Urocolius indicus

especie de páxaru

Urocolius indicus[1] ye una especie d'ave coliforme de la familia Coliidae que vive en África austral.

Urocolius indicus
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Coliiformes
Familia: Coliidae
Xéneru: Urocolius
Especie: O. indicus
(Latham, 1790)
Subespecies
Ver testu.
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Descripción editar

 
Exemplar colgáu d'un árbol.
 
En vuelu.

El páxaru mure colirrojo mide alredor de 34 cm de llargu, incluyida la so llarga cola que supón aproximao la metá del llargor total. Tien na cabeza un moñu de plumes eréctiles, y presenta una carúncula colorada nel lorum y alredor de los sos güeyos. El so picu curvado escontra baxo ye acoloratáu cola punta negra. El plumaxe de les sos partes cimeros ye abuxáu, cola frente y el pechu de color canela claru y el banduyu ablancazáu. Dambos sexos tien un aspeutu similar y los xuveniles tienen la carúncula verdosa y el moñu de la so cabeza ye más curtiu.

Distribución editar

Atópase nel sur d'África dende los estremos meridionales d'Angola, República Democrática d'El Congu y Tanzania hasta la provincia del Cabu en Sudáfrica. El so hábitat natural ye la sabana arbustiva, el fynbos y cualquier espaciu arboláu abiertu de la rexón, pudiéndose atopar tamién nos campos de cultivu y los xardinos.

Comportamientu editar

El páxaru mure carirrojo alimentar de frutos, fueyes, granes y néctar. Ye una especie sedentario y social que fora de la temporada de cría alimentar en pequeños grupos, formaos de normal por media docena d'individuos, pero que pueden llegar hasta 15 o más. Pela nueche los grupos fuelguen xuntos y suelen prauticar el afecháu mutuu.

Cría ente xunu y febreru. Constrúi un nial en forma de concu compuestu por materiales vexetales desordenaos y forráu per pelo de mamíferos. La so puesta componer de 2 a 6 güevos que eclosionarán nunos dos selmanes.

Taxonomía editar

reconocen cinco subespecies, según un orde filoxenéticu de la llista del Congresu Ornitolóxicu Internacional:[2]

  • O. indicus mossambicus (Reichenow, 1896)
  • O. indicus lacteifrons (Sharpe, 1892)
  • O. indicus pallidus (Reichenow, 1896)
  • O. indicus transvaalensis Roberts, 1922
  • O. indicus indicus (Latham, 1790)

Referencies editar

  1. Bernis, F; De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J. «Nombres en castellano de las aves del mundo recomendados por la Sociedad Española de Ornitología (Sexta parte: Coliiformes, Trogoniformes y Coraciiformes)». Ardeola. Handbook of the Birds of the World (Madrid: SEO/BirdLife) 48 (1):  páxs. 107-110. ISSN 0570-7358. https://www.seo.org/wp-content/uploads/tmp/docs/vol_48_1_sexto.pdf. 
  2. GILL, F.; DONSKER, D. (Eds.) (2013). Parrots. IOC World Bird List (v.3.5).

Bibliografía editar

  • Ian Sinclair, Phil Hockey and Warwick Tarboton, SASOL Birds of Southern Africa (Struik 2002) ISBN 1-86872-721-1

Enllaces esternos editar