Agarista

madre del políticu ateniense Clístenes

Agarista en (griegu Αγαρίστη) yera fía de Clístenes, tiranu de Sición (sieglu VI e.C.).

Agarista
Vida
Nacimientu Sición (es) Traducirsieglu VIedC
Muerte sieglu VIedC
Familia
Padre Clístenes de Sición
Casada con Megacles II (es) Traducir
Fíos/es
Cambiar los datos en Wikidata

Pa casar a la so fía Clístenes escurrió un concursu. Los dolce pretendientes yeren de llinaxe aristocráticu y vinieron de cuasi tolos países griegos.[1]

Él someter a tou tipu de pruebes y mientres un añu nun dexó d'esllumalos cola so riqueza y arrogancia. Ente los candidatos destacaben dos: Megacles II, fíu d'Alcmeón, y Hipoclides, fíu de Tisandro.

Pa escoyer a unu d'ellos Clistenes representó un gran enfile, portándose Megacles de forma correuta ente que Hipoclides bebió lo indicible, bailló libidinosamente y enseñó los sos partes.

Finalmente decidióse por Megacles II d'Atenes, xefe de los alcmeónidas y fíu d'Alcmeón, que de la mesma yera fíu de Megacles I. Concedió-y a los so fía “según les lleis atenienses”, cola cual nició a Hipócrates y a Clístenes II, (el introductor de la democracia ateniense), que llevó'l nome del so güelu, como yera costume.

Ye asina, cuenta Heródoto, como se fixeron pernomaes los Alcmeónidas.[2] Per otra parte, namás hai nes fontes clásiques sobre Agarista, polo cual ésta ye tola información disponible sobre la so vida.

Referencies editar

  1. Heródoto VI,127: "De la ciudá de Síbaris, n'Italia, vieno Esmindrides, y de Siris vieno Damasus. Anfimnestus y Males vinieron a Sición dende les ciudaes del Golfu Xónicu. El Peloponeso unvió a Leocedes de Argos, Amiantus de Arcadia, Lafanes de Peus, y Onomastus de Elis. Dende Eubea vieno Lisanias; de Tesalia, Diactorides; de Molossia, Alcon; y d'Ática, Megacles y Hipoclides. D'estos dos, Megacles yera fíu del reconocíu Alcmóon, ente que Hipoclides pasaba pol más apuestu y ricu de los atenienses."
  2. Heródoto, Historia VI, 126-130.