Urocynchramus pylzowi

especie de páxaru
07-02-2022 00:00

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Urocynchramus pylzowi
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Fringillidae
Xéneru: Urocynchramus
Przhevalski, 1876
Especie: O. pylzowi
Przhevalski, 1876
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Urocynchramus pylzowi o Pinzón de Przewalskiye una ave paseriforme de la familia Fringillidae y única representante del xéneru Urocynchramus. Distribúise polos montes de China centru occidental. El nome común vien-y por Nikolai Przhevalsky, esplorador rusu que describió la especie.

Taxonomía editar

Les sos afinidaes taxonómiques por llargu tiempu nun tuvieron clares, foi considerada como miembru de Fringillidae y d'Emberizidae. Groth (2000) propunxo que s'instaurara como únicu miembru de la familia Urocynchramidae,[1] (daqué que orixinalmente fuera propuestu na lliteratura ornitolóxica alemana en 1918 por Domaniewski,[2] y tamién por Wolters en 1979) y esti cambéu foi adoptáu na edición sesta (2007) de la anque esto nun foi adoptáu polos organismos de caltenimientu y estudiu de les aves.[3][4]

Descripción editar

El pinzón de Przhevalsky ye una ave pequeña d'apariencia similar a Uragus sibiricus. La cola ye llarga, y los sexos son dimórficos, los machos con gargüelu, pechu y banduyu rosados brillantes. Los dos sexos tienen el plumaxe castañu rayáu nel llombu y les ales. El picu ye más finu que'l de Uragus sibiricus. La carauterística morfolóxica que más los estrema ye la pluma primaria esterior, que nos Fringillidae y Emberizidae ye vestigial, y en Urocynchramus ye dos tercios del llargor de la primaria más próxima.

Urocynchramus pylzowi vive n'elevaciones ente 3050 y 5000 msnm, en pareyes mientres la reproducción y en pequeñes bandaes mientres l'iviernu. Przhevalsky describió'l cantar d'esta especie como similar al de les Emberizidae. La especie nun foi bien estudiada na naturaleza, y conozse pocu del so comportamientu. Nun se piensa que tea amenazada por actividaes humanes y se llista como ave Estáu de caltenimientu ensin amenaciar na llista de la IUCN.

Referencies editar

  1. Groth, J (2000). "Molecular evidence for the systematic position of Urocynchramus pylzowi." [1] 117(3): 787-792.
  2. Domaniewski (1918). Jour. Ornith., vol. 66, pp. 421-424
  3. iucnredlist.org/
  4. ITIS. «Urocynchramus pylzowi» (inglés). Consultáu'l 8 de febreru de 2009.

Enllaces esternos editar