principal ta construyida en apareyu toledanu con zócalo de sillería. Data de 1508 y ye d'estilu góticu tardíu. Ta declaráu Bien d'Interés Cultural (BIC).
  • Bracu de piedra partíos peles cais del conceyu. Inda se caltién dalgunu de los orixinales, pero por ser un símbolu del pueblu creáronse apocayá otros.

Fiestes editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.

Enllaces esternos editar