El xuiciu d'Osiris yera l'acontecimientu más importante y trascendental pal difuntu, dientro del conxuntu de creencies de la mitoloxía exipcia.

Ritual del Pesáu del Corazón per parte d'Anubis, Sortilegio 125 del Papiru de Ani Llibru de los Muertos.

Na Duat, l'espíritu del fináu yera empuestu pol dios Anubis ante'l tribunal d'Osiris. Anubis estrayía máxicamente el Ib (el corazón, que representa la conciencia y moralidá) y depositar sobre unu de los dos platillos d'una balanza. El Ib yera apiláu cola pluma de Maat (símbolu de la Verdá y la Xusticia Universal), asitiada nel otru platillo.

Mientres, un xuráu compuestu por 42 dioses formulába-y entrugues alrodiu de la so conducta pasada, y dependiendo de les sos respuestes el corazón menguaba o aumentaba de pesu. Tot , actuando como escriba, anotaba los resultaos y apurrir a Osiris.

Sentencia editar

A la fin del xuiciu, Osiris dictaba sentencia:

Si esta era positiva la so Ka (la fuercia vital) y la so Ba (la fuercia anímico) podíen dir atopase cola momia, conformar el Aj (el "ser benéficu") y vivir eternamente en los campos de Aaru (El Paraísu na mitoloxía exipcia).

Pero si'l veredictu yera negativu, el so Ib yera refundiáu a Ammyt, la devoradora de los muertos (un ser con cabeza de cocodrilu, pates traseres d'hipopótamu y melena, torso y pates delantreres de lleón), qu'acababa con él. Esto denominábase la segunda muerte y suponía pal difuntu'l final de la so condición d'inmortal; aquella persona dexaba d'esistir pa la historia d'Exiptu.

La Xustificación editar

 
Ammit

El términu "xustificáu" o "con xusta voz" designa la condición del difuntu que pasa con ésitu la prueba del xuiciu ante'l tribunal d'Osiris. Esta escena llamada polos traductores griegos "psicostasis" o "pesaje de l'alma" constitúi'l capítulu 125 del Llibru de los Muertos, más esautamente llamáu "llibru derere aquel que podía presentar una conducta intachable. Les oraciones del Llibru de los Muertos, amás de sirvir p'amosar a los dioses un rellatu de vida ensin faltes, yeren una propuesta de comportamientu moral:

Na Edá Media editar

Na Edá Media, la psicostasis va ser conocida como Posu de les Almes, como forma de representación del Xuiciu final, onde l'Arcánxel San Miguel pesa na balanza de la xusticia les distintes almes. Nun platillo apaecen les virtúes y n'otru los vicios, carauterizáu como un neñu. El diañu suel apaecer cerca na escena, procurando que la balanza inclinar escontra'l so favor.[1]

Referencies editar

  1. Lajo Pérez, Rosina (1990) Léxicu d'arte. Madrid - España: Akal, páx. 163. ISBN 978-84-460-0924-5.

Enllaces esternos editar