Xinecomastia ye l'agrandamientu patolóxicu d'una o dambes glándules mamaries nel home. Ésti trestornu suel tar acomuñáu a una hiperprolactinemia (escesu de prolactina en sangre que tamién se sintetiza en varones). Tamién puede ser causada por hiperestrogenismo deriváu d'una patoloxía hepática como la cirrosis, una y bones el fégadu nun ye capaz de metabolizar los estróxenos. Los homes sometíos a tratamientu con estróxenos pueden desenvolver acúmulos de grasa en forma de mama, lo que se conoz como pseudoxinecomastia, magar ye frecuente que llegue a desenvolver verdaderes mames a lo que se llama xinecomastia. Ye la patoloxía mamaria más frecuente nel sexu masculín. Los varones obesos tamién suelen desenvolver una pseudoxinecomastia, de normal na pubertá dende los 11 o 14 años hasta los 20 o 21.

Xinecomastia

Home con xinecomastia
Clasificación y recursos esternos
CIE-10 N62
CIE-9 611.1
MedlinePlus 003165
PubMed Buscar en Medline mediante PubMed (en inglés)
Especialidá endocrinología (es) Traducir
Wikipedia nun ye un consultoriu médicu Avisu médicu 
[editar datos en Wikidata]

Graos de xinecomastia editar

La xinecomastia clasificar en graos[1]. Esta diferenciación dexa valorar la evolución del problema.

  • Grau I - Trátase de la primer fase de xinecomastia. L'aumentu que se repara nos tetos nun ye bien pronunciáu y amás nun se repara escesu de piel. El texíu glandular pue ser retiráu con facilidá.
  • Grau II - Nesta fase yá ye observable una hipertrofia moderada de les glándules mamaries y l'aumentu puede venir acompañáu d'una acumuladura de grasa na rexón.
  • Grau III - Presenta grasa y texíu glandular escesivu, según flacidez y escesu de piel nel llugar. La intervención quirúrxica de la xinecomastia de grau III rique una incisión esterna na areola, na piel y tamién una reposición aréolo-papilar.

Tratamientu editar

Una vegada refugaes les enfermedaes secundaries que puedan provocala, puede resolvese con ciruxía plástica o dacuando con una liposucción simple.

Na xinecomastia puberal ye conveniente esperar y si nun se resuelve bonalmente se extirpa quirúrgicamente. Suelse realizar por aciu una téunica de ciruxía endoscópica que dexa esplorar con detenimiento el senu y extirpar coles mesmes el texíu necesario. Les resultancies suelen ser satisfactorios.

Tamién puede realizase una liposucción si la cantidá de texíu graso ye importante. Nes pseudoxinecomasties, yá que l'aumentu ye por cuenta de la acumuladura de grases, la liposucción ye bien útil p'amenorgar el volume.

N'ocasiones puede apaecer en persones que tán tomando determinaes melecines, como un efeutu secundariu de los mesmos. Los fármacos que con más frecuencia presenten esti problema son l'empléu d'inhibidores de la bomba de protones según Calcioantagonistas, Yolagogo, Dixital, Estróxenos, Griseofulvina, Isoniacida, Finasterida, Metildopa, Fenitoína, Espironolactona, cimetidina y los anabolizantes esteroideos.

Intervención editar

La intervención realizar por aciu una incisión na areola siguiendo la curva natural en forma de círculu dende onde'l ciruxanu estrayi la glándula mamaria que ye la que provoca l'escesu de volume mamario. En dellos casos nun ye necesariu la estracción y con una liposucción zúcase l'escesu de grasa al traviés d'una cánula. El tratamientu más común ye la combinación de los dos.

La intervención tien un tiempu mediu d'ente una y dos hores por mama. La hospitalización depende de la gravedá de la operación siendo munches vegaes necesaria, y l'anestesia suel ser xeneral, una y bones el procedimientu ye paecíu al extirpamiento de los pechos nes muyeres.

Postoperatorio editar

Una vegada realizada la operación ye necesariu guardar reposu absolutu mientres les primeres 48 hores, onde'l paciente atopar nuna posición semireclinada. Nesti tiempu, ye posible que'l paciente sienta una molestia, bien paecida a la sensación d'aguyetes nel pechu. Los dos selmanes siguientes, el paciente tien d'evitar o llindar les actividaes físiques y hasta los 30 díes ye necesariu llevar una faxa quirúrxica.

Una vegada pasaos 30 díes, el paciente puede volver volver# a entamar l'exerciciu físicu.

Contraindicaciones editar

La intervención de xinecomastia ta contraindicada para fumadores o persones con problemes col alcoholismu, según pa persones con enfermedaes cardiovasculares, autoinmunes, sistémicas o con problemes de cuayamientu.

Referencies editar

  1. Sanpere, Rafael (14 de setiembre de 2017) (en castellanu). Grado y tipos de xinecomastia masculina.. Ginecomastia & Guapura Masculina. http://www.laginecomastia.info/grados-de-ginecomastia/. Consultáu'l 18 d'ochobre de 2017.