Aeropuertu de San Sebastián

L'aeropuertu de San Sebastián ye un aeropuertu español d'Aena asitiáu a 20 km de la ciudá de San Sebastián, nel conceyu de Hondarribia (Guipúzcoa), xunto a la frontera ente España y Francia.

Aeropuertu de San Sebastián
aeropuertu y aeródromu de tráficu comercial
IATA: EAS • OACI: LESO
Llocalización
País España
AutonomíaIkurrina País Vascu
ProvinciaBandera de Gipuzkoa Guipúzcoa
Comarcas Bajo Bidasoa (es) Traducir
Conceyu Hondarribia
Coordenaes 43°21′23″N 1°47′26″W / 43.3564°N 1.7906°O / 43.3564; -1.7906
Aeropuertu de San Sebastián alcuéntrase n'España
Aeropuertu de San Sebastián
Aeropuertu de San Sebastián
Aeropuertu de San Sebastián (España)
Aeropuertu de San Sebastián alcuéntrase en País Vascu
Aeropuertu de San Sebastián
Aeropuertu de San Sebastián
Aeropuertu de San Sebastián (País Vascu)
Altitú 4,87 m
Historia y usu
Apertura1955
XestiónDireición José Manuel Sánchez Losada (es) TraducirENAIRE
Orixe del nome Donostia
Aeropuertu
Ciudá a la que sirve Donostia
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
CASA CN-235-300MPA de Salvamentu Marítimu nel Aeropuertu de San Sebastián.

El tráficu añal mientres l'añu 2013 foi de 244.952 pasaxeros, 6.237 operaciones y 20.000 quilos de carga.

El 29 d'ochobre de 2006 empezó la so actividá regular nel aeropuertu la compañía Spanair, con vuelos a Madrid en competencia direuta col grupu Iberia, pero por cuenta de la crisis interna de la compañía na que replegaron munches de les sos operaciones de Madrid pa tresvasales a Barcelona, dexó d'operar nesti aeropuertu a pesar de los sos bonos índices d'ocupación.

El 25 de marzu de 2012 la compañía Vueling empezó a operar en Fuenterrabía en competencia con Iberia, ufiertando vuelos diarios a Barcelona, y ufiertando pasaxes por 29.99€ por trayeutu. Esto ta faciendo que remonten les cifres de pasaxeros nel aeropuertu, yá qu'anguaño los aviones de Vueling van con una ocupación de más del 85%, y Iberia nun ve menguáu'l so númberu de veceros. Vueling confirmó qu'a la espera de ver les primeres resultaos que puede collechar la compañía nos primeres 2-3 meses na ruta San Sebastián-Barcelona, pue que sirva nun futuru bien próximu por qu'instalen tamién la ruta San Sebastián-Madrid, de nuevu compitiendo con Iberia, o inclusive esplorar nueves rutes.

La compañía Iberia, la so franquicia Air Nostrum y Vueling son les llinies aérees qu'operen anguaño en San Sebastián de manera regular.

Historia editar

L'aeropuertu inauguró'l 22 d'agostu de 1955 y foi abiertu oficialmente al tráficu aereu tanto nacional como internacional de turismu'l 29 d'agostu de 1955. La compañía aérea Aviaco foi la primera n'operar nel aeropuertu, a partir del 2 de setiembre de 1955. La pista orixinalmente midía 1200 metros y la so orientación yera 05/23. Esta orientacíón obligaba a los aviones a sobrevolar territoriu francés, lo que produció les protestes inmediates per parte d'esti gobiernu. Per otra parte, la falta d'instalaciones del aeropuertu obligó a acondicionar como terminal de pasaxeros una fábrica de conserves cercana.

En xunetu de 1957, l'alcuentru ente les delegaciones español y francés remató nun alcuerdu de llendes pa la esplotación del aeropuertu. Esti alcuerdu, qu'entró a valir en xunu de 1959, dexó establecer les servidumes aeronáutiques del aeropuertu pero impunxo la prohibición d'usar l'aeropuertu per parte de los aviones a reacción.

En xunetu de 1961, concluyéronse les obres d'ampliación de la pista, que pasa a tener 1500 metros de llargor dende los 1200 iniciales.

Ente 1964 y 1965, amplióse'l parking d'aviones, construyóse la torre de control y l'aeropuertu recibió oficialmente'l nome actual (aeropuertu de San Sebastián). En 1967 empezaron los trabayos pa la construcción de la terminal de pasaxeros, que s'inauguró en 1968. N'avientu de 1969, l'aeropuertu cerrar al tráficu pa dar en un nuevu allongamientu hasta los 1754 metros.

El 18 de marzu de 1992, España y Francia roblaron un nuevu alcuerdu. Con él, suprimíase la prohibición de vuelos d'aviones a reacción al empar que se llindaba'l númberu cotidianu de movimientos, fora del horariu nocherniegu, a 12 MD-88 y 12 BAE-146.[1]

En xunetu de 2009 presentóse un nuevu proyeutu p'ampliar la pista. Dexaba la incorporación de franxes de seguridá a cada llau de la pista. Ampliaríase asina la pista en 200 metros: 150 escontra Irún y otros 50 escontra'l mar, pasando a ser el llargor operativu de 1754 a 1954 metros.[2] Sicasí, numberosos coleutivos oponer a esta ampliación: de vecinos (que van ver cómo l'aeropuertu espandir escontra la ciudá, amás de les molesties debíes al ruiu, ente otros), o Berdeak-Los Verdes,[3] que denuncien que l'ampliación va realizar nuna zona recuperada con fondos LIFE y que ye ZEPA, güelga RAMSAR y pertenez a la rede Natura 2000. Por tou ello, el partíu Verde propón amás la supresión del aeropuertu.[4]

N'agostu de 2017, l'aeropuertu donostiarra executó les obres poles que tuvo que retayar la so pista 300 metros pa cumplir la norma de seguridá qu'impunxeron dende Europa y enllantando un ranurado especial pa facilitar la operatividad de les aeronaves nuna pista tan curtia, quedando con una pista de 1427 metros p'aterrizaxes, anque nos despegues al usase la superficie de la franxa de seguridá pa la carrera inicial, el llargor ye de 1577 metros. Tres esti retayu, sicasí, llindar la operatividad de la pista a unos pocos modelos d'aeronaves comerciales y por casu l'operador principal del aeropuertu (Air Nostrum) qu'antes podía operar los Bombardier CRJ200 y CRJ900 y los ATR72, anguaño solo puede operar l'últimu modelu.

Anguaño les aereollinies qu'operen en San Sebastian utilicen los siguientes tipos d'aviones de manera regular:

-> Reactores: Airbus A319 (Vueling Airlines)

-> Turbohélices: ATR72 (Air Nostrum)

Infraestructures editar

  • Una pista d'aterrizaxe de 1.754 x 45 metros de superficie total (incluyendo franxes de seguridá). 1.577 / 1.427 metros superficie útil pa despegue y aterrizaxe respeutivamente.
  • Una terminal de pasaxeros, con seis amosadores de facturación, seis puertes d'embarque, dos hipódromos pa recoyida d'equipaxes y unu pa equipaxes especiales.
  • Un aparcamientu pa 228 places.

Tresporte al aeropuertu editar

Hai delles maneres de llegar al aeropuertu de Hondarribia.

Autobuses:

  • Llinia Y23 d'Ekialdebus: Llinia que sale del barriu L'Antiguu de San Sebastián, pasa pel Centru de la ciudá, Amara y Riberes de Loyola y finalmente te xune col aeropuertu de Hondarribia vía autopista. Frecuencia d'una hora de llunes a vienres. Esta llinia namái ufierta esti serviciu nos dos primeros servicios del día; tres estos dos primeros servicios, la llinia pasa a llamase Y28.
  • Llinia Y25 d'Ekialdebus: Llinia que xune l'aeropuertu cola ciudá d'Irún. Frecuencia de 15 minutos de llunes a vienres y de 20 minutos los sábados y domingos.
  • Llinia Y78 d'Ekialdebus: Xune la ciudá d'Irún col aeropuertu peles nueches los sábados tol añu y vienres de xunetu, agostu y setiembre. La frecuencia ye de 40 minutos, con salíes dende Hondarribia y Irún.

Taxis:

Nel mesmu aeropuertu hai un serviciu de taxis nel aparcamientu, ente que p'allegar dende cualesquier otra ciudá del territoriu guipuzcoanu basta con llamar a cualquier compañía de taxis del conceyu en cuestión.

Renfe:

Sicasí, si quier aportase dende o al aeropuertu tomando como referencia conceyos del interior de Guipúzcoa, como pueden ser conceyos de les contornes de Tolosaldea o Goyerri, lo más fácil ye coyer Cercaníes Renfe y faer el transbordo más fayadizu tomando depués una de les llinies enantes citaes. Pa dir o venir del aeropuertu, tendrá de faese'l transbordo en Irún, Errenteria, Pasaia o San Sebastián, yá que son conceyos per onde pasen les llinies d'autobús que conecten col aeropuertu. El transbordo más senciellu ye'l de Pasaia, yá que la parada del bus al aeropuertu ta xusto enfrente de la estación de cercaníes Renfe del conceyu de Pasaia.

Euskotren:

Dica agora nun esiste una llinia que llegue al aeropuertu, a pesar de que ta proyeutada nun futuru. Nesti casu, Euskotren sufre'l mesmu problema que Cercaníes Renfe. Euskotren ufierta a los habitantes de les contornes d'Urola Mariña, Baxu Deva y Alto Deva la mesma opción qu'ufierta Renfe a les contornes de Tolosaldea y Goyerri. Los transbordos a realizar van ser los mesmos, pudiendo faelos en Irún, Errenteria, Pasaia y San Sebastián, siendo los más senciellos los de Pasaia y Irún, una y bones les estaciones d'Euskotren de diches llocalidaes atópense enfrente de la estación onde paran los buses al aeropuertu.

Vehículu particular:

Si quier aportase con vehículu particular, puede tomase l'autopista AP-8 y abandonala na salida que marque Irún-Hondarribia. L'aeropuertu dispón de más de 200 places de estacionamiento pa vehículos particulares.

Aereollinies y destinos editar

 
ATR 72-600 d'Iberia Rexonal (Air Nostrum) que cubre la ruta San Sebastián-Madrid.
Ciudá Nome del Aeropuertu Aereollinies
Nacionales
BARCELONA Aeropuertu de Barcelona-El Prat   Vueling Airlines
MADRID Aeropuertu de Madrid-Barajas   Air Nostrum

Códigos internacionales editar

Futuru del aeropuertu editar

 
Vista del estuariu del Bidasoa, nel que puede reparase la pista del aeropuertu.

Tres el retayu de pista efectuáu nel añu 2017, les principales aeronaves que pueden operar en Hondarribia son:

Reactores: A319, Embraer E-Jets, Airbus A220 (con llimitaciones de pesu), anque nestos dos últimos modelos cabo destacar que tanto'l Embraer E-190 como la versión mas pequeña del A220/100, pueden operar ensin llimitaciones apreciables.

Turbohélices: ATR72, Bombardier Q400.

En rematando la incertidume sobre la implantación de franxes de seguridá y haber quedáu amenorgada la pista, dende Ortzibia (Sociedá Promotora del Aeropuertu de Hondarribia - San Sebastian) afitóse l'oxetivu de caltener la operatividad del aeropuertu, cosa que finalmente nun asocedió yá qu'Air Nostrum dexó d'operar los sos reactores nel aeropuertu. Sicasí, dende Ortzibia caltiénense conversaciones con delles compañias como Vueling, BA Cityflyer o Flybe pa establecer una conexón direuta con Londrés, siendo ésta la ruta mas naguada dende esti aeropuertu.

Paralelamente, otros proyeutos como vuelos con tarifa plana nes rutes de Madrid y Barcelona al traviés d'una incipiente compañia aerea (flyboga)[5] empiecen la so andadura

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar