ANA-Aeroportos de Portugal

L'ANA-Aeroportos de Portugal tien la so sede en Lisboa ya integra delles empreses del sector de l'aviación. Esta empresa nació en 1998 d'una dixebra de l'antigua Empresa Pública Aeropuertos y Navegación Nérea en dos empreses distintes. La empresa caltuvo l'oxetivu social d'emprestar serviciu públicu aeroportuario de sofitu a l'Aviación Civil pasando'l serviciu públicu aeroportuario de sofitu al navegación aérea civil a ser responsabilidá de la Navegación Nérea de Portugal. El tresporte aereu sigui reafitando la so posición como un mediu de tresporte n'espansión, polo qu'esti grupu reafítase estratéxicamente, pa la prestación de servicios con elevaos patrones calidable, y con una xestión empobinada pal mercáu y pa la creación de valor.

Aeroportos de Portugal
operador de base fixa
Llocalización
Sede Lisboa
Direición Portugal
Forma xurídica sociedade anónima (es) Traducir
Historia
Fundación1998
Sector
Industria operador de base fixa
Participación empresarial
Propietariu de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Aeropuertu de Porto

Los aeropuertos de Lisboa (Portela), Faro, Porto (Francisco Sá Carneiro), Ponta Delgada (Juan Pablo II), Horta, Santa Maria y Flores tienen la so xestión, esplotación y desarrollu al cargu d'ANA, S.A.

Empreses como a NAER (Nuevu Aeropuertu), Portway (Handling de Portugal), ANAM (Aeropuertos y Navegación Nérea de la Madeira) y ADA (Alministración d'Aeropuertos, en Macáu), cunten con una participación de l'ANA-Aeroportos de Portugal S.A. nun gran porcentaxe de la so capital.

Historia editar

ANA Aeropuertos nel periodu 1986-2004 editar

1986-1989

El fin de los años 80 dio llugar a una fuerte espansión económica y del tráficu aereu mundial y nacional. P'ANA foi una dómina d'inversión nes infraestructures básiques, cola renovación de los sistemes de Control del tráficu aereu y de los aeropuertos de Lisboa, Porto y Faro. Crecieron tamién les actividaes non aeroportuarias: estacionamientos, tiendes llibres d'impuestos, oficines d'arriendu de vehículos. Nestes feches produz la construcción de la sede de la empresa y de los edificios pa los terceros: transitos, concesionarios y compañíes aérees. Foi tamién una fase d'integración n'órganu internacionales como Eurocontrol, ICAA (Asociación Internacional d'Aeropuertos Civiles), ICAO (Organización Internacional d'Aviación Civil) y OACI (Conseyu Internacional d'Operadores Aeroportuarios).

1990/1992

La década de los 90 empezó cola crisis del Golfu, que tuvo un impautu na aviación y na economía mundial. Otres fontes d'inestabilidá fueron la Guerra en Yugoslavia, la reunificación d'Alemaña y el desaceleramiento de la economía de la Xunión Europea. Estes circunstancies significaron pa l'ANA'l fin d'un ciclu d'inversiones autofinanciadas, obligando a recurrir al creitu pa soportar el so desarrollu. A pesar d'eses dificultaes, siguieron siendo reforzaes les infraestructures, con especial incidencia nos aeropuertos de Lisboa, Faro y Ponta Delgada y, na navegación aérea, el proyeutu Atlánticu. En 1991 foi llevada a cabu la lliberalización del mercáu européu, col fin d'acabar colos monopolios y del control tarifario, midíes que supunxeron grandes desafíos. Pa face-yos frente, en 1992 l'ANA dio en una fonda reestructuración, que les sos pallabres clave – Vecera y Eficacia – marcaron el sentíu de la so crecedera nos años siguientes.

1993/1998

D'esa reestructuración resultó una reorientación de la empresa nel sentíu de la competitividá. Adoptóse una xestión descentralizada que tresfería capacidá de decisión pa les diverses árees de negociu: los Aeropuertos, los Centros de Control de Tráficu Aereu, l'Área d'Actividaes Comerciales y l'Área d'Estudios y Proyeutos d'Infraestructura Aeronáutica. La estructura organizativa llogró simplicidá y eficacia. Foi instituyida una política tarifaria capaz d'atraer grandes veceros con una meyor rellación costu/beneficio. Amplióse la rentabilidá comercial de los aeropuertos, cola atribución de diverses concesiones. Foi nesi periodu cuando l'ANA reafitó la so capacidá d'emprestar servicios a terceros, nel país y nel esterior. Los aeropuertos de Funchal y Macáu fueron los primeros en confiar a la empresa la so xestión. La inversión n'infraestructures prosiguió, con meyores nos diversos aeropuertos y na xestión del tráficu aereu. Nuna fase d'espansión económica y del tráficu, con intensa competencia ente destinos y aeropuertos, l'ANA respondió con una continua crecedera, coronáu nel añu de la Expo '98 con un desempeñu récor, tantu en volume de negocios como na resultancia líquida y nes inversiones. A finales de 1998 ANA Aeropuertos, EP biforcar en dos nueves empreses, a les cualos dexaba un legáu d'infraestructures, bonos indicadores económicos y sociales y una cultura de competitividá. Nacen ANA-Aeropuertos de Portugal, S.A., empobinada a la xestión aeroportuaria, y NAV, EP, pa la navegación aérea.

1999/2004

ANA, SA nacía nun contestu d'acelerada globalización, con un movimientu cada vez más intensu de bienes y persones. La so competitividá y la del país dependíen de les respuestes a esa nueva realidá.

Una d'eses respuestes foi una nueva visión estratéxica, que definió a ANA como un grupu de referencia nos servicios aeroportuarios. Un grupu qu'integraba, ente otres empreses, a Portway, a operar dende 2000 nel handling, y a NAER, creada en 1998 pa llevar a cabu'l nuevu aeropuertu de Lisboa.

La construcción del nuevu aeropuertu foi decidíu pol Gobiernu non solo pa responder a l'anunciada saturación de Portela, sinón pa dotar al país d'un polu atlánticu de conexón a Europa. En 1999 foi definida'l so llocalización y en 2000 el so modelu: un alcuerdu públicu-priváu, articuláu cola privatización de la mesma ANA.

Entrín y non, prosiguiría la espansión de Portela, con vistes a algamar la so plena capacidá, ente que l'Aeropuertu Sá Carneiro llogró un nuevu plan de desarrollu, centrándose en sirvir a tol noroeste ibéricu. L'Aeropuertu de Madeira, una proeza de la inxeniería, abrió l'archipiélagu a les grandes aeronaves. Y prosiguiría la remodelación del Aeropuertu de Faro, buscando convertilo nel meyor aeropuertu turísticu de la Península.

Esa orientación a la espansión y competitividá sufrió un seriu revés l'Atentaos del 11 de setiembre. La crisis na economía y na aviación llevaron a una fuerte perda de ganancies, agravada pol aumentu de los costos cola seguridá. La inestabilidá internacional y les dificultaes económiques del país llevaron al traste los grandes proyeutos como'l del nuevu aeropuertu de Lisboa, suspendíu pol Gobiernu en 2004.

Nesi contestu, llogró tamién más relevancia l'adopción d'una estructura más austera y con menores costos, capaz de partir recursos y procedimientos ente tol grupu. Esa reestructuración, asocedida ente 2002 y 2004, foi un pasu más na creación de les condiciones indispensables a la privatización.

2004, nun produciéndose la esperada recuperación, foi l'añu en que'l tráficu nos aeropuertos de l'ANA volvió crecer. Pa esto contribuyó la Euru 2004, pero tamién una bona estratexa comercial, con precios ya incentivos flexibles qu'atraxeron nueves compañíes aéreessobremanera les low cost.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar