Universu de The Legend of Zelda

El universu de la serie de videoxuegos The Legend of Zelda, foi creáu pol desarrollador de videoxuegos xaponés Shigeru Miyamoto. Consta d'un ensame de llugares y races, siendo Hyrule (ハイラル Hairaru?) el que más suel apaecer na serie.

Hyrule editar

El reinu de Hyrule (ハイラル Hairaru?, pronunciáu asina: /ˈhаɪ raːl/, «HIGH-ral») ye'l mundu ficticiu d'ambientación medieval nel que toma llugar la serie de videoxuegos de Nintendo, The Legend of Zelda.[1] Escurríu por Shigeru Miyamoto y siendo destacáu pol so altu nivel de detalle,[2] Hyrule ta yá construyíu nos primeros xuegos de The Legend of Zelda como un mundu non-llinial y en gran midida interactivo.[3] Dellos xuegos de la serie tienen llugar n'otres tierres distintes de Hyrule, como Link's Awakening, que trescurre na Isla Koholint; Majora's Mask, en Términa; Oracle of Seasons and Oracle of Ages, en Holodrum y Labrynna, respeutivamente; The Wind Waker y Phantom Hourglass, dambos ambientados nel Gran Mar, un Hyrule que sufrió un gran hinchente (anque gran parte de Phantom Hourglass trescurre nel Mundu del Rei del Mar, asitiáu n'otra dimensión); Spirit Tracks, en Nuevu Hyrule y Skyward Sword, en Altárea (España) o Neburia (América llatina), un grupu d'islles llexando sobre les nubes.

Hyrule ye un prósperu reinu creáu poles Dioses Din, Nayru y Farore. D'alcuerdu a la lleenda rellatada en Ocarina of Time, Din creó y esculpió la tierra, Nayru creo les lleis de la naturaleza y Farore, ocupar d'habitala creando una diversa vexetación y diverses formes de vida y races tales como los Zora, los Goron, los Kokiri, los Sheikah, los Hylianos, los Gerudo, los Minish, los Deku. Toes elles conformen distintes autonomíes y reinos, dientro de los cualos se destacá la Familia Real Hyliana (a la que pertenez la Princesa Zelda), que gobierna de manera xusta y bondosa. Una vegada que les dioses remataron la so creación, xubieron polos altores pa sumir temporalmente, non ensin antes dexar tres de sigo, tres pieces triangulares. Dientro de diches pieces asitiaron el so poder íntegru pa gobernar el reinu y toles coses. Darréu, esti triángulu foi llamáu Trifuerza. El reinu foi darréu nomáu arriendes de la so raza predominante, los Hylia.[4] La tierra de Hyrule recibe'l so nome de la diosa Hylia, qu'arrenunció a la so condición d'inmortal pa salvar el reinu del Heraldu de la Muerte (la esencia encarnada del mal) y de la que baxa la Familia Real. Los habitantes de Hyrule, independientemente de la raza o tribu a la que pertenezan, denominar col xentiliciu de "hyrulianos". Namái los que son similares n'apariencia a los seres humanos pertenecen a la raza de los "hylianos".

 
Rupies.

Les rupies son la unidá monetaria de Hyrule y son cristales o xemes hexagonales con colores variaos que determinen el so valor. Les rupies pueden atopase principalmente al ganar enemigos, cortar el verde, destruyir xarrones o formaciones predreses o al abrir arques. La so aplicación primordial suel acomuñar cola alquisición de nuevos oxetos, según pa xugar minixuegos. Link nun puede entepasar nel númberu de rupies a la capacidá total del so bolsu (en cada xuegu, el bolsu de Link namái puede contener un númberu determináu de rupies), polo que los escedentes nun s'atropen.

Xeografía hyliana editar

Hyrule, ye una tierra que dende la so creación pasó por distintos procesos que la tresformaron (hinchentes, guerres, colonizaciones, etc.). Básicamente, tien cordales montascosos o grandes campos. La única manera de salir ye al traviés del mar o'l monte.

  • El Castiellu de Hyrule (ハイラル城 Hairaru-jō?): ye'l llugar de residencia de la Familia Real de Hyrule, una tierra mística perteneciente a la popular saga de videoxuegos de Nintendo The Legend of Zelda. El Castiellu apaeció per primer vegada n'A Link to the Past, el terceru de la saga. Cada xuegu que contién un Castiellu de Hyrule tien una disposición distinta o nun dexa l'accesu al xugar a zones que tán disponibles n'otros xuegos. Hai rumores que dicen que cada castiellu de cada xuegu ye distintu, o que ye'l mesmu castiellu pero estéticamente camudáu por motivos de xugabilidá o estética.
  • La ciudadela de Hyrule: alcuéntrase arrodiando'l castiellu, onde habiten los Hyruleanos (los Hyruleanos son toles races en xunto qu'habiten Hyrule, y los Hylianos la raza). Amás del castiellu, tamién ta'l Templu del Tiempu (n'Ocarina of Time, el Templu del Tiempu, atopar al nordeste de la ciudadela, y l'entrada al atriu ye por un caleyón nel mercáu; per otru llau, en Twilight Princess, ta na Arbolea Sagrada. L'arbolea crear al abandonase esa zona, de forma natural cola influencia de Farore, una de les dioses, y unu de los Espíritus de la Lluz. La causa del abandonu ye la espansión del Imperiu nos cien años trescurríos ente los episodios de la saga yá mentaos). Cuando Ganondorf gobierna, ye dafechu destruyida y solo queden ReDeads como habitantes (n'Ocarina of Time). En Twilight Princess la ciudá allugar en tol centru de Hyrule na provincia de Lanayru ye un llugar bien allegáu onde hai muncha cantidá de xente faciendo los sos distintos llabores, nesta ciudá atopa un mercáu, un circu, un taller de la fortuna, un chigre, etc. Y viven minish nesta ciudá amás de los hyruleanos que viven nesta ciudadela (The Minish Cap)
  • Llanura de Hyrule: la Llanura de Hyrule, tamién conocida como Campu de Hyrule, ye una estensa zona que s'atopa nel centru del mapa, que funciona como conección ente rexón y rexón. N'Ocarina of Time ye cuando esta apaez per primer vegada. Nella, Link podía acaballar con Epona, llograr Skultullas Doraes, y ganar Poes o Grandes Poes. Link puede aportar a ella dempués de llograr la Piedra Espiritual del Monte.
  • El pueblu Kakariko: ye un puntu importante del Reinu, pos foi construyida polos sheikah, so les órdenes de Impa. Por ella va al Monte de la Muerte y al Campusantu de Kakariko. En Twilight princess allugar al oeste de Hyrule a los pies del pimpanu monte de la muerte na provincia de Eldin, nesti xuegu'l pueblu de Kakariko alcuéntrase casi despobláu por cuenta de que les persones que vivíen nesti lo fueron abandonando por cuenta de les constantes erupciones del monte de la muerte qu'apeligraben al pueblu y el repentín cambéu de tratu per parte de los gorons a los aldeanos. Un xamán (Leonardo) y la so fía (Lila), un vendedor de bombes (Barner Bombs O Don Meches) son los sos únicos habitantes, anque más tarde, depués de la intervención de Link, dellos gorons poblaríen el pueblu por cuenta de les agües termales qu'hai pol calentamientu del volcán.
  • Ciudá Goron: ye'l llugar onde viven éstes estrañes criatures de piedra. Ye una especie de xigantescu llaberintu. Gobernáu por Darunia, el "Gran Hermanu". En Twilight Princess ta gobernáu por Gor Coron, el suplente de Darbus (Patriarca de la tribu) y les sos 4 conseyeros vieyos.
  • Dominios Zora: ta conectáu col Llagu Hylia. Gobernáu pol Rei Zora y Ruto. En Twilight Princess ye gobernáu pola descendiente del rei Zora Rutela, la reina Zora, pero a la muerte d'ésta, el so fíu Ralis va asumir el cargu.
  • Monte Kokiri: llugar onde viven los Kokiri, una especie de neños pequeños que nunca van crecer y tienen prohibíu abandonar el so monte, yá que les sos creencies dicen que si dexen el monte ellos van morrer, pero eso ye falsu, yá que nos creitos a la fin del xuegu, tán toos nuna fiesta nel ranchu Lon Lon, nel centru de la pradería Hyrule. Equí empieza Link viviendo en Ocarina of Time. El monte ye curiáu pol Venerable Árbol Deku, Espíritu Guardián del monte y encargáu de xixilar tou lo que nél asocede.
  • Montes Perdíos: los Montes Perdíos son un verdaderu llaberintu. Ye fácil perdese, y habiten munchos Skull Kids. En Twilight Princess los montes perdíos paecen convertise na Arbolea Sagrada (pola semeyanza, y l'apaición de skull kid nesti llugar, teniéndose en cuenta que Skull Kid n'Ocarina of Time solo apaez nos Montes Perdíos).
  • Llagu Hylia: N'Ocarina of Time ye un pequeñu Llagu onde hai un llaboratoriu y un cotu de pesca. N'el so fondures atopa'l templu de l'agua. En Twilight Princess el Llagu Hylia allugar al sur de la provincia de Lanayru nel cual desagua'l ríu Zora. Ta asitiáu nuna gran fuesa sobre la que foi construyíu la ponte del llagu Hylia (el más llargu de Hyrule). Na so contorna atopen la casa d'atraiciones de los hermanos xitanos y el santuariu de Lanayru. Al igual que n'Ocarina of Time, n'el so fondures topa'l templu de l'agua, construyíu pola raza zora.
  • Monte de la Muerte: En The Legend of Zelda: Ocarina of Time ye un monte allugáu al norte de Kakariko na qu'habita la raza goron y una colonia de bisarmes llamaes dogongos. Esti monte ye, en realidá, un volcán activu. Nel so visu atopa la morada d'una Gran fada y el templu del fueu. En The Legend of Zelda: Twilight Princess esti ye'l llugar nel que los goron viven y trabayen, allugáu na provincia de Eldin. Los gorons construyeron unes mines d'onde estrayen roques y fierro. En delles zones hai piscines d'agües termales que los gorons utilicen pa relaxase, folgar y recuperase. Al igual que n'Ocarina of Time, tratar en realidá d'un volcán.
  • Ermu Gerudo: ye un desiertu onde viven les muyeres lladrones, les Gerudo, avergoñaes pola mala reputación que tienen en gobernando Ganondorf a tou Hyrule. Viven nuna sociedá amazónica, onde les muyeres reproducir tres asaltar a hylianos na ciudá. Cada cien años apaez nel desiertu'l so rei, al que tán obligaos a se-y lleales. Magar tou n'Ocarina of Time atopamos a una gerudo (Naabooru) que nun ye lleal a Ganondorf, rei entós daquella. En Twilight Princess, el desiertu allugar al oeste (al este pa Wii) de Hyrule, nesti xuegu'l desiertu ye un llugar totalmente despobláu, les muyeres gerudo sumieron emigrando a otres tierres dexando al desiertu en manes de bisarmes polo cual esta rexón de Hyrule foi aisllada totalmente, una y bones la única forma de llegar a ella ye que te llancen por un cañón de los xitanos nel llagu Hylia, nel desiertu atopa la prisión del desiertu na que d'antiguo zarraben, condergaben y executaben a los maleantes, pero agora ta abandonada siendo habitada por espíritus, nel centru d'esti patíbulu topa l'Espeyu Crepuscular, que lleva al Reinu del Tapecer, una dimensión contraria y alternativa a Hyrule.
  • El Ranchu Lon Lon: ta asitiáu nel centru del campu Hyrule, al cargu de Talon y Malon, dempués de la invasión de Ganon ye controláu pol despiadáu Ingo (ex emplegáu de Talon), anque darréu y gracies a l'ayuda de Link, tou vuelve a la normalidá: Talon y Malon son les dueñes del ranchu y Ingo ye un emplegáu atayáu.. Nesti llugar alcuéntrase Epona (Yegua), a quién llogra Link dempués de ganar un apueste contra Ingo. En Twilight princess al paecer el Ranchu Lon Lon nun esiste, pero hai un ranchu al sur de Ordon que al paecer sustituyir. Dalgunos creen que Balto y Malu de Twilight Princess son los descendientes de Talon y Malon pola paecencia de los nomes.
  • Picu Neváu: ocupa tola provincia montascosa del norte, ellí atópense los montes más altos de Hyrule les cualos tán cubiertes de nieve razón pola cual tán despoblaes, sacante por dos Yetis, a los que-yos gusta echar carreres na nieve, viven nun antiguu monesteriu enclaváu no fondo d'estos montes. Solo apaez en TP. Como interés, na traducción al castellán dióse-y el mesmu nome que al monte neváu de Termina, l'escenariu de Majora's Mask, pero n'inglés los nomes son distintos: Snow Peak en TP y Snowhead en MM.
  • Términa (タルミナ): ye'l mundu ficticiu nel que se desenvuelve'l videoxuegu de Nintendo tituláu The Legend of Zelda: Majora's Mask, de la serie de videoxuegos The Legend of Zelda. Trátase d'una dimensión alterna, sicodélica y escura del Reinu de Hyrule. La gran mayoría de los habitantes del reinu Hyliano tienen la so representación nesti mundu físicamente, anque'l so comportamientu, personalidá y ocupación varia considerablemente d'una dimensión a otra.
  • Lorule: mundu ficticiu qu'apaez n'A Link Between Worlds. Este ye un mundu paralelu a Hyrule, nel cual, la Trifuerza foi destruyida por cuenta de una guerra civil. Los personaxes d'esta dimensión son similares a los de Hyrule, solo que más cafiantes y escuros. El mundu ye una versión afarada de Hyrule, yá que ensin la so Trifuerza, esti nun pudo sostenese.

Espada Maestra editar

La Espada Maestra (マスター ソード Masuta Sodo?), tamién conocida como la "Espada de Hyrule", ye una espada sagrada qu'actúa de cutiu como l'arma de Link como l'héroe escoyíu pa ganar a Ganon y sirve como llave pa entrar al Reinu Sagráu. Presentada per primer vegada en A Link to the Past, que tien el poder de "repeler el mal", lo que-y dexa superar la poderosa maxa negro y los seres del mal y evitar que l'usu de la espada. En The Legend of Zelda: Skyward Sword, la fueya empezó orixinalmente como la Espada Divina que tien un avatar femenín consciente llamáu Fay integrada nella. Col tiempu , la Espada Divina tresformar nel so estáu actual dempués de ser infundido colos trés Llames Sagraes y Fay infundéndose na Espada Maestra una vegada qu'absuerbe los restos del Heraldu de la Muerte.[5]

La espada básase tradicionalmente en llugares sagraos indíxenes de Hyrule, como'l Templu del Tiempu y el Monte Perdíu. Al igual que na lleenda del rei Arturu, la Espada Maestra de cutiu llógrase primeru tirando d'una piedra. La espada nun ta de cutiu a la so plena potencia, lo que lleva a que sía necesariu "recargar" de dalguna manera, o tener el so poder aumentáu más allá del so nivel normal pa lluchar contra Ganon. En Twilight Princess, el poder de la espada amontar nos dos Taiyos nel Palaciu del Tapecer. The Legend of Zelda: The Wind Waker establez que la espada tien el poder de dos sabios rezando a los dioses pa caltener el so poder, o de lo contrario nun va poder torgar a una persona malvada del llogru de la Trifuerza.[6]

La Espada Maestra ye una espada d'una mano de doble filu. La seición tresversal de la cuchiella ye hexagonal con nengún llavador. Nos pisos de la fueya cerca de la empuñadura hai un símbolu de la Trifuerza, grabáu nel aceru o estampada n'oru. Tien un quillón curvado azul o púrpura na forma d'un par d'ales con una pequeña xoya de color mariellu onde s'atopa cola empuñadura. La empuñadura ye de cutiu acolchada colorada con arcos azul. Dende The Wind Waker, la fueya de la Espada Maestra resplande blanca cuando ye alicada polos sabios a la metá del xuegu.

Nintendo Power listó la Espada Maestra como una de les meyores armes na hestoria de los videoxuegos citando que ye más qu'una arma poderosa sinón que ye fundamental nes aventures de Link según nel so desenvolvimientu como personaxe.[7]

Trifuerza editar

 
Tres triángulo superpuestos representen la Trifuerza.

Trifuerza (トライフォース) ye la reliquia dorada de poder omnímodu capaz de faer realidá toes los suaños de los mortales que posen les sos manes sobre ella. Compuesta de tres triángulos, ye un símbolu del equilibriu ente los trés grandes poderes colos que les dioses Din, Nayru y Farore crearon el mundu: poder, sabiduría y valor, respeutivamente. Contién la esencia mesma de les dioses, que la dexaron na tierra cola esperanza de que dalgún mortal merecedor del so poder, llevara al mundu a una era de prosperidá.

La Trifuerza afatada coles ales d'un pelícaro (una ave ancestral) ye l'emblema de la familia real de Hyrule.

Races editar

Deku editar

Deku ye una de les criatures de los xuegos de la saga The Legend of Zelda. Los Deku son criatures vexetales, son de tamañu mediu, con fueyes na cabeza y paecen ser de madera; na so cara destaca la so boca con forma de trompeta. Ente les sos habilidaes naturales atópense: disparar nueces Deku pela boca y escondese nes flores Deku (unes flores bien grandes que crecen nel suelu). Hai una subespecie de Deku, los mad Deku (o Dekus llocos), de colores anaranxaos, más fuertes y muncho más agresivos. La forma de ganar a los Deku ye simple: apunta-yos y usar l'escudu pa faer que la nuez que te disparen rebote. Nesi momentu cutirálos y vas acabar con ellos.

Nel xuegu The Legend of Zelda: Majora's Mask, Link ye convertíu en Deku por Skull Kid, adquiriendo asina l'habilidá de disparar proyeutiles verdes y l'usu de flores Deku pa entamar por un curtiu periodu. Mientres Link permaneza en forma d'esta raza, el contautu col fueu supón la muerte instantánea, ente que na agua puede rebotar un númberu determináu de vegaes. Ente qu'en Hyrule los Deku tán tremaos ensin nengún orde, en Termina (territoriu del Majora's Mask) tienen un palaciu (el palaciu Deku), un rei y una princesa. Amás, dalgunos trabayen vendiendo xudíes máxiques, y puede mercase la so flor Deku pa utilizala.

Les carbes Deku desenvolvieron una gran civilización en Termina, ente qu'en Hyrule solo dedíquense a vender y/o a faer dañu.

Gerudo editar

Les Gerudo formen una de les distintes races ficticies qu'apaecen na serie de videoxuegos de The Legend of Zelda, concretamente, nos xuegos The Legend of Zelda: Ocarina of Time y The Legend of Zelda: Majora's Mask. La so piel ye morica, el so pelo acoloratao y los sos güeyos doraos, y a diferencia d'otres races, les sos oreyes nun son llargues y apuntiaes.

Son una raza de lladrones que viven nuna sociedá amazónica al marxe de la Familia Real de Hyrule, compuesta na so mayoría por muyeres, ente les que según les sos lleendes, namái cada cien años naz un home, que ye nomáu rei. L'únicu rei conocíu de les Gerudo ye Ganondorf, tamién conocíu como Ganon, antagonista principal de los xuegos de Zelda. Per otra parte, Link ye nomáu como miembru de les Gerudo como reconocencia por faer frente a delles guerreres gerudo.

Sicasí, non toles muyeres Gerudo son lleales al so malváu rei. Nabooru, conocida por ser una "lladrona honrada", ta en contra de los planes del so líder ya intenta acabar con ellos robando los Guantes Platiaos. Nabooru ye escoyida poles Dioses como Sabia del Espíritu.

En Ocarina of Time, les Gerudo habiten nel Valle Gerudo y les sos proximidaes, una área bastante greba al oeste de Hyrule onde s'atopa la so fortaleza y árees d'entrenamientu. El Valle Gerudo alcuéntrase bien próximu al desiertu col que les Gerudo tamién tienen cierta rellación, pos nel Colosso del Desiertu atopa una estatua xigante d'un antepasáu de les gerudo, que ye en realidá'l Templu del Espíritu que s'escuenden dos brujos de xelu y de fueu.

Según una de les roques fleres qu'apaecíen en Ocarina of Time, les muyeres Gerudo, pa reproducise y que la so raza pueda tener continuidá, "asalten" a homes Hylianos nel mercáu de la ciudadela del Castiellu de Hyrule.

En Majora's Mask, les Gerudo amuésense como lladrones pirata, habitando nuna fortaleza secreta na Gran Badea, al oeste de Términa. El so oxetivu nesta ocasión ye atopar los güevos Zora, de los cualos fixéronse con cuatro de los siete en total, p'asina poder entrar al Templu que llexa nel océanu, yá que Skull Kid cuntólos que nél allúguense ensame d'ayalgues.

Hyliano editar

Los hylianos (Hylians na versión inglesa), son una de les races ficticies pertenecientes a la famosa serie de videoxuegos The Legend of Zelda, desenvuelta por Nintendo.

Los hylianos son la raza que más abonda nel reinu de Hyrule. Nes más recién entregues de la serie presentáronse otres especies que comparten el reinu con ellos y que, na so mayoría, son-yos lleales: Los goron, los zora, los kokiri y los casi sumíos sheikah (nun s'inclúi nesta enumeración a les gerudo, pos nun pertenecen al Reinu de Hyrule. Sicasí ye otra de les races qu'apaecen en The Legend of Zelda).

Los hylianos estrémense a güeyu de los humanos comunes pola forma de les sos oreyes, más allargada, presumiblemente inspirada nuna de les representaciones más populares de los elfos. Según les lleendes de Hyrule, estes oreyes tan distintives sírvenlos pa escuchar los mensaxes de los dioses. El so nome provién de la diosa Hylia, qu'arrenunció a la so condición divina pa volvese mortal y evitar que la Trifuerza cayera en manes del Heraldu de la Muerte, el diañu.

Ye importante destacar que la denominación "hyliano" solo fai referencia a los miembros de dicha raza. Nun tien de ser confundíu col xentiliciu de Hyrule ("hyruliano").

Los Hylianos formen la Corte del Reinu y los miembros de la so raza componen la Casa Real. Ente los reis Hylianos más destacables tán Daltus y Daphness Nohansen Hyrule (l'últimu Rei de Hyrule). Una tradición de la Casa Real de Hyrule ye dar a cada muyer de la familia'l nome de Zelda.

La llingua de los hylianos apaeció representada en delles versiones del xuegu como un conxuntu de lletres de carauterístiques angulares, a güeyu ilegible y ficticiu. Sicasí ta inspiráu nel idioma xaponés y tien un sentíu y estructura real. Esta llingua, como na realidá asocedió con toles llingües de la Tierra, foi evolucionando a lo llargo del tiempu, dende la so forma más antigua en The Legend Of Zelda: Skyward Sword hasta la más actual apaecía en The Legend of Zelda: The Wind Waker. Nos manuales d'instrucciones de dellos xuegos podemos atopar silabarios nos qu'apaecen les traducciones de cada unu de los calteres que componen l'alfabetu tantu del Hyliano Arcaicu como del Hyliano Modernu, al alfabetu occidental.

La trama de los videoxuegos usualmente desenvuélvese alredor de les lleendes Hylianas y Sheikahs, nes que l'elementu principal suel ser una reliquia sagrada conocida como la Trifuerza, na que mora'l poder de les dioses que crearon el mundu: Din, Nayru y Farore, y que foi dexada na tierra por éstes dempués de creala. La Trifuerza, afatada con unes ales d'un pelícaro/neburí (ave ancestral apaecía en Skyward Sword, ye l'emblema de Hylia) a cada llau ye, amás, l'emblema de la Familia Real de Hyrule.

Otru elementu frecuente nes lleendes ye'l Héroe, que va apaecer cada vez que'l mal vuelva surdir.

Esti Héroe ye en cada xuegu representáu por un Link (hubo munchos a lo llargo de la saga), protagonista de la serie de videoxuegos, a quien l'usuariu tien de controlar.

Minish editar

Los Minish, tamién conocíos como Picori (ピッコル Pikkoru?, inspiráu polos Koropokkuru), son pequeñes criatures antropomorfas del tamañu d'inseutos que xeneralmente suelen ser atentos y predispuestos a ayudar, anque Vaati (グフー Gufū?) ye un exemplu de Minish malváu. Namái son visibles a neños o puros de corazón y suelen vivir en montes estremaos de los humanos, pero tamién dientro d'edificios y furacos a lo llargo de tola xeografía de Hyrule. Esisten trés variantes de Minish que s'estremen según el so paxellu: Minish de monte, de ciudá y de campu. Apaecen nel títulu The Minish Cap.[8]

Sheikah editar

Sheikah formen una de les races qu'apaecen nos videoxuegos de la saga de Nintendo "The Legend of Zelda". Nel mundu ficticiu de la saga de videoxuegos The Legend of Zelda, los sheikah son una raza a la que pertenecen Impa y Impaz en Twilight Princess siendo esta la socesora de Impa guardaespaldes de la princesa Zelda. Tamién s'especula que la pitonisa de Twilight Princess ye una sheikah por cuenta de que lleva les traces más carauterístiques d'esta raza. Son seres con forma humana coles oreyes en forma de punta (como los hylianos) tienen los güeyos de color coloráu y suelen llevar un símbolu como tatuaxe que representa un güeyu con una llárima debaxo. Son proteutores de la familia real de Hyrule. Esta raza foi escastada por cuenta de la guerra carcelaria, quedando namás Impa y dexando solo daqué de les sos conocencies y dellos artefautos como les piedres flera y la lente de la verdá. Suelen escondese nes solombres ensin ser vistu, a les solombres de los hylianos y son bonos nel arte de sumir ensin ser vistu.

Siempres se fala d'ésta como una raza yá estinguida. Nun se dan datos concretos sobre lo que-yos asocedió, pero al paecer tendría que ver coles numberoses guerres qu'azotaron el Reinu de Hyrule primero que'l rei instaurara la paz y reinara la tranquilidá, tou ello anterior a los acontecimientos d'Ocarina Of Time. En " The Legend of Zelda: Twilight Princess " afayar ónde habitaben nel más absolutu de los secretos, tratar de la L'Aldea Despinta asitiada na provincia de Lanayru, (cerca de la Ponte de Eldin) , pal cual los diseñadores del xuegu optaron por un estilu Alloñáu Oeste. Nesta zona del xuegu debemos de matar enemigos hasta llegar a la casa onde ta zarrada la que según dicen ye la postrera descendiente de la tribu, la vieya Impaz (podemos rellacionar el so nome col de Impa, l'añada proteutora de Zelda y Sabia de les Solombres).

Los Sheikah son tamién los qu'antaño fundaron el pueblu de Kakariko, y, según cúntanos un guardia real d'Ocarina Of Time, fueron ellos quien dieron permisu va tiempu pa poder vivir na so próspera aldega a los Hylian, quien recibiríen d'heriedu'l pobláu tres la desapaición de la tribu, non ensin escaecer la so eterna gratitud colos Sheikah. Ello ye que Impa se crio ellí y fixo enforma polos habitantes y el pueblu polo xeneral.

Principalmente, son con gran arguyu y hasta la muerte'l proteutores de la familia real de Hyrule. Tienen les oreyes llargu y apuntiáu y siempres visten ropes col símbolu de la so tribu: el güeyu y la llárima (nun confundir col símbolu del güeyu que porten dellos villanos (Aganim, Vaati, etc) y que ye distintu, ya identifica más bien a aquellos qu'apoderen la maxa negro).

Los Sheikah conocen munches lleendes y hestories alrodiu de la tierra de Hyrule y son espertos nel "arte" de la desapaición, la velocidá, y el sigilo.

Como yá diximos, esta raza ta práuticamente estinguida, tan solo Impa, la neñera de Zelda, apaez en The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Atopamos tamién nesti xuegu a un mozu misteriosu llamáu Sheik qu'intenta faese pasar por unu d'ellos pa despintar la so verdadera identidá... la princesa Zelda.

N'Ocarina of Time, nel campusantu de Kakariko, podemos ver qu'hai una gran llábana en memoria de tolos escastaos Sheikah.

Nesti xuegu hai dellos oxetos que se-yos atribúin, como les lentes de la verdá y les llamaes "piedres flera" coles cualos puede falase si llévase puesta la mázcara de la verdá, que foi fecha por sheikahs.

Goron editar

Los Goron formen una de les distintes races qu'habiten en Hyrule, el mundu ficticiu qu'apaez nos videoxuegos de la saga The Legend of Zelda, de Nintendo. Por norma xeneral, los Goron son una especie mitad hombre metá roca, son una especie pacífico y relaxao qu'emplega la mayor parte del tiempu escavando en busca de roques, la so principal fonte alimenticia (Anque en Majora's Mask afirmen alimentase tamién de Dodongos, una especie de llagartesa xigantesca qu'espulsa fueu pela boca). Son capaces de movese velozmente doblando'l so cuerpu hasta convertise nuna bola, pero prefieren sentase en redol al fueu y baillar y cantar alegremente. Los Goron suelen dici-y hermanu a los sos conocíos y tamién acaben toles sos frases cola muletilla "goro".Hyrule, Termina y Labrynna cunten con asentamientos Goron bien avanzaos.

El líder d'esta raza en Hyrule ye Darunia, un Goron bien esmolecíu polos sos súbditos al que-y encanten les fiestes y baillar y que considera tanto al Rei de Hyrule como a Link los sos "hermanos lleales" (Tanto ye asina que Darunia ponlu "Link" de nome al so propiu fíu). Darunia ye escoyíu poles Dioses como Sabiu del Fueu.

Sieglos dempués, mientres The Legend of Zelda: Twilight Princess, el Monte de la Muerte camudó dafechu, según l'apariencia de los Goron, que se volvieron más contrarios. El so líder, GoroKong foi teníu pol poder del tapecer, y los Cuatro Sabios zarráronse nes mines a la espera de la llegada del Héroe Llexendariu (Link). Les rellaciones con Kakariko rompiéronse, hasta'l puntu de que los Goron afararon l'aldega nuna ocasión y esta foi reconstruyida. Agora nun dexen el pasu d'humanos a la so ciudá sinón hasta que Link se infiltra nesta y demuéstralu a los Goron que ye de confiar y acaba col poder malino que tuvo al so xefe, entós los Goron volvieron al so comportamientu pacíficu ya inclusive los ayudar a reconstruyir l'aldega. A estos Goron "evolucionaos" encánta-yos el sumu y bañase n'agües termales.

En Termina, Darmani foi l'únicu goron que nun yera líder pero si llegar a ofecer el puestu dempués de vencer a Goht y toos taben d'alcuerdu pero esto tien que refugase yá que darmani pa esi entós ta muertu. Link, sicasí, caltién el so espíritu vivu gracies a la Mázcara Goron.

Namái unos pocos Goron sobrevivieron al Gran Hinchente de Hyrule. Los que queden dedicar a comerciar con mercancíes exótiques poles isla, siempres intentando pasar desapercibíos, cubrir con ropes y sombreros que los tapen práuticamente por completu y que casi nun dexen ver a qué raza pertenecen.

Kokiris y Koroks editar

Los Kokiri formen una de les races qu'habiten Hyrule, el mundu ficticiu de la saga de videoxuegos de Nintendo The Legend of Zelda.

Los Kokiri son una raza de neños que nunca crecen y que tienen prohibíu abandonar el so monte, yá que si facer morreríen. Son personaxes pacíficos que siempres intenten prestase y ser felices, ensin nenguna esmolición.

Los neños Kokiri van siempres vistíos con túniques verdes (estos traxes tán inspiraos na novela de J. M. Barrie Peter Pan, representando la eterna niñez, la inocencia y la llucha contra'l pasu del tiempu. Ye bien típicu de la serie The Legend of Zelda incluyir esti tipu de guiños o intertextualidades de grandes obres clásiques y contemporánees, lo mesmo que de otres relixoses como la Biblia cristiana o los llibros de Buda) y cada unu tien la so propia fada guardiana que lu acompaña hasta'l fin de la so esistencia.

Esta raza, por más que trescurre'l tiempu nun pueden crecer, yá que, permanecen con una apariencia d'un neñu pequeñu de 10 años aproximao anque la so edá devase los 40 años. Sábese que pasu con ellos dempués del Gran hinchente rellatáu nel xuegu Wind Waker. Supónse que como al cayer el gran hinchente y el so mediu ambiente cambéu ellos mutaron de ser Kokiris a Kologs (una especie d'árboles pequeños que-yos gusta la música, el baille y viven so la proteición del Árbol Deku).

Toos ellos viven so la proteición del Venerable Árbol Deku, el sabiu espíritu proteutor de la Tierra.

Los Kolog o Korok son personaxes del mundu ficticiu de Hyrule na serie de videoxuegos The Legend of Zelda de Nintendo, creada por Shigeru Miyamoto. Los Korok, según cuenta'l mesmu Venerable Árbol Deku en The Legend of Zelda: The Wind Waker, ye no que se tresformaron los neños Kokiri col pasu de los sieglos.

P'afaese a la vida nel mar y poder llevar el monte a otres islles, acabaron per desenvolver un aspeutu de pequeñes fueyes cola capacidá de volar cuando son abasnaes poles corrientes d'aire. D'esta forma pueden movese fácilmente por tol mar y dir llantando árboles en casi cualquier llugar.

Una teoría de los Kolog o Koroks ye que los Kokiri yeren provenientes de brotos del Árbol Deku nel monte Kokiri (dicíase que la única forma de que salieren los brotos yera qu'una Kokiri deseyara la nacencia d'otru con tol so corazón dalgunos dicen que Fado nació gracies a Saria, antigua sabía del monte n'ocarina del tiempu, 100 años antes de Wind Waker) antes del gran hinchente de hyrule con esto la llegada de l'agua salao foi aceptada pol Venerable Árbol Deku.

Los Korok faen un ritual cada añu pa espandir los montes pelos los mares qu'anubrieron Hyrule. Según la tradición el Venerable Árbol Deku dexa cayer les sos granes al son de la música d'un violín místicu que solo unos pocos (como Makar) saben tocar. Los Korok tienen de recoyer les granes y partir en busca de nueves islles nes que llantales pa espandir los montes. Sicasí, por que los árboles crezan del tou tienen de ser regaos cola agua especial de la Isla del Monte. En casu contrariu, el frutu y la grana amostálguense.

Los Korok tienen l'habilidá de volar por cuenta del so pequeñu tamañu (y el so consecuente amenorgáu pesu) y a unes plantes en forma d'helicópteru qu'utilicen a manera de paragües pa ser abasnaos pol vientu. Esto déxa-yos viaxar a nueves islles pa faer llevar a cabu la so xera de llantar árboles. Tamién tienen la fueya deku. Link (l'Héroe de los Vientos), podía volar y xenerar rabaseres de vientu cola fueya deku si quedába-y poder máxicu.

Los Korok viven na Isla del Monte, ellí ye onde tamién mora'l Venerable Árbol Deku y onde brota l'agua que dexa que les granes puedan crecer. Pero nel recuadru qu'ocupa esti llugar nes cartes náutiques esisten otres 3 islles. Una d'elles correspuende a los Montes Prohibíos (según munchos, lo que quedó de los Montes Perdíos tres el Gran Hinchente). Nél abonden les Deku Baba polo que los korok tienen prohibíu averase. Sicasí Makar (el músicu de los korok), intentó travesar esti llugar pa llegar más rápidu a la Isla del Monte, daqué que pagó caru... Les otres 2 islles nun tienen tanta importancia, pero nuna d'elles ta'l Club Minintendo, onde Link puede camudar les luminografías (fotografíes) que fizo a lo llargo del xuegu por una serie de figurillas coleicionables.

Orni editar

Los Orni son una raza de seres mitad home y metá páxaru, apaecen en The Legend of Zelda: The Wind Waker- Cuando nacen tienen l'aspeutu de páxaros, pero escarecen d'ales coles que volar. Al cumplir una determinada edá, tienen de llegar a lo alto de la so islla natal (la Isla del Dragón) pa pidi-y una escama al Dragón Valú.

Gracies a la so habilidá pa movese poles isla, son los encargaos del corréu. Dizse que d'antiguo, primero que desenvolvieren ales, utilizaben un preséu llamáu gabitu aferrador pa movese pola serrapatosa Isla del Dragón. Son munches les teoríes sobre cómo yeren los Ritu antes de convertise en seres alaos.

La idea más estendida ye que son los sumíos Zora basándose n'aspeutos como la semeyanza del símbolu que representa a la raza col zafiru zora ( Ocarina del tiempu), el llinaxe ente Medli y l'antigua Sabia Zora Laruto (según el llinaxe kokiri-korok) y l'aspeutu físicu polo xeneral. Tamién podríen ser hylianos. Dellos Orni importantes son Medli o Komali.

Subrosios editar

La raza de los Subrosios ye una raza ficticia qu'habita na Rexón de Subrosia, y apaez por primer y última vegada nel xuegu The Legend of Zelda: Oracle of Seasons, perteneciente a la saga The Legend of Zelda.

Los Subrosios son, posiblemente, la xente más raro qu'enxamás apaeciera en The Legend of Zelda. El so aspeutu nun ta bien definíu, yá que van totalmente cubiertos con capes verdes y coloraes que solo dexen ver los sos grandes güeyos, a pesar de vivir nun volcán. Sábese que son más bien pequeños, y raramente salen de Subrosia, un pequeñu mundu asitiáu nes fondures de Holodrum, una rexón alloñada de Hyrule. Son bien miedosos y acordaos, y el peor episodiu de la so historia foi'l fundimientu del Templu de les Estaciones.

Gústa-yos bañase en llava, la so moneda son cachos de mineral y non rupies, polo qu'hai qu'empezar de 0 col dineru cuando llegues per primer vegada ellí, y anque la so moneda son los cachos de mineral, nes tiendes, tamién intercambien oxetos o cachos de mineral por granes. Nel xuegu antes mentáu, conoces a una Subrosia llamada Rosita que tien una llave la cual abre toles puertes de Subrosia. Ella va acompañar al personaxe si devuélveslu'l so llazu mercándolo primeru na tienda de Subrosia por un "mineral estrella". A los Subrosios tamién-yos apasiona baillar, y si consigues sigui-yos el ritmu pueden regalate daqué, como un bumerán.

Zora editar

Los Zora formen una de les distintes races qu'habiten el mundu de Hyrule na saga de videoxuegos "The Legend of Zelda" de Nintendo.

Los Zora son una especie d'hombre pez. Les sos carauterístiques principales son que pueden nadar rápido na agua, nun tienen necesidá d'alendar so l'agua y dalgunos d'ellos son capaces de llanzar una especie d'aletes que tienen nos antebrazos a llargues distancies. Ellos cunten con un asentamientu principal nel llamáu "Dominiu de Zora", na zona este de Hyrule, anque tamién pueden atopase pela redolada del Llagu Hylia, cerca del Templu de l'Agua. Polo xeneral son una especie pacífica (anque hai dellos contrarios) y lleal a la Familia Real Hyliana. El so xefe, el Rei Zora, ye un dirixente sele que quier lo meyor pa los sos súbditos. La fía d'ésti, la Princesa Ruto, otra manera, ye una rapaza bien vital, testaruda, gloriable y que se tien bien creída la so posición na xerarquía Zora. Ésta quier que Link (el Héroe del Tiempu) convertir nel so home, motivu pol cual apúrre-y la piedra espiritual de l'agua: el Zafiru Zora, como si d'un símbolu del so compromisu tratárase. Sicasí'l tiempu facer camudar y llega a convertise na Sabia de l'Agua.

Cien años dempués, mientres los acontecimientos de Twilight Princess, los dominios zora, el cursu del ríu y el Llagu Hylia camudaron dafechu, según l'apariencia de los Zora. La reina zora, muyer del propiu rei zora d'Ocarina of Time, muerre, y el tronu de los Zoras ocupar el so nuevu fíu.

Los Zora son los guardianes la Fonte Sagrada de la que emana l'agua qu'enllena'l Ríu Zora (que traviesa tou Hyrule hasta llegar al Llagu Hylia) na que vive la so deidá proteutora: Lord Jabu Jabu.

Esta especie, tres la llamada "Gran Hinchente" que soterró Hyrule so les agües d'un inmensu océanu, paez escastase por completu. Tan solo en The Legend of Zelda: The Wind Waker apaez l'espíritu de Laruto(Lartis na versión americana), la Sacerdotesa Zora de la Tierra.

Tamién s'afayó una ciudá submarina habitada por zoras nos mares al sur de Labrynna, lideraos por un monarca que gobierna tol territoriu marín.

Tres el diluviu que los dioses dieron a Hyrule los zoras dexaron los mares pa convertise en ornis (ritos na versión americana), una raza que tien l'habilidá de volar gracies a la bendición de la escama de Valú, el dios de los cielos.

En Majora's Mask los Zora habiten la Gran Badea. Nuna parte de la historia, Mikau, un guitarrista Zora quedó débil, adolorido y abandonáu nel océanu depués de lluchar contra les pirates Gerudo pa recuperar los güevos de Lulu, fracasando nel so oxetivu. Link atopar y llevar a la mariña, él cúnta-y el so hestoria nun cantar. Nesi momentu pídelu que "sane la so alma". Link toca la "Cantar del Sanamientu" cola so ocarina. Mikau ye sanado y el so cuerpu y alma son sellaos nuna mázcara llamada "Mázcara Zora". Depués antes d'esmorecese, confía-y a Link la capacidá de sanar los males qu'hai na Gran Badea. Link cola mázcara Zora ye capaz d'encarnase nel cuerpu de Mikau y de esta manera tresformase nél, siendo ésti xuego l'únicu nel cual hai posibilidá de que Link tresformar en Zora.

Receición editar

Nel so númberu de xineru de 2010, Nintendo Power afirmó que Hyrule yera unu de los meyores llugares creaos por Nintendo, por cuenta de les vastes estensiones pa esplorar según destacando llugares como'l Monte Perdíu o'l Monte de la Muerte, diciendo que queden marcaos na memoria del xugador.[9]

Referencies editar

  1. Recher, 2016, p. 85.
  2. Wesley y Barczak, 2010, p. 17.
  3. Totten, 2014, p. 320.
  4. A Link to the Past, Japanese Manual: In books left behind for their Hyrulian descendants by the race once closest to the gods, the Hylians (the root word for Hyrule), it is written that the three gods, the "god of power", the "god of wisdom," and the "god of courage," created the state of heaven and earth. (かつて神に最も近い民 族とされたハイリア人(ハイラルの語源でもあります)が、ハイラルの子孫に残した書物の中に三人の神々「力の神」「知恵の神」「勇気の神」による天地創造の様子が書かれています。?)
  5. E3 2010: Nintendo Developer Roundtable Live Blog. IGN, 15 de xunu de 2010.
  6. The Legend of Zelda: The Wind Waker, King of Red Lions: The fact that the Master Sword lost the power to repel evil suggests to me that something has happened to the sages who infused the blade with the gods' power. The sages should be in Hyrule... in the Wind Temple to the north and the Earth Temple to the south, praying to the gods. (n'inglés)
  7. (2010) Nintendo Power 250th issue!. South San Francisco, California: Future US, páx. 44.
  8. «Characters–Zelda Universe» (inglés). Zelda Universe. Archiváu dende l'orixinal, el 23 de payares de 2015. Consultáu'l 5 d'abril de 2009.
  9. (Xineru de 2010) Top 250 Games (Magacín) 250 (n'inglés), San Francisco, California: Future US, páx. 42. Consultáu'l 17 de febreru de 2016.

Bibliografía editar

Bibliografía adicional editar