Vicepresidente d'Uruguái

artículu de llista de Wikimedia

El Vicepresidente de la República Oriental del Uruguái ye quien exerz el cargu de Presidente de la República en casu d'ausencia del mesmu. Exerz, mientres el presidente atopar nes sos funciones, la presidencia de la Cámara de Senadores y de l'Asamblea Xeneral.

Vicepresidente d'Uruguái
cargu electu
Vicepresidente
Titular Beatriz Argimón dende 1r marzu 2020
Parte de Poder Ejecutivo de la República Oriental del Uruguay (es) Traducir y Consejo de Ministros de Uruguay (es) Traducir
Xurisdicción Uruguái
Institución Senáu d'Uruguái y Asamblea Xeneral d'Uruguái
Estáu Uruguái
Duración del cargu 4 años
Creación 1r marzu 1934
Llista Anexo:Vicepresidentes de Uruguay (es) Traducir
Sitiu web http://www.parlamento.gub.uy/
Cambiar los datos en Wikidata

Presidente y Vicepresidente son electos por eleición popular direuta. Escoyer nuna mesma candidatura presentada pol respeutivu partíu. En casu que nenguna candidatura llogre la mayoría absoluta de los votos, dar# en una segunda vuelta ente les dos primeres mayoríes. En dicha votación resulta ganadora la candidatura que llogre la mayoría absoluta de los votos.

Historia editar

El cargu de Vicepresidente de la República foi instauráu na Constitución de 1934, ratificada por aciu plebiscitu'l 19 d'abril d'esi añu. Enantes, en casu de vacancia del presidente de la República, asumía'l Presidente del Senáu.

El testu establecía que: El Presidente y el Vicepresidente de la República van ser escoyíos conxunta y direutamente pol pueblu, a mayoría simple de votantes, por aciu el sistema del doble voto simultáneu y ensin qu'en nengún casu pueda efectuase l'acumuladura por sub-lemas. Sicasí, una disposición transitoria establecía que pal periodu entendíu ente 1934 y 1938 seríen Presidente y Vicepresidente de la República los ciudadanos escoyíos pola III Convención Nacional Constituyente, lo que-y dexó al por esi entós dictador, Gabriel Terra, caltenese nel poder por cuatro años más, anque de non de manera inconstitucional. D'esa forma, el primer Vicepresidente que tuvo la República, Alfredo Navarro, foi escoyíu por aciu esi procedimientu.

Tres la salida de Terra del poder y la llegada d'Alfredo Baldomir, un nuevu testu constitucional foi redactáu y aprobáu pola ciudadanía'l 29 de payares de 1942, el mesmu día en que se realizaron les eleiciones nacionales pa escoyer al Presidente y Vicepresidente de la República. Esta nueva constitución caltenía'l cargu de Vicepresidente ensin cambeos.

La Constitución de 1952 establecía un sistema executivu colexáu, el Conseyu Nacional de Gobiernu, que taba integráu por 9 conseyeros electos en forma direuta por 4 años, ensin reelección inmediata. Al lema más votáu correspondíen-y 6 conseyeros y 3 al que lu siguía. El Presidente del Conseyu designábase rotativamente en forma añal ente los miembros del lema más votáu y por orde del so allugamientu na llista en forma decreciente. D'esta manera esaniciábase nuevamente la figura del Vicepresidente de la República.

En 1967, apruébase un nuevu testu constitucional, plebiscitado el 27 de payares de 1966. El mesmu esanicia'l Conseyu Nacional de Gobiernu y retoma el sistema presidencial, calteniendo tamién la figura del Vicepresidente. Esti testu (con dellos cambeos) ye'l que sigue vixente n'Uruguái hasta l'actualidá.

Mientres la dictadura de 1973-1985 nun hubo Vicepresidente.

Ye de destacar que, por culpa de que'l Vicepresidente asume transitoriamente la Presidencia de la República por ausencia o incapacidá del titular, de la mesma la Vicepresidencia ye transitoriamente ocupada por aquel Senador de la llista más votada del mesmu partíu al que pertenecen el Presidente y Vicepresidente, que lu siga n'orde de titularidá, y asina socesivamente. Ye por esto que se vieron desfilar pola presidencia de l'Asamblea Xeneral a numberosos senadores: Walter Santoro, Luis Bernardo Pozzolo, Eleuterio Fernández Huidobro, Lucía Topolansky, etc.

Llista de Vicepresidentes d'Uruguái editar

Ex vicepresidentes vivos editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar