Los 'estróxenos' son hormones sexuales esteroideas (derivaes del colesterol) de tipu femenín principalmente, producíos polos ovarios, la llibradura mientres l'embaranzu y, en menores cantidaes, poles glándules adrenales.

Estróxenu
clase de compuestos químicos con aplicaciones o funciones similares (es) Traducir
esteroide sexual (es) Traducir, hormona y hormona esteroide (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Estriol (E3). Notar los dos grupos hidroxilos (-OH) adxuntos al aniellu D (aniellu estremu derechu).
Estradiol (E2). Notar el grupu hidroxilo adxuntos al aniellu D. El 'di' referir a dambos esti hidroxilo y el del aniellu A (estremu esquierdu).
Estrona (E1). Notar el grupu cetona (=O) axuntu al aniellu D.

Principales estróxenos editar

Deriven de los andróxenos, hormones sexuales masculines.

Mecanismu d'aición editar

Na so función endocrina, los estróxenos traviesen la membrana celular pa llegar al nucleu, nel que s'encarguen d'activar o desactivar determinaos xenes, regulando la síntesis de proteínes.

Funciones editar

Los estróxenos inducen fenómenos de proliferación celular sobre los órganos, principalmente endometriu, mama y el mesmu ovariu. Tienen ciertu efeutu preventivu de la enfermedá celebru vascular y, sobre'l endometriu, actúen coordinadamente colos gestágenos, otra clase d'hormona sexual femenina qu'induz fenómenos de maduración. Los estróxenos presenten la so mayor concentración nos primeres 7 díes del ciclu menstrual.

Los estróxenos actúen con diversos grupos celulares del organismu, especialmente con dellos rellacionaos cola actividá sexual, col celebru, con función endocrina y tamién neurotransmisora.

Al regular el ciclu menstrual, los estróxenos afecten el tracto reproductivu, l'urinariu, los vasos sanguíneos y del corazón, los güesos, les mames, la piel, el pelo, les membranes mucoses, los músculos coxales y el celebru. Los calteres sexuales secundarios, como'l vellu púbicu y de les axilas tamién empiecen a crecer cuando los niveles d'estróxenu aumenten. Munchos de los sistemes orgánicos, incluyendo los sistemes musculoesquelético y cardiovascular, y el celebru, tán afeutaos polos estróxenos.

  • Inflúin nel metabolismu de les grases y el colesterol del sangre. Gracies a l'aición de los estróxenos los niveles de colesterol caltiénense baxos ya inducen la producción del "colesterol bonu".
  • Ayuda a la distribución de la grasa corporal, formando la figura femenina con más acumuladura de la grasa en cadriles y senos.
  • Compensen l'aición d'otres hormones como la paratiroidea (PTH), que promueven la resorción ósea, faciendo que'l güesu fáigase fráxil y porosu. Actúa sobre'l metabolismu del güesu, torgando la perda de calciu del güesu y calteniendo la consistencia de la cadarma.
  • El descensu d'estróxenos afecta al comportamientu emocional de la muyer provocando cambeos d'humor, irritabilidá, depresión. (Refutado por Stanford University - Victor Henderson MD) [ensin referencies]
  • L'aumentu d'estróxenu incentiva los sentimientos de poder y competencia ente les muyeres tal como demostraron estudios recién, el más importante por Steven Stanton de la Universidá de Michigan xunto con Oliver Schultheiss de la Universidá Friedrich-Alexande.
  • A pesar de la idea espublizada de que los estróxenos nun inflúin na escitación nin nel orgasmu na muyer, recién estudios determinaron que sí inflúin nel mambís sexual.[ensin referencies]
  • Tienen un papel importante na formación del coláxenu, unu de los principales componentes del texíu conectivo.
  • Aguiyen la pigmentación de la piel sobremanera en zones como tetos, areoles y xenitales.

Referencies editar

Enllaces esternos editar