Abdul Hamid II (en turcu otomanu: عبد الحميد ثانی `Abdü'l-Ḥamīd-i sânî, en turcu: İkinci Abdülhamid; Istambul, 21 de setiembre de 1842 - ibidem, 10 de febreru de 1918), foi'l 34º sultán del Imperiu otomanu (21 de setiembre de 1842Estambul – 10 de febreru de 1918Palacio Beylerbeyi (es) Traducir), depuestu pola sulevación militar de los Mozos Turcos pa ser sustituyíu pol so hermanu, Mehmed V.

Abdul Hamid II
sultán del Imperio Otomano (es) Traducir

31 agostu 1876 - 27 abril 1909
Murad V (es) Traducir - Mehmed V (es) Traducir
Sultán

Vida
Nacimientu Estambul[1]21 de setiembre de 1842[2]
Nacionalidá Bandera otomana Imperiu Otomanu
Muerte Palacio Beylerbeyi (es) Traducir[3]10 de febreru de 1918[4] (75 años)
Sepultura Mausoleum of Mahmud II (en) Traducir
Familia
Padre Abdülmecit I
Madre Tirimüjgan Kadın
Casáu con Nazikeda Kadın (es) Traducir
Sazkar Hanım (es) Traducir
Müşfika Kadın (es) Traducir
Peyveste Emukhvari (es) Traducir
Fatma Pesend Hanım (es) Traducir
Behice Maan
Emsalinur Kadın
Dilpesend Kadın
Nurefsun Kadın
Mezide Mestan Kadınefendi
Bedrifelek Kadınefendi
Bidar Kadın (es) Traducir
Saliha Naciye Hanım
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Dinastía Osmanlí (es) Traducir
Oficiu soberanu
Llugares de trabayu Estambul
Premios
Creencies
Relixón islam
sufí (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Segundu fíu del sultán Abd-ul-Mejid I y de la so esposa, l'armenia Tirimüjgan (Virjin), Abdul Hamid aportó al tronu tres el derrocamientu del so hermanu Murad V el 31 d'agostu de 1876. Foi l'últimu sultán otomanu en tener poderes absolutos, y el que retrasó nunes décades el advenimiento de la dómina moderna a Turquía, polos sos métodos autoritarios y de cutiu despiadaos pa tratar coles fuercies separatistes; y les sos maniobres diplomátiques, utilizando un poder europeo contra l'otru.

Política esterior editar

En 1877 españó la guerra ruso-turca (1877-1878), que terminó nun desastre pal Imperiu otomanu. Rusia impunxo un duru tratáu, el de San Stefano, que se sometió a una asamblea europea celebrada en Berlín, que lo aprobó'l 13 de xunetu de 1878, anque anidiáu polos esfuerciu diplomáticos del Gobiernu británicu de Benjamín Disraeli.

La consecuencia d'esta derrota foi l'esmembramientu del Imperiu otomanu, qu'incluyó la cesión o «arrendamientu» al Reinu Xuníu de la islla de Xipre, y obligáu pola so debilidá, l'almisión del protectoráu francés sobre Tunicia en 1881. L'imperiu tamién tuvo problemes n'Exiptu, onde un jedive desacreditado, Ismail, tuvo que ser depuestu.

En 1879 españó una rebelión de corte nacionalista, dirixida por un oficial del exércitu exipciu, Ahmed Urabi. Abdul Hamid caltuvo tan males rellaciones col pachá Urabi, que'l Reinu Xuníu entartalló la rebelión unviando les sos tropes cola sida de «imponer l'orde» en 1882, consiguiendo'l control virtual sobre Exiptu y Sudán, anque oficialmente siguieron siendo provincies otomanes hasta 1914. En 1923, el tronu del pavu real arrenunció a los sos derechos sobre Exiptu y Sudán, roblando'l Tratáu de Lausana. L'autonomía de Creta en 1898 y l'independencia de Bulgaria en 1908 fueron otres consecuencies de la debilidá turca.

Política interior editar

Al xubir al tronu tres la guerra ente la Sublime Puerta y Serbia en 1876, y la presión del grupu Mozos Otomanos y del so xefe, el Gran Visir Ahmet Mithat, un políticu pro occidental, ésti obligó-y a promulgar el 23 d'avientu de 1876 una Constitución, instaurando un Senáu y una cámara de Diputaos, declarando la igualdá ante la llei de tolos ciudadanos, incluyíos los cristianos; la indisolubilidad del Imperiu, la independencia de los tribunales, etc. Al ser derrocáu Ahmet Mithat en 1877, Abdul Hamid, que yera contrariu a estes reformes, eslleió'l Parllamentu. Darréu, executó a Midhat en 1884.

Alredor de 1890, los armenios empezaron a esixir les reformes que fueren prometíes en Berlín. En 1892 y 1893 empecipióse una rebelión en Merzifon y Tokat, y Abdul Hamid, a pesar de ser fíu de madre armenia, nun bazcuyó n'entartallar esta rebelión con duros métodos, utilizando a los musulmanes llocales (na mayoría de los casos a los curdos) contra'l pueblu armeniu. Ente 1894 y 1897, empezaron les masacres d'armenios, qu'acarretaron la muerte d'ente 100.000 y 300.000 ciudadanos, ente homes, muyeres y neños. Esto nun se conoció sinón hasta'l Xenocidiu armeniu de 1915. El mayor derramamiento de sangre foi na provincia de Sasun.

Creta buscaba la unificación con Grecia, y yá en 1897 una espedición griega saleó a Creta pa derrocar l'alministración otomana de la isla. Esti actu foi siguíu pola llamada Guerra de los Trenta Díes na que l'Imperiu otomanu ganó a Grecia. Sicasí, unos meses dempués Creta foi tomada pol Reinu Xuníu, Francia, y Rusia. El príncipe Jorge I de Grecia foi designáu como gobernante y l'Imperiu otomanu perdió Creta ..

Abdul Hamid siempres aguantó a la presión de los poderes europeos pa rindise tan solo a encomalo del desarrollu, considerándose'l campeón del Islam contra la cristiandá agresiva. Fomentó sistemáticamente la ideoloxía del pan islamismu, y amenorgó los privilexos de los estranxeros nel Imperiu, que de cutiu fueron vistos como una torga al gobiernu. Tamién fueron unviaos emisarios a países alloñaos pa predicar l'Islam y la supremacía del Califa. Mientres el so reináu, Abdul Hamid negar a almitir les ufiertes de Herzl pa pagar una parte substancial de la delda otomana en cuenta de una autorización que dexara a los sionistes instalar colonies en Palestina.

Les sos apelaciones al sentimientu musulmán fueron impotentes contra la desafección xeneralizada dientro del so Imperiu, por cuenta de la perenne mala alministración. En Mesopotamia y Yeme, les revueltes fueron reinales; en zones más próximes, nel exércitu caltuvo una apariencia de llealtá, y ente la población musulmana esistía un sistema de delación y espionaxe, según los arrestos masivos. Abdul Hamid llegó a encegolase cola paranoya de ser asesináu, y retiróse al aislamientu fortificáu del so Palaciu.

Nel branu de 1908 españó una revolución y el sultán, al enterase'l 23 de xunetu que les tropes de Tesalónica colaben contra Istambul, darréu capituló: el día 24 un decretu anunció la restauración de la constitución suspendida de 1876; a otru día decretos adicionales abolieron l'espionaxe y la censura, y ordenaron la lliberación de presos políticos. El 17 d'avientu, abrió'l Parllamentu turcu con un discursu nel que dixo que'l primer Parllamentu fuera eslleíu temporalmente hasta que la educación del pueblu fuera alzada a un nivel abondo alto gracies a l'ampliación de la instrucción en tol imperiu. Nenguna reforma educativa fuera aprobada nos 30 años anteriores.

La nueva actitú del sultán nun lu salvó del barruntu d'intrigar colos elementos reaccionarios del Estáu, un barruntu confirmáu pola so actitú escontra la contrarrevolución del 13 d'abril de 1909, conocida como'l Incidente del 31 de marzu, cuando una insurrección del exércitu derrocó al gabinete.

El gobiernu, restauráu por soldaos de Salónica, dirixíos pol movimientu llamáu Mozos Turcos, decidió deponer a Abdul Hamid, y el 27 d'abril, el so hermanu Reshad Efendi foi proclamáu como'l sultán Mehmed V. L'ex-sultán foi confináu a Salónica, nel Palaciu de Beylerbeyi, hasta qu'esa ciudá cayó ante los griegos en 1912.

Abdul Hamid II morrió en Magnesia de Xonia el 10 de febreru de 1918, malapenes unos pocos meses primero que'l so hermanu.

Foi l'últimu sultán relativamente autónomu del Imperiu otomanu. Mientres los sos vecinos europeos faíen ferrocarriles, producíen automóviles, instalaben tendíos llétricos ya inclusive empezaben a construyir aviones, l'Imperiu otomanu nun foi capaz de desenvolver nenguna industria avanzada. Los turcos vieron raramente dalgún beneficiu de les reformes llevaes a cabu sol reináu del Sultán.

Reformes editar

 
L'imperiu en tiempos de Abdul Hamid II, coles principales llinies ferriales.

En 1889, vio al Imperiu Alemán como un posible aliáu. El káiser Guillermu II foi convidáu a Istambul dos veces: el 21 d'ochobre de 1889, y nueve años más tarde, el 5 d'ochobre de 1898.

El káiser unvió oficiales alemanes, so la direición del barón Apinar von der Goltz, pa supervisar la reorganización del Exércitu otomanu y modernizar el so armamentu. Funcionarios del Estáu alemán fueron convidaos pa reorganizar les finances del Gobiernu turcu, nun intentu de Abdul Hamid de tomar les riendes del poder nes sos propies manes, yá que siempres resabió de los sos ministros. A cambéu, en 1899 concedió a los alemanes la construcción de la vía ferrial a Bagdag.

Un submarín turcu de la clase Nordenfelt foi'l primer submarín na Historia en llanzar un torpedu mientres taba somorguiáu, en 1886. Dos submarinos d'esta clase, Abdulhamid (1886) y Abdulmecid (1887) xunir a la flota otomana. Les sos pieces d'artillería fueron construyíes por Vignes D. (Chertsey) y Vickers (Sheffield) n'Inglaterra, y montaes nel Estelleru Naval d'Istambul.

L'esbarafuste financieru forzar a consentir un control estranxeru sobre la delda pública polo que, en por aciu un decretu publicáu n'avientu de 1881, apurrió una gran parte de les rentes del imperiu a l'Alministración Pública de la Delda en beneficiu de suscriptores, na so mayor parte estranxeros.

Abdul Hamid consiguió formar una alministración pública eficaz, pero los altos impuestos aforfugaben tanto a los musulmanes como a los cristianos, españando continues revueltes. Como represalia, producir n'Istambul una matanza d'armenios cola complicidá del propiu sultán, que los acusaba de connivencia colos europeos.

Mientres tol so reináu, la so máxima prioridá foi reforzar l'autoridá imperial amenorgando la del gran visir. Sintióse venceyáu al Califatu, promovió les pelegrinaciones a la Meca y contribuyó a la modernización de Turquía al construyir el Ferrocarril del Hiyaz ente 1900 y 1908, con intenciones tanto estratéxiques como relixoses. Colos años, consiguió amenorgar los sos ministros a la posición de secretarios, concentrando nél l'alministración del Imperiu, pero la disensión interna nun s'amenorgó: Creta foi constantemente un focu de tracamundiu. Los griegos que vivíen dientro de les fronteres otomanes del Imperiu nun taben satisfechos, al igual que los armenios.

Carauterístiques personales editar

A diferencia d'otros sultanes otomanos, Abdul Hamid II viaxó a otros países. En 1867, nueve años enantes de llegar al tronu, acompañó al so tíu nuna visita a Austria, Francia ya Inglaterra.

 
El sultán otomanu Adbul Hamid, de mozu.

Al so regresu, delles comentaristes destacaron el fechu de qu'acaballó práuticamente solo a la Mezquita de Eyüp Sultan, onde recoyó la espada de Osman. La mayoría de los observadores europeos esperaba qu'Abdul Hamid II tuviera idees lliberales, ya inclusive dellos conservadores inclinar a consideralo con barruntu, como un reformista peligrosu.

El cambéu esperáu nun esistió, el baxu nivel de los fondos públicos, una caxa fiscal vacida, la insurrección de Bosnia-Herzegovina, en 1875, la guerra con Serbia y Montenegru, y el sentimientu qu'espertó n'Europa pola crueldá utilizada al erradicar la rebelión búlgara na llamada Sulevación d'Abril, fueron toes elles razones que demostraron la so poca disposición a les reformes.

Mientres el so destierru en Salónica, convertir nun arteru ebanista (fabricó personalmente la mayor parte del so propiu moblame, qu'entá se caltién nos palacios de Yıldız y Beylerbeyi, n'Istambul).

Yera un apasionáu de la ópera y realizó de la so mano les primeres traducciones al turcu de les óperes europees. Tamién compunxo delles pieces operístiques pal acabante fundar ‘'Mızıka-ı Hümayun, teatru de la Ópera del Palaciu de Yıldız, y celebró ellí numberoses representaciones de les obres de más ésitu n'Europa, como s'amuesa na película L'últimu harén (1999), del direutor turcu-italianu Ferzan Özpetek, qu'empieza con una escena del sultán Abdul Hamid II asistiendo a una representación.

Medrosu d'atentaos contra la so persona, nun viaxó con frecuencia (anque más que munchos gobernantes previos), y ordenó realizar millares de fotografíes del so imperiu, fotografíes qu'apurrieron la evidencia visual de lo qu'asocedía nél. Agasayó grandes álbumes de fotografíes a distintos gobernantes y xefes d'Estáu, inclusive los d'Estaos Xuníos.

Foi tamién un poeta como munchos otros sultanes otomanos, los sos poemes fueron recoyíos pola so fía Aisha, nel llibru El mio padre, Abdul Hamid. Nuna ocasión regalo un aniellu al papa Lleón XIII.


Predecesor:
Murad V
Sultán otomanu
1876 - 1909
Socesor:
Mehmed V


Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 11 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Abdulhamid-II. Apaez como: Abdulhamid II. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 31 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. Afirmao en: Gran Enciclopedia Soviética (1969–1978). Sección, versículu o párrafu: Абдул-Хамид II. Data de consulta: 27 setiembre 2015. Editorial: Большая Российская энциклопедия. Llingua de la obra o nome: rusu. Data d'espublización: 1969.
  5. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.

Enllaces esternos editar