Yelena Lvovna Shushunova (23 d'abril de 1969San Petersburgu – 16 d'agostu de 2018San Petersburgu) ye una ximnasta artística rusa que compitió representando a la Xunión Soviética, campeona olímpica, mundial y europea na década de los ochenta.

Yelena Shushunova
Vida
Nacimientu San Petersburgu23 d'abril de 1969
Nacionalidá Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética  (23 abril 1969 -  26 avientu 1991)
Bandera de Rusia Rusia  (26 avientu 1991 -  16 agostu 2018)
Muerte San Petersburgu16 d'agostu de 2018[1] (49 años)
Sepultura cementerio Bogoslovskoe (es) Traducir
Causa de la muerte neumonía
Estudios
Estudios Lesgaft National State University of Physical Education, Sport and Health (en) Traducir
Llingües falaes rusu
Oficiu
Oficiu ximnasta artística
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Entamos editar

Yelena debutó internacionalmente nos europeos junior d'Ankara en 1982, onde ocupó un discretu 15º llugar na competición xeneral, anque llamó l'atención pola so victoria en suelu. En 1983 tuvo delles resultancies destacaes, ente ellos la victoria en suelu nos campeonatos de la Xunión Soviética, o'l tercer puestu na Spartakiada de Moscú.

Como tantos otros deportistes sufrió los efeutos del boicó del so país a los Xuegos Olímpicos de Los Angeles 1984, nos que cuntara seriamente pa llograr una o delles medayes. En llugar d'eso tuvo que conformase con participar nos Xuegos de l'Amistá, una competición alternativa a los Xuegos Olímpicos que s'apostó en Olomouc, Checoslovaquia, y onde participaron deportistes de los países que nun allegaron a Los Angeles. Shushunova acabó tercera nesta competición, que'l so nivel yera a lo menos igual a la de la olimpiada, yá que les soviétiques yeren los meyores del mundu nesa dómina.

Campeona mundial y europea editar

En 1985 consolidóse como una de les grandes ximnastes del mundu al proclamase n'Helsinki campeona d'Europa, y pocu dempués en Montreal, campeona del mundu, anque empatada na primer posición col so compatriota Oksana Omelianchik. De xacíu la Xunión Soviética quedó campeona por equipos, y Shushunova sumó amás l'oru en saltu, la plata en suelu y el bronce na barra d'equilibrios.

En 1987 les ximnastes rumanes aprucieron con gran fuercia, y Shushunova sufrió un doble gana ante elles. Primero nos campeonatos d'Europa celebraos en Moscú, onde venció la rumana Daniela Silivas, mientres Shushunova túvose que conformar col bronce empatada cola búlgara Diana Dudeva (segunda foi la soviética Alevtina Pryakhina). Y pocu dempués la más importante nos Campeonatos del Mundu de Rotterdam, onde les rumanes desbancaron a les soviétiques na competición por equipos, ente que na individual l'oru #llevar la rumana Aurelia Dobre, con Shushunova segunda y Daniela Silivas tercer. Shushunova ganó oru en suelu y saltu, plata en barra d'equilibrios y bronce n'asimétriques.

Xuegos de Seúl '88 editar

Los Xuegos Olímpicos de Seúl 1988 foi la competición más importante na carrera deportiva de Shushunova, y l'acontecimientu pol que siempres va ser recordada. Nunos Xuegos ensin boicóes, por fin díbase a resolver la supremacía na ximnasia mundial, y esta vegada les soviétiques demostraron la so gran categoría y vencieron a Rumanía na competición por equipos. Sicasí lo que más se recuerda d'estos xuegos ye l'agónicu enfrentamientu ente la soviética Shushunova y la rumana Daniela Silivas por faese cola medaya d'oru na competición individual.

Dambes ximnastes raspiaron la perfeición en toos y #cada unu de los sos exercicios, de manera que se llegó al postreru de los aparatos, el saltu, con una llixera ventaya (0.025 puntos) de Daniela Silivas sobre Shushunova. Nel saltu Silivas llogró una puntuación de 9.950. D'esta forma Yelena Shushunova, que saltaba dempués, tenía na so mano superar a la rumana, pero pa ello precisaba consiguir un 10, esto ye, un saltu perfectu.

Una de les escenes más recordaes de los Xuegos ye la de Yelena concentrándose pa realizar el saltu definitivu, cola so cara hierática, mientres al so llau Daniela Silivas que yá saltara, espera'l desenllaz de la competición. Fueron unos momentos de gran tensión ya intensidá que remataron cuando Shushunova fixo'l so saltu y la nota unánime de los seis xueces foi de 10. Shusunova proclamábase asina campeona olímpica, l'únicu títulu que-y faltaba na so estraordinaria carrera deportiva. Shushunova y Silivas protagonizaron en Seúl una de les meyores competiciones de la hestoria. Díes dempués Silivas consiguió un gran ésitu al vencer en trés finales por aparatos, mientres Shushunova túvose que conformar cola plata n'asimétriques y el bronce en barra de equilibros. Curiosamente esta vegada falló nel saltu, l'aparatu que lu había convertíu en campeona del concursu xeneral.

Retirada editar

Tres los Xuegos, Yelena Shushunova #retirar de la ximnasia. Tenía 19 años y nos cuatro años que van de 1985 a 1988 foi la gran dominadora nesti deporte. Dalgunos de los sos exercicios tán güei prohibíos pol so gran riesgu pa les ximnastes.

En 2004 foi incluyida nel Salón de la Fama de la Ximnasia Internacional.

Referencies editar

Enllaces esternos editar