La vitamina B6 o piridoxina ye una vitamina hidrosoluble, esto implica que s'esanicia al traviés de la orina, y haise de reponer diariamente cola dieta. Atopar nel xerme de trigu, carne, güevos, pexe y verdures, llegumes, nueces, alimentos ricos en granos integrales, al igual que nos panes y ceberes arriquecíes.

Vitamina B6
grupo de sustancias químicas (es) Traducir
sustancia química
Cambiar los datos en Wikidata

Estructura química editar

La vitamina B6 ye en realidá un grupu de trés compuestos químicos llamaos piridoxina (o piridoxol), piridoxal y piridoxamina:

Los derivaos fosforilados del piridoxal y la piridoxina (fosfatu de piridoxal (PLP) y fosfatu de piridoxamina (PMP) respeutivamente) desempeñen funciones de coenzima. Participen en munches reacciones enzimáticas del metabolismu de los aminoácidos y la so función principal ye la tresferencia de grupos amino; por tanto, son coenzimes de les transaminases, enzimes que catalizan la tresferencia de grupos amino ente aminoácidos; felicidaes coenzimes actúen como tresportadores envernaes de grupos amino.[1]

Función editar

  • El fosfatu de piridoxal, la forma metabólicamente activa de la vitamina B6 que sirve de coenzima pa múltiples enzimes, intervién nel metabolismu de neurotransmisores que regulen l'estáu d'ánimu, como la serotonina, pudiendo ayudar, en delles persones, en casos de depresión, estrés y alteraciones del suañu. Amás intervién na síntesis de dopamina, adrenalina, norepinefrina y GABA (acedu gamaaminobutírico), un neurotransmisor inhibitorio bien importante del celebru.[2]
  • Esta vitamina ye bien popular ente los deportistes yá que amonta'l rendimientu muscular y la producción d'enerxía. Eso ye por cuenta de que cuando hai necesidá d'un mayor esfuerciu favorez la lliberación de glucóxenu que s'atopa almacenáu nel fégadu y nos músculos. Tamién puede collaborar a perder pesu yá que ayuda a que'l nuesu cuerpu consiga enerxía a partir de les grases acumulaes.
  • Precisar en mayor cantidá cuando se siguen dietes altes en proteínes.
  • Ye necesaria por que'l cuerpu fabrique afechiscamente anticuerpos y eritrocitos (glóbulos coloraos).
  • Ye bien importante pa una fayadiza absorción de la vitamina B12 y del magnesiu.
  • La diabetes gestacional y la lactancia rellacionáronse con un defectu de vitamina B6 que provocaría un baxu nivel d'insulina qu'enzancaría la entrada de hidratos de carbonu nes célules. Les persones diabéticas de cutiu reparen que precisen menos insulina si tomen vitamina B6, polo que tienen de xixilar los sos niveles de glucosa y afaer la dosis d'insulina.
  • Sollivia les estomagaes.
  • Tamién ayuda en casu d'enclín a tiemblos musculares nocherniegos, calambres nes piernes y adormecimientu de les estremidaes.
  • Puede ayudar a amenorgar el secañu de boca causada por tomar de melecines y/o drogues (sobremanera por dellos antidepresivos).
  • Intervién na síntesis d'ADN y ARN.
  • Caltién el funcionamientu de les célules nervioses yá que intervién na formación de mielina.
  • Favorez l'absorción de fierro.

Defectu editar

El defectu dietéticu ye desaxeradamente rara. Delles drogues (e.g. isoniazida, hidralazina y penicilamina) obren recíprocamente col fosfatu del pyridoxal, produciendo defectu de B6. La polineuropatía qu'asocede dempués del usu de isoniazida respuende xeneralmente a la vitamina B6. L'anemia sideroblástica respuende de xemes en cuando a la vitamina B6. Asocedieron casos de polineuropatía dempués d'altes dosis (magnesiu >200) apurríes munchos meses. La vitamina B6 utilizar pa la tensión premenstrual: una dosis diaria del magnesiu 10 nun tien de ser entepasada.

La falta de piridoxina tien llugar nos países en desenvolvimientu, sobremanera de resultes del tratamientu de la tuberculosis con isoniacida. Esta sustancia, que ye bien efectiva y puede tomase per vía oral, introducióse como tratamientu pa la tuberculosis a principios de la década de 1950 y aportó a bien utilizada, y en parte reemplazó a la inyeición d'estreptomicina qu'hasta entós yera la terapia utilizada. A pesar del desenvolvimientu d'otres medicines, la isoniacida inda s'utiliza enforma. La tuberculosis, en gran parte controlada nos países industrializaos na década de 1970, güei atópase en resurdimientu, con casos resistentes a melecines y otros que se rellacionen col síndrome d'inmunodeficiencia adquirida (sida) lo qu'esmolez a les autoridaes de salú pública. En munchos países africanos y asiáticos la tuberculosis ye bien común y ye una causa importante de morbilidad y mortalidá.

Probablemente, la isoniacida en grandes dosis por periodos enllargaos, bastie la falta de vitamina B6. Dizse qu'aumenta les necesidaes de vitamina B6.

El defectu casi siempres se manifiesta por anormalidaes neurolóxiques, qu'inclúin una neuritis periférica, con dolor grave nes estremidaes, tanto cimeros como inferiores. La esperiencia n'África oriental demostró que debíu al dolor, los pacientes rurales nun podíen caminar hasta los centros de salú pa ser esaminaos o pa llograr la so medicina. Encamiéntase que los enfermos de tuberculosis a quien se trata con isoniacida reciban de 10 a 20 mg de piridoxina per vía oral acaldía. Desgraciadamente, la piridoxina ye muncho más cara que la isoniacida. Polo tanto'l suministru de la vitamina aumenta de manera significativa'l costo del tratamientu.

Suxurióse qu'en ciertes partes del mundu, particularmente en Tailandia, el baxu consumu de vitamina B6 pue ser responsable de cálculos na vexiga urinaria. Sábese que la vitamina B6 aumenta la escreción de oxalatos na orina y que la falta de vitamina B6 lleva a un riesgu mayor de formación de cálculos de oxalato nel reñón o na vexiga. Los anticonceutivos hormonales acomuñáronse con faltes de folato y vitamina B6. Sicasí, coles píldores anticonceutives más recién nun se vio falta de vitamina B6. Dizse que la vitamina B6 per vía oral amenorga les estomagaes de delles muyeres nos primeros meses del embaranzu.

Esiste un síndrome conxénitu por demás raru, llamáu enfermedá xenética sensible a la piridoxina. Hai hiperirritabilidad, convulsiones y anemia nos primeros díes de vida. Nun siendo que se trate bien ceo con vitamina B6, el neñu desenvuelve un seriu retardo mental permanente.

Referencies editar

  1. Lehninger, A. L., 1976. Cursu curtiu de Bioquímica. Omega, Barcelona, 447 pp.
  2. «Vitamina B6 o Piridoxina».

Enllaces esternos editar