Wikinoticies

proyectu de Wikimedia de fonte de noticies llibre

Wikinoticies (Wikinews n'inglés) ye una fonte de noticies de conteníu llibre y un proyeutu de la Fundación Wikimedia. Wikinoticies dexa que cualquier persona reporte noticies sobre una amplia variedá de temes. La so misión, como s'espresa na so páxina principal, ye crear un ambiente diverso onde ciudadanos reporteros pueden informar de forma independiente les noticies sobre una amplia variedá d'eventos actuales.

Ficha de softwareWikinoticies
Autor orixinal Wikimedia community (en) Traducir
Versión inicial 8 payares 2004
Tipu sitiu MediaWiki y proyeutu de Wikimedia
Llicencia Creative Commons Attribution 2.5 Generic (en) Traducir
Clasificación n'Alexa 65 929
N'asturianu Non Non
Más información
Twitter wikinews
Facebook Vikinovaĵoj-399701293472655 y wikinews
Sitiu web Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

En payares de 2004, creóse un wiki pa pruebes del proyeutu. Trátase d'un subproyecto de la fundación Wikimedia, y foi aprobáu pol Conseyu directivu (board of Trustees). N'avientu de 2004, el sitiu camudó de prueba de conceutu a pruebes beta. Tamién se creó una edición n'alemán el 6 d'avientu de 2004.

El 28 y 29 de xineru de 2005 creáronse les versiones española, francesa, neerlandesa y sueca. La versión búlgara empezó'l 6 de febreru, ente que el 19 del mesmu mes llanzáronse les versiones polaca, portuguesa y rumana. El 1 d'abril empecipiaron llabores les versiones italiana y ucraniana. El 23 de mayu arrincó la versión serbia y el 14 de xunetu empecipió la xaponesa. A empiezos de payares arrincaron les ediciones n'hebréu y rusu. N'avientu fueron creaes les versiones n'árabe y tailandés. En xineru de 2006 salió la versión en noruegu. Dos meses dempués apaeció la versión en chinu. El 26 de mayu foi estrenada la versión en catalán, la versión n'esperantu vio la lluz en febreru de 2010, y la so primer noticia foi publicada'l 27 d'esi mesmu mes.

Dende'l 3 de xunu de 2009,[1] Wikinoticies n'español implementa'l sistema de versiones revisaes, convirtiéndose nel primer proyeutu de Wikimedia n'español n'implementar esti tipu de sistema.

Misión editar

La misión de Wikinoticies ye "construyir un sitiu web pa presentar conteníu actualizáu, relevante, noticioso y entreteníu ensin prexuicios", Wikinoticies ye un recursu tanto informativu como d'entretenimientu. Dan la bienvenida a los contribuyentes y animar a esplorar conceutos distintos pa presentar información interesante y oportuna. Busca nuevos formatos pa presentar los sos conteníos y llucha p'abrir les puertes y dexar que la xente de tol mundu beneficiar d'esi trabayu.

Carauterístiques editar

Al igual que Wikipedia, Wikinoticies comparte dalgunes de les sos carauterístiques, tales como neutralidá, verificabilidad y omisión de comentarios personales nos artículos.

Neutralidá editar

Wikinoticies escribe con un puntu de vista neutral (PVN). Esti principiu establez, en resume, que los artículos tienen de contener fechos, y nos casos en qu'haya opiniones diverxentes (más d'un puntu de vista) alrodiu de una tema, se dexe en claru nel artículu tal fechu, estremando sobre qu'hai disputa de aldericar. La neutralidá nun ye despintar puntos de vista sinón amosar la diversidá por que cada persona adopte la opinión de la so preferencia. Trátase de dicir lo que la xente cree ciertu, y non de dicir lo que ye ciertu. Asina, en casu de discutiniu, van esponese los puntos fuerte y débil según cada puntu de vista, ensin tomar partíu.

Verificabilidad editar

Wikinoticies cita los sos artículos con "fontes" —Wikipedia usa referencies. Solamente pueden utilizase fontes qu'otres persones podríen verificar razonablemente, como fontes y diariu online. Pa fontes online, acéptase que'l sitiu rica rexistru gratuitu, pero non que tenga que ser pagu.

Na páxina de recursos de Wikinoticies hai delles posibilidaes pa fontes online, y xeneralmente aceptaes como fonte d'una noticia.

Wikinoticies solo cita les sos fontes si usar al escribir l'artículu. En casu de nun usar información de nenguna axencia o páxina califíccase como un "Reportaxe Orixinal".

Edición editar

Al igual que munchos de los proyeutos de la Fundación Wikimedia, Wikinoticies dexa la llibre edición nos sos artículos, sicasí, estos son protexíos 7 díes dempués de publicar pa evitar el vandalismo. Solo los Editores de Prensa y los Alministradores pueden editar los artículos protexíos.

En Wikinoticies cualquier persona puede crear un nuevu artículu y tou usuariu puede editalo primero que esti sía protexíu por cuenta de la política de les versiones revisaes. Wikinoticies foi creada cola idea de xenerar testos calidable, actualizaos y ensin prexuicios escontra nada nin naide.

A diferencia de los demás proyeutos en Wikinoticies ye mayor el llabor que tien de realizase de cutio pos tienen de crease artículos dende cero, citando les fontes y actualizando los acontecimientos.

Al igual que tolos proyeutos de la Fundación Wikimedia, Wikinoticies tien Alministradores que realicen xeres de bloquéu y desbloquéu d'usuarios según edición en páxines protexíes o archivaes y otorgar permisos a otros usuariu pa poder editar en nuevos espacios del proyeutu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar