Academia Británica de les Artes Cinematográfiques y de la Televisión

L'Academia Británica de les Artes Cinematográfiques y de la Televisión (British Academy of Film and Television Arts, BAFTA) ye una organización benéfica qu'axunta a les personalidaes de les industries cinematográfica, televisiva y de los videoxuegos nel Reinu Xuníu.

Academia Británica de les Artes Cinematográfiques y de la Televisión
institución artística (es) Traducir y asociación caritativa (es) Traducir
Llocalización
Sede Londres
Direición Reinu Xuníu
Forma xurídica asociación caritativa (es) Traducir
Historia
Fundación1947
Datos económicos
Emplegaos 142 (2016, 2018)
139 (2017)
127 (2020)
140 (2019)
Ingresos totales 13 960 000 £ (2016)
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'academia ta compuesta, nel so conxuntu, d'aproximao 6500 miembros que tienen como oxetivu "sofitar, motivar ya inspirar a aquellos que trabayen nel cine, la televisión o'l mundu de los videoxuegos, identificando y premiando la so excelencia, y educando a aquellos que faen usu de cualesquier d'estes formes d'arte visual en movimientu".

Introducción editar

L'Academia creóse'l 16 d'abril de 1947 nuna xunta que tuvo llugar nel Hyde Park Hotel de Londres, onde asistieron, ente otros, los direutor de cine direutores David Lean, Alexander Korda y Carol Reed, l'actor Charles Laughton o l'escritor Roger Manvell. El so primer nome foi Academia Británica de Cinematografía (The British Film Academy) y el so primer presidente foi'l cineasta David Lean.

En 1958, l'Academia xunir al Sindicatu de Productores y Direutores (The Guild of Television Producers and Directors) pa formar la Sociedá de Cinematografía y Televisión (The Society of Film and Television), entidá que se convertiría en 1976 na actual Academia Británica de les Artes Cinematográfiques y de la Televisión.

La sede oficial de l'Academia atópase en Piccadilly, una de les principales aveníes de Londres, anque cunta con sedes n'Escocia (BAFTA Scotland), Gales (BAFTA Cymru), Nueva York (BAFTA East Coast) y Los Angeles (BAFTA/LA).

Esta asociación concede añalmente los sos premios pa reconocer a aquellos que contribuyeron col so trabayu creativu a la meyora de la cinematografía Británica. Al coincidir munchos de los sos miembros colos académicos con derechu a votu nos Óscar, les candidatures de dambos premios suelen coincidir, colo cual conviértense nuna bona piedra de toque pa la ceremonia de los Óscar. Por esta razón, los premios son conocíos como los Óscar Británicos.[1][2][3]

El premiu que se da nestos premios ye una escultura diseñada pol artista Mitzi Cunliffe y representa una mázcara, el símbolu tradicional del teatru y la traxicomedia.

Dende 1989, la sede de Los Angeles celebra la so propia ceremonia d'entrega de premios, llamaos los Britannia Awards.

Amás de los premios que da, l'Academia Británica realiza actuaciones educatives a lo llargo de tol añu, incluyendo proyeiciones de películes o retrospectives d'artistes.

Premios apurríos en Londres editar

Premios BAFTA de cine editar

Hasta l'añu 2001, la ceremonia d'entrega de los Premios de Cine de l'Academia Británica tenía llugar davezu mientres el mes d'abril o mayu, pero a partir del añu 2002, la ceremonia adelantrar al mes de febreru, pa preceder a los Premiu Óscar. En 2008, la ceremonia tuvo llugar na Royal Opera House, sustituyendo a la so sede habitual dende 2000, el Odeon Cinema. Estos premios tán abiertos a toes la nacionalidaes, a pesar de qu'esistan dos categoríes como son la Meyor Película Británica o la Meyor nueva estrella.

Película
Equipu de rodaxe {|

|- valign=top |

|

|}

Premiu d'Honor
Premiu de Serie
  • BAFTA a la meyor serie preescolar (dende 2006)


Premiu a la estrella emerxente editar

Esti premiu otorgar el mesmu día que los Premios BAFTA. El so fin ye promocionar a los nuevos talentos del mundu interpretativu, yá seya cinematográficu o televisivu. Los candidatos son escoyíos por un xuráu nomáu pola Academia, ensin tener en cuenta'l sexu o la nacionalidá, y el ganador ye escoyíu pol públicu. Esti premiu ta dedicáu a la memoria de Mary Selway, reconocida direutora de casting descubridora de grandes actores y actrices.

Premios BAFTA de televisión editar

La entrega de los Premios de Televisión de l'Academia Británica tien llugar mientres el mes d'abril o mayu de cada añu. Estos premios tamién son conocíos como los Premios BAFTA de la Televisión. Estos premios vienen apurriéndose dende l'añu 1954, y na so primer edición apurrir en 6 categoríes.

Ente los años 1968 y 1997, los premios de televisión y los premios cinematográficos apurrir na mesma ceremonia, pero col fin de dinamizarlas, dende la edición de 1998 volvieron apurrise en dos gales separaes.

Unos díes dempués de la ceremonia d'entrega de los premios de televisión realiza la ceremonia d'entrega de los premios téunicos, empobinaos a otres árees de la industria, como los efeutos especiales, el diseñu de producción o'l diseñu de vestuariu.

Estos premios tán abiertos puramente a programes de televisión británicos — a esceición del Pioneer Award, votáu pola audiencia —, anque cualquier mediu, yá seya por cable, satélite, televisión analóxica o televisión dixital del Reinu Xuníu puede presentar candidatos. Los programes presentaos debieron ser emitíos ente'l 1 de xineru y el 31 d'avientu del añu anterior al de la ceremonia.

Principales categoríes

Baftagate editar

La edición de los premios de 1991 convertir nuna de les más revesoses de la historia, cuando la serie Prime Suspect se impusó a la favorita, G.B.H., na categoría de Meyor Serial Dramáticu. No que se vieno a llamar como "Baftagate",[4] cuatro de los miembros del xuráu declararon públicamente votar pola serie G.B.H. y pidieron revisar los votos, pero estos fueren destruyíos.[5]

Premios BAFTA Infantiles editar

Los Premios Infantiles de l'Academia Británica fueron establecíos en 1995 pa premiar la excelencia nes artes visuales destinaes al públicu infantil, siendo apurríos nuna ceremonia que se celebra cada mes de payares.

Na edición de 2008, apurriéronse premios en 19 categoríes de cine, televisión, videoxuegos y conteníos online. La ceremonia d'entrega de premios tuvo llugar el 30 de payares de 2008 nel hotel London Hilton.[6]

Premios BAFTA de videoxuegos editar

L'Academia reconoció'l trabayu nel mundu de los videoxuegos y otros medios interactivos na primer entrega de les sos Premios BAFTA d'Entretenimientu Interactivo en 1998. El so fin yera compensar a los meyores sitios web y a los meyores videoxuegos realizaos añalmente.

Estos premios fueron dixebraos en dos ceremonies na edición de 2004;[7] per un sitiu creáronse los Premios BAFTA de Videoxuegos, premios que siguen anguaño, y per otru llau creáronse los Premios BAFTA Interactivos, que s'apurrieron hasta l'añu 2005, sumiendo nes ediciones posteriores.

En 2006, l'Academia anunció la so decisión de "otorgar a los videoxuegos el mesmu status qu'a les películes y a la televisión",[8] y confirmó que la ceremonia celebrada nel Camden Roundhouse de Londres el 5 d'ochobre sería televisada per primer vegada.[9]

Premios apurríos en Los Angeles editar

Premios Britannia editar

Los Premios Britannia concedíos pola BAFTA/LA, empezaron a daos en 1989 y tienen llugar ente ochobre y payares de cada añu. Estos premios nun s'apurren a películes o programes de televisión, namái a persones individuales.

Mientres los primeros 10 años d'historia del premiu namái s'otorgaba un premiu en cada edición, llamáu'l "Premiu Britannia a la excelencia nel cine", pero dende 1999 el númberu de premios foi creciendo, concediéndose cuatro na edición de 2005: el "Premiu Brittania Stanley Kubrick Britannia a la excelencia nel cine" (el premiu orixinal foi renombráu en 2000 como homenaxe a Stanley Kubrick); el "Premiu Britannia John Schlesinger a la excelencia artística en direición" (incluyíu en 2003 pa homenaxar al direutor John Schlesinger); el "Premiu Britannia a la excelencia artística nel entretenimientu internacional"; y el "Premiu Cunard Britannia a la contribución de toa una vida a la cinematografía internacional". Con esceición de los dos primeros de los premios, que son daos en toles ediciones, los otros dos premios pueden variar de nome o nun apurrise d'añu n'añu.

Dalgunos de los ganadores del Premiu Britannia son Denzel Washington, Kate Winslet, Sir Sidney Poitier, Rachel Weisz, Anthony Minghella, Tom Cruise, Dame Elizabeth Taylor, Mike Newell, Ronald Neame, Albert Broccoli, Michael Caine, Peter Ustinov, Martin Scorsese, Anthony Hopkins, Dustin Hoffman, John Travolta, Stanley Kubrick, Steven Spielberg, George Lucas, Hugh Grant, Peter Weir, Tom Hanks, Angela Lansbury, Helen Mirren, Helena Bonham Carter y Daniel Craig.

Premios apurríos n'Escocia y Gales editar

BAFTA Escocia editar

BAFTA Escocia ye l'organismu nacional de la Academia Británica de les Artes Cinematográfiques y de la Televisión n'Escocia, financiada principalmente pelos principales medios escoceses. Creada en 1997, apurren unos premios añales pa reconocer los llogros d'artistes y productores del cine y la televisión escocesa. Estos premios son distintos a los apurríos pola Academia Británica tantu en televisión como en cine, anque puede asoceder que películes o programes de televisión premiaos pola organización escocesa lo sían tamién pola británicu.

BAFTA Cymru editar

BAFTA Cymru ye l'organismu nacional de la Academia Británica de les Artes Cinematográfiques y de la Televisión en Gales. Creáu en 1991, celebren una ceremonia añal d'entrega de premios pa premiar los llogros consiguíos tantu por artistes como por productores galeses nel ámbitu del cine y la televisión. Estos premios son distintos a los apurríos pola Academia Británica tantu en televisión como en cine, anque puede asoceder que películes o programes de televisión premiaos pola organización galesa lo sían tamién pola británicu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar