Vorarlberg ye unu de los nueve estaos federaos en que ta estremada Austria. Cuenta col so propiu gobiernu y la so capital ye Bregenz. Tien una superficie de 2.601 km² y una población de 372.791 habitantes (2001). Llenda al N con Alemaña (estáu de Baviera), al E col estáu de Tirol, al S y NO con Suiza (al S col cantón de Grisones y al NO con  el cantón de St. Gallen), y al O en 35 km con Liechtenstein (conceyos de Vaduz, Schaan, Rugell, Schellenberg, Mauren, Eschen, Planken, Triesenberg y Triesen).

Vorarlberg
flags of Vorarlberg (en) Traducir State coats of arms of Vorarlberg (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Austria Austria
ISO 3166-2 AT-8
Tipu d'entidá estáu d'Austria
Capital Bregenz
Nome llocal Vorarlberg (de)
División
Xeografía
Coordenaes 47°N 10°E / 47°N 10°E / 47; 10
Superficie 2601.48 km²
Llenda con Cantón de Sankt Gallen, Cantón de los Grisones, Tirol, Estáu Llibre de Baviera, Baden-Württemberg y Liechtenstein
Puntu más altu Piz Buin (es) Traducir
Altitú media 1063 m
Demografía
Población 397 139 hab. (1r xineru 2020)
Densidá 152,66 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00 y UTC+02:00
vorarlberg.at y vorarlberg.gv.at
Cambiar los datos en Wikidata

El so nome deriva de "vor" ('antes o delantre' n'alemán) y "Arlberg", esto ye 'delantre del Arlberg', que ye una cadena de montes, los Arlberg, nel este de la rexón, como llende natural con Tirol.

Relieve de Vorarlberg

Alministrativamente ta estremáu en cuatro distritos, que les sos capitales son:

Otres poblaciones destacaes:

Nel norte ta bañáu pol Llagu de Constanza o Bodensee. El ríu Rin ye la frontera natural con Suiza. Otros ríos: Lech, Bregenzer Ach, Dornbirner Ach.

Historia editar

Parte de la provincia de Retia sol imperiu romanu se germanizó mientres la Edá Media pol grupu de los alamanes, polo que güei falen un dialeutu alemánico (alemannisch) distintu del restu d'Austria (bavaroaustríaco).

Formó parte de les posesiones de la Casa d'Habsburgu en Suabia y, tres les guerres napoleóniques, foi la única parte que caltuvieron nesa rexón.

Tres la Primer Guerra Mundial, que desfixo'l imperiu austro-húngaru, el 11 de mayu de 1919, nun referendu entamáu en Vorarlberg, más del 80% de la población votó a favor de que l'estáu integrar a la Confederación Suiza. Sicasí, la oposición del gobiernu d'Austria, los Aliaos, los lliberales suizos, los suizos italianos y los romandos torgó dicha anexón. «Rival Regions». Consultáu'l 3 de payares de 2017.</ref> refugó a esa población, y amás espulso a la xente que llograra esa fazaña.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar